מתחת לעיצוב המוחצן של יונדאי סונטה הייבריד החדשה מסתתרת מכונית מתקדמת שמרגישה, נוסעת ומאובזרת כמו מכוניות פרמיום, שעולות 50% יותר • עדכון המס בינואר עשוי לשנות את התמונה
העדכון השנה מתון יחסית אולם צפוי להביא להתייקרות של עד אלפי שקלים בודדים במכוניות קומפקטיות וזולות
הדוח החדש של הארגון מותח ביקורת על כשלים בני עשרות שנים בתחום זיהום האוויר מתחבורה בארץ • בין ההמלצות לתיקון המצב: ביטול החזרים על מס הסולר, הטלת מס מבוסס נסועה וביטול הטבות הרכב במגזר הציבורי • לאור ניסיון העבר, הסיכויים שבאוצר יתייחסו אליהן ברצינות הם קלושים
הסגר הוביל לצניחה של עשרות אחוזים בזיהום והנתון הזה מתמרץ מדינות רבות לתמוך ברכבים ירוקים • האוצר יעדכן בחודש הבא את מדיניות המס, אבל ההיסטוריה מוכיחה שנמשיך כנראה לשלם מס של 38 אלף שקל בממוצע על כל רכב חדש • כתבה ראשונה בסדרה
בכל העולם פונות כיום ממשלות לשוק הרכב והדלק בחיפוש אחר מקורות הכנסה לכיסוי הגירעון הנגזר מהמשבר • אלא שנראה כי בישראל, שחולבת את הענף גם בשגרה, אין יותר כלים בארגז מיסוי הרכב
החלטת משרד האוצר לצמצם את הטבת המס על כלי רכב היברידיים וידידותיים לסביבה, היא ניצחון התפיסה הטקטית קצרת-הטווח של צמצום הגירעון, על האסטרטגיה של השמירה על איכות האוויר • החיסכון הזה יעלה לנו הרבה, ומי שישלם על כך הם ילדינו ונכדינו
הדור העדכני של מרצדס C קלאס פלאג-אין משלב בין ביצועים רציניים לחיסכון בדלק והטבת מס ירוקה
רוכשי רכב חשמלי בגרמניה יקבלו בונוס מוגדל, בדרום קוריאה מקצים מאות מיליוני אירו לפריסת עמדות טעינה ובאנגליה טוענים ש"המכוניות החשמליות צריכות להיות הנורמה החדשה" • הטרנד העולמי הזה פוסח על הרגולטור הישראלי שדווקא מכביד את המס על רכבים ירוקים
זו מסתמנת כאחת השנים המאתגרות ביותר לתעשיית הרכב העולמית ולשוק המקומי • ברקע נמצא הווירוס הסיני שפוגע בתעשיית הרכב, שינויים מהותיים במיסוי הירוק ומחסור סלקטיבי בהיברידיות
המדינה קיבלה בשנה החולפת סכום עתק של כ-42.4 מיליארד שקל ממיסוי כלי רכב • רשות המסים גבתה כ-9.8 מיליארד שקל על רכבים חדשים, למרות שהשוק התכווץ ב-5%, והנהג הישראלי העדיף לרכוש מכוניות היברידיות שהמיסוי עליהן נמוך דרמטית • המצב ב-2020 לא צפוי להשתפר
כמה לקוחות ישראלים זריזים הספיקו להצטייד בבנטלי פלאג-אין ממש לפני קיצוץ הטבת המס וחסכו כ-400 אלף שקל לרכב • שאר דגמי הפלאג-אין והחשמל היוקרתיים "חטפו" בימים האחרונים התייקרות של עשרות אחוזים
לממשלה אין תמריץ לעודד שינויים במצב התחבורתי - ע"י עידוד רכישת כלי רכב שמזהמים פחות, שיפור התחבורה הציבורית, קידום אמצעי תחבורה אלטרנטיביים ופרויקטים כמו "נעים לירוק" • דעה
לפי מחקר חדש שהוביל פרופ' נתן זוסמן, לשעבר מנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל, ושהגיע לידי "גלובס", מס על פליטות פחמן יצמצם לא רק את זיהום האוויר, אלא גם יקל עם הגודש בכבישים, יוביל לציפוף עירוני, יעלה את הפריון וייצור שוויון בין בעלי ההכנסות הגבוהות לנמוכות
מדיניות המיסוי של האוצר לא מעודדת שימוש בכלי רכב ירוקים, אך ישראל היא בכל זאת שחקן זניח בשוק הרכב • הרגולציה הגוברת שמוביל האיחוד האירופי והמהפכה שמתחוללת בסין יכולות לחבר את המכוניות המקומיות לתקע בטווח הבינוני • כתבה אחרונה בסדרה
חלק מהסיבות לשינויים הן פנימיות, כמו פגיעה בשוק ההיברידיות כתוצאה מעדכון המס הירוק, וחלקן נובעות מתהליכים גלובליים בשוק • מה שלא משתנה הוא החיבה של הישראלים לג'יפונים שלהם
הקטנת הטבת המס על ההיברידיות תפגע בפלח השוק שלהן בשנה הבאה, וגם החשמליות על הכוונת • מי שולט במדיניות הרכב הסביבתית בממשלה, מדוע גם הפערים במיסוי לא יהפכו רכישה של רכב ירוק לכדאית, ואיך זינוק אפשרי של מחירי הנפט לא ישנה את התמונה
טסלהיבוא רכבמכוניות היברידיותמכונית חשמליתמכירות כלי רכבמס קנייהמסיםמסירות רכבמשרד האוצרשוק הרכב