קביעת מטרות היא תהליך בסיסי שצריך להיעשות בכל ארגון - ומדינה • מודל שנקרא SMART כולל חמישה מרכיבים הכרחיים להצבתן • אחרי 140 ימי לחימה, על ממשלת ישראל לקבוע מטרות אפקטיביות לתמרון הקרקעי • איך המודל הזה יוכל לסייע לה?
המלחמה מציבה חברות וארגונים בפני אתגרים שלא היו חשופים להם מעולם, ונדרשים פתרונות לשינוי הפרדיגמות • כדי להתמודד עם המצב, כל חברה מחויבת למפות את היכולות האסטרטגיות שלה, כגון יכולות דיגיטליות, שיתופי פעולה חווית לקוח ועוד
החברות הישראליות שפועלות בשוק הגלובלי נדרשות לבחון מחדש את מערך השיווק שלהן ולעדכן מסרים • חשוב לשדר יציבות ואיתנות למרות הקושי, אך כדאי להימנע ממיצוב פוליטי
יצירתיות היא הכוח שמניע עסקים, אך הדרך להשיג אותה עוברת בלא מעט חסמים - גם כאלו שאנו שמים על עצמנו, וגם כאלו שמובנים בארגונים • כיצד בכל זאת אפשר להתחבר לילד היצירתי שבתוכנו? • חצי שעה של השראה
במסגרת כנס ה-ESG של גלובס ובנק דיסקונט, התקיים פאנל שעסק ב-ESG במציאות משתנה, בהנחיית שירלי קנטור, מומחית לאחריות תאגידית, אימפקט ושיווק חברתי • בפאנל השתתפו ברק נרדי, סמנכ"ל וראש חטיבת אסטרטגיה, כספים החזקות בדיסקונט; ועמליה אדלר-וקסמן, סמנכ״לית בכירה ל־ESG גלובלי בטבע
סיפור יכול להפוך עובדות ומידע למודל מנטלי משותף על איך העסק עובד ולאן מועדות פניו • אם תדעו לבנות נרטיב לגבי מה החברה עושה, מה צריך להשתנות ומה היא תעשה בעתיד הוא גם יגביר את קצב הלמידה בחברה, מה שעשוי להיות מפתח ליתרון תחרותי
חברות שמגבשות אסטרטגיות לטובת בעלי העניין מקטינות את הסיכון שלקוחות יערקו, מפחיתות תחלופת עובדים ומונעות פגיעה באמון בהן • באמצעות שלושה שלבים פשוטים, ניתן לבנות אסטרטגיה שתאזן בין הצרכים של כל המעורבים
מאז שנות ה־80, גל של מיקוד־מחדש שטף את ארה"ב, ורבים הניחו שכך ניתן לשפר את הביצועים • אך ההתמקדות הכפויה מנעה מהם להסתגל לשינויים • תהליך זה, בסופו של דבר, השפיע על סיכויי ההצלחה של חברות רבות
מדוע פרויקטים גדולים משתבשים לעתים כל כך קרובות? אחת הסיבות היא תכנון מהיר מדי, שגורם לעיכובים ומייקר את העלויות
לפני שמגבשים אסטרטגיה בשוק רווי מתחרים, חשוב להבין מה בכלל בעלי עניין באמת רוצים וצריכים • גרהם קני, מומחה לגיבוש אסטרטגיה בארגונים שונים, מציע טכניקות יוצאות דופן כדי להשיג יתרון מול המתחרים
כמעט כל חברה מצויה בתחרות על לקוחות, עובדים ומשאבים, וחייבת לגבש אסטרטגיה כדי להוביל בענף • במרצדס למשל, ההנהלה שמה דגש על פיתוח מוצרים ושירות לקוחות. בגוגל, לעומת זאת, על שכר ותנאי עבודה • 3 מסקנות על גיבוש אסטרטגיה לארגון
לא מעט חברות שצמחו בשנות הקורונה אך צנחו לאחר מכן שינו את התוכנית האסטרטגית שלהן • הן רכשו חברות, החליפו צוות ניהולי ובחנו מודלים חדשים, אך ייתכן שהדבר הנכון יותר עבורן הוא להימכר לחברה גדולה אחרת • וגם: מה יכולות ללמוד מכך חברות ישראליות
כולם מדברים על חשיבה ניהולית יצירתית ועל "מחוץ לקופסה", אבל לרוב נתקעים באותן תבניות חשיבה ששימשו אותנו בעבר, ולא מצליחים לבצע פריצת דרך של ממש • איך לצאת מהלופ ולגלות אסטרטגיה חדשה ומועילה באמת?
התנאי ההכרחי לשגשוג הוא פיתוח ויישום אסטרטגיה תחרותית ע"י ממשלה עם ראייה הוליסטית של העולם, השקעה בפיתוח יכולות עתידיות וניהול סיכונים • בניית מנגנון ממשלתי המסוגל לבצע משימה זו לאורך זמן הוא האתגר החברתי והכלכלי המרכזי של המדינה
מה עוזר לנו דירוג אשראי גבוה אם במבחן המציאות קשה יותר לחיות כאן משנה לשנה • הגיע הזמן לתוכנית עסקית לטובת אזרחי המדינה
בחברת האופנה לואי ויטון מתגאים במיומנות של העובדים להתמודד עם מצבים של חוסר ודאות, ובאמזון משוכנעים שהמפתח להצלחה נמצא במספר הניסויים שארגון מוכן לעשות • כך תבנו אסטרטגיה שמתאימה לזמנים של חוסר יציבות בשוק
ארגוניםבנימין נתניהובנק דיסקונטחצי שעה של השראהייעוץ אסטרטגיישראל במלחמהמגזין הניהול של הרווארדניהולניהול וקריירהתכנון