הסטארט־אפ אליסון, שפיתח פלטפורמת בינה מלאכותית לניתוח ויצירת תוכן וקריאייטיב, מציג כלי חדש ליצירת סרטונים באורך של עד דקה • המייסד והמנכ"ל אסף ינאי מסביר למה עדיף להשתמש באנימציה, איך ייראה שיתוף־הפעולה שלו עם נטפליקס, ומהם הסיכונים בתחום
בימי שגרה מחלקות הקריאייטיב של משרדי הפרסום עובדות כדי לקדם מותגים ושירותים, אבל מאז פרוץ המלחמה הן גויסו לכיוונים פטריוטיים יותר • מקמפיינים של אחדות ושותפות גורל, דרך הסברה בינלאומית ועד פעולות למען החטופים בעזה
שיתוף-פעולה בין חברת צבעים, סוכנות פרסום וספוטיפיי הפך להצלחה • מנכ"לית משרד הפרסום יהושע\TBWA מסבירה איך קריאייטיב יכול להגדיר מחדש קטגוריות צרכניות • מדד המותגים 2023: המנכ"לים הבכירים במשק מספרים על המהלך השיווקי שהשפיע עליהם
פסטיבל "אריות קאן" נחשב לאוסקר של ענף הפרסום העולמי, ומדי שנה מתנקזות אליו אלפי עבודות • בכירי הקריאייטיב בארץ בוחרים את המהלכים החזקים ביותר בעיניהם מבין אלה שהוצגו השנה בתחרות
הבינה המלאכותית היוצרת עשויה להיות כלי עבודה שישנה תעשיות רבות. מי מהן תושפע יותר? • עבור ג'פרי קצנברג, מייסד אולפני דרימוורקס, התשובה ברורה
ביום חמישי הקרוב תיערך תחרות הקריאייטיב שיזמו אנשי הפרסום מירן פחמן וענת בן נתן • המשרדים הגדולים שבחרו לא להשתתף הם מקאן ת"א, גיתם BBDO, יהושע TBWA וראובני־פרידן • פחמן: "אנחנו רוצים להחזיר את הנחשקות ואת המצוינות הקריאטיבית לענף, שנשאב לבינוניות"
וולצ'ר תנסה להתחרות על ארנקם של סטארט־אפים ישראלים מול הענקיות אמזון, גוגל, אורקל ומיקרוסופט • מי יזכה השנה בתחרות הקריאייטיב העצמאית גרנות? • בורודה-קפלן ממזג את A2 • וגם: חדשות טובות • אירועים ומינויים
יצירת קמפיינים ותהליכי מיתוג אורכת לרוב שבועות וחודשים, אבל השבוע הוצג בישראל מהלך ראשון שהכנתו נמשכה שעות ספורות באמצעות שימוש בכלי AI • אנשי הענף, שחלקם חוששים לעתידם, תוהים היכן המקוריות, איך נכון לנהל את התהליך ומה זו בכלל יצירתיות
הומור, שירים קליטים וסלבריטאים שמשחקים את עצמם או את הדמויות שהכי מזוהות עמם הובילו את הפרסומות בגמר הסופרבול השנה, אך לרוב לא נרשמו הברקות קריאטיביות • המפרסמת הגדולה ביותר הייתה יצרנית הבירה אנהאוזר־בוש, עם אורך מצטבר של 3 דקות
בענף סבורים כי אנשי "העבודות השחורות" יאבדו את משרתם, בעוד שבתחום הקריאייטיב ישתפרו הביצועים באמצעות פינג-פונג עם המכונה • "מה שלוקח היום חודשים, יוכל לעבוד תוך 150 שניות בעוד שלוש־ארבע שנים" • מהפכת הבינה המלאכותית
הסוכנות החדשה קמה בהמשך לשיתוף-פעולה מחקרי שניהלו אורי חזיזה וערן ניזרי עם מחלקת הקריאייטיב-שופ של Meta (פייסבוק), והם עומדים בראשה כמנכ"לים משותפים
בעוד שנים ספורות, איש הקרייאיטיב הטוב ביותר לא יהיה האדם הכי מצחיק שמכיר את כל הפרסומות ששודרו אי-פעם, אלא דווקא זה שיהיה בקיא בתאטרון, בהיסטוריה או בזואולוגיה • למה? כי את החיבור בין תחומים כל-כך שונים לכאורה הבינה המלאכותית לא תדע לעשות, והוא כן
תנובה הציגה את המהלך המוביל של השנה עם סדרת הבריסטה Alternative, וזכתה עליו בגרנד אפי ובפרס הזהב בקטגוריית משקאות • בקטגוריית הפיננסים זכו בזהב השנה בנק מזרחי טפחות ומשרד הפרסום ראובני-פרידן IPG עם המהלך "להתקדם ולהישאר (עם) בן אדם"
חברת המזון תנובה, שעד היום התמחתה במוצרי ומשקאות חלב, זכתה בשני הפרסים החשובים ביותר בתחרות, גרנד אפי ואפי פלטינום, על המהלכים שבהם קידמה את מוצרי החלבון החלופי שלה • חברת כרטיסי האשראי מקס זכתה בשני פרסים
בסך־הכול הוענקו 21 מדליות - תשע זהב, ארבע כסף ושמונה ארד - בעשר קטגוריות • מירן פחמן, ממובילי התחרות: "זו לא אולימפיאדה, ולכן אין מספר שווה של מדליות בכל קטגוריה. כל עבודה נשפטת בפני עצמה"
הערב נחשף בוועידת MAD של גלובס הזוכה בתחרות הקריאייטיב של הפרסומות במגזין מדד המותגים • המודעה הזוכה של דומינו'ס פיצה הייתה היחידה שקיבלה את מלוא הניקוד • ומי הזוכים הנוספים?
בינה מלאכותיתמקאן תל-אביבמשרדי פרסוםעמותותענף הפרסוםפרסוםפרסומותקמפייןשיווקתחרות הפרסום גרנות