לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ב־2050 תהיה מדינת ישראל הצפופה ביותר בעולם המערבי ביחס של מספר אנשים לקמ"ר • הפתרון לטווח הזמן המיידי לפי האוצר: ניהול ביקושי התנועה - כלומר הטלת אגרות גודש והעלאת מחירי החניה הציבורית
משרד התחבורה עצר את הדיונים על התוכנית שגיבש לפינוי התחנה המרכזית בת"א, שנחשבת למפגע סביבתי • הסיבה, לפי גורמים, היא לחצים המופעלים על השרה מירי רגב מצד תושבים
משרד האוצר צפוי לעצור השקעה לפיתוח התחבורה בחדרה • לפי גורמים, הסיבה היא התפרקות יחידת "המאיץ" שגיבשה את הפרויקט והייתה אמורה לנהל אותו: "אין דרג מקצועי מתפקד"
במכתב ששלח מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, למנכ"ל האוצר נכתב כי ההעלאה הצפויה בתחילת השנה למס הקנייה על רכב חשמלי, תגרום להתייקרות מחירי הרכבים החשמליים • בן זקן הוסיף כי הדבר יפגע כלכלית בישראלים, ובמיוחד בתושבי הפריפריה
נת"ע הציגה את סגירת המימון כהבעת אמון במשק הישראלי בזמן המלחמה • עם זאת, הבנקים הזרים חדלו לשתף פעולה והוחלפו בבנקים ישראלים, ומועד פתיחת הפרויקט נדחה בשנה וחצי
שלושה מתוך שישה עובדים עזבו את רשות המטרו, שפועלת ללא מנהל מזה שנתיים, ובאחריותה 150 מיליארד שקל • לפי גורמים בענף, הרקע לעזיבות מיוחס להתנהלות השרה מירי רגב, ובין היתר, להתנגדותה למטרו • כעת, בענף חוששים שלא ייוותרו אנשי מקצוע שינהלו את הפרויקט
כחודש לאחר פרוץ המלחמה גווע מערך ההיסעים שנועד לאפשר למי שגויסו למערכה להגיע הביתה בסופי שבוע • במשרד התחבורה הסבירו כי הביקוש היה נמוך, ואף סיפקו נתונים שמגבים זאת • מי שעקבו מקרוב אחרי הנושא טוענים מנגד שהמדינה לא באמת רצתה שהניסוי יצליח • המשרוקית של גלובס
מאז נכנסה מירי רגב למשרד התחבורה הודיעו כמעט כל אנשי המקצוע על עזיבתם מיחידת המאיץ, שהוקמה בממשלה הקודמת • היחידה פועלת במטרה לשפר את רשתות התחבורה בערים, ואחראית על 23.3 מיליארד שקלים • בענף חוששים: התקציב יוסט כעת לצרכים פוליטיים
בממשלה ובענף הספנות קוראים להסיר את המגבלה הוותיקה על נמל מספנות ישראל ליבוא עד 5% מהסחורות, חרף טענות לשיקולים פוליטיים • המהלך צפוי להעמיק את השבר בנמל חיפה הסמוך
המלחמה הימית פגעה קשות בנמל אילת, וגורמים בענף טוענים כי הוא שוקל להוציא עובדים לחל"ת ואף לסגור את שעריו אם המדינה לא תיקח את המושכות • במשרד התחבורה ובנמל מכחישים את הדברים
בנוסף למנכ"ל הרלב"ד ארז קיטה, גם אגף התשתיות במשרד התחבורה סובל מגל עזיבות של אנשי מקצוע • כך עוזבים מרבית אנשי היחידה, האמונים על קידום תשתיות תחבורה בהיקף של 12 מיליארד שקל
נת"ע חותמת על הסכמים בשווי מיליארדים עם חברות ניהול, אך ועדת האיתור למנהל רשות המטרו עדיין לא קמה • בינתיים, תקנים במשרד התחבורה הוקפאו, וגורמים בענף טוענים כי מדובר במאבק חדש מול משרד האוצר, שמתנה את איושם באיוש התקנים של רשות המטרו
לגלובס נודע כי במשרד התחבורה הורו לעובדים לתעד את פעילותיהם כדי להיערך ליום שאחרי המלחמה • במקביל הושק "אולפן" לשידורי לייב בפייסבוק, וכבישים סומנו בדגלים • בינתיים, חברות תשתית קורסות, פרויקטים יקרים קפאו, והרכבת מקרטעת • והיכן השרה? "איש לא יודע"
התנועה לאיכות השלטון: "החלטת משרד התחבורה להפסיק לאלתר את התחבורה הציבורית בשבת ללא הודעה מוקדמת, ובנימוק לפיו ההחלטה התקבלה ע"י משרד הביטחון - שמתברר כלא מאומת - מעלה חשש כי המשרד פועל בשרירותיות ומתוך מניעים זרים" • ארגון "15 דקות": "רגב מפקירה את העורף ואת משרתי המילואים"
מתחילת המלחמה בחודש שעבר, הרכבות והתחבורה הציבורת פועלת גם בשבתות • כעת, הודיע משרד התחבורה "הוחלט כי התחבורה הציבורית לא תופעל בסופי שבוע" • ברקע: דיווחים שהוכחשו על הנחייה של משרד הביטחון להפסיק את הנסיעות בשבת
מנהל האגף לתכנון ולמדידה ברשות לתחבורה ציבורית, ניר משה, הוא השלישי לעזוב מאז חזרה רגב למשרד התחבורה • בכירים בענף מייחסים את עזיבתו לתפקוד הרשות תחת מנהלה החדש
פרויקט המטרו של גוש דןינקי קוינטמטרומירי רגבמשרד האוצרנת"ערשות המטרושרת התחבורהתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה