שלושה מתוך שישה עובדים עזבו את רשות המטרו, שפועלת ללא מנהל מזה שנתיים, ובאחריותה 150 מיליארד שקל • לפי גורמים בענף, הרקע לעזיבות מיוחס להתנהלות השרה מירי רגב, ובין היתר, להתנגדותה למטרו • כעת, בענף חוששים שלא ייוותרו אנשי מקצוע שינהלו את הפרויקט
מאז נכנסה מירי רגב למשרד התחבורה הודיעו כמעט כל אנשי המקצוע על עזיבתם מיחידת המאיץ, שהוקמה בממשלה הקודמת • היחידה פועלת במטרה לשפר את רשתות התחבורה בערים, ואחראית על 23.3 מיליארד שקלים • בענף חוששים: התקציב יוסט כעת לצרכים פוליטיים
בממשלה ובענף הספנות קוראים להסיר את המגבלה הוותיקה על נמל מספנות ישראל ליבוא עד 5% מהסחורות, חרף טענות לשיקולים פוליטיים • המהלך צפוי להעמיק את השבר בנמל חיפה הסמוך
המלחמה הימית פגעה קשות בנמל אילת, וגורמים בענף טוענים כי הוא שוקל להוציא עובדים לחל"ת ואף לסגור את שעריו אם המדינה לא תיקח את המושכות • במשרד התחבורה ובנמל מכחישים את הדברים
חיילים בשטח מתלוננים על היעדר ציוד גם אחרי כחודשיים של מלחמה, ואפילו האזרחים שנרתמו כדי לקנות אותו עבורם לא מצליחים למלא את המחסור • למה הסיפור חוזר בכל מבצע כבר עשורים, האם מחסני החירום יכולים בכלל לספק את מיטב האמצעים לגיוס נרחב, והאם כל מה שנרכש אכן הכרחי?
בנוסף למנכ"ל הרלב"ד ארז קיטה, גם אגף התשתיות במשרד התחבורה סובל מגל עזיבות של אנשי מקצוע • כך עוזבים מרבית אנשי היחידה, האמונים על קידום תשתיות תחבורה בהיקף של 12 מיליארד שקל
התנגדות מספר תושבים ורשויות מקומיות לתוואי המטרו הסתיימה כך נראה, ללא פתרון • המשמעות: תכנון מחדש של קו הרכבת, שיגרור עיכוב ביצוע ואולי גם ביטול בשל חריגה תקציבית
נת"ע חותמת על הסכמים בשווי מיליארדים עם חברות ניהול, אך ועדת האיתור למנהל רשות המטרו עדיין לא קמה • בינתיים, תקנים במשרד התחבורה הוקפאו, וגורמים בענף טוענים כי מדובר במאבק חדש מול משרד האוצר, שמתנה את איושם באיוש התקנים של רשות המטרו
מערכת הביטחון הודיעה כי היא מתכוונת להחזיר בהדרגה את רוב תושבי חבל אשכול לבתיהם, המרוחקים 4־7 ק"מ מגבול עזה • אלא ששורת בעיות טרם טופלו: החל מחלופה למערכת החינוך שממוקמת בסמוך לגדר ועד שירותים הכרחיים שלא חזרו לפעול • "אם נחזור כל־כך מהר, נשוב לאותו מצב", חוששים התושבים
חן הרצוג, הכלכלן הראשי של BDO, אומר בעקבות עליית המדרגה בלוחמה הימית מצד איראן כי היא "עלולה לגרום נזק קשה לכלכלת ישראל ולפגוע בשרשרת האספקה של ההובלה הימית"
אל"ם במיל' טליה לנקרי, לשעבר ראש אגף לוחמת בטרור במל"ל, מסבירה כי הגשם הוא חדשות רעות בעיקר לחמאס • וגם: האם צה"ל יצטרך להיכנס לדרום לבנון, מה מעכב את הכניסה לדרום רצועת עזה, ולמה צריך להסכים לעסקת חטופים גם במחיר של הפסקת אש
לגלובס נודע כי במשרד התחבורה הורו לעובדים לתעד את פעילותיהם כדי להיערך ליום שאחרי המלחמה • במקביל הושק "אולפן" לשידורי לייב בפייסבוק, וכבישים סומנו בדגלים • בינתיים, חברות תשתית קורסות, פרויקטים יקרים קפאו, והרכבת מקרטעת • והיכן השרה? "איש לא יודע"
נדב צוק, סגנה של מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים, טוען להתעמרות מצידה ולהתערבות בעבודתו • הרקע לסכסוך בין השניים הוא רצונה של רוזנבוים לנסח חוות-דעת הממליצה שלא להאריך את כהונתם של יו"ר הרכבת משה שמעוני ויו"ר נתיבי ישראל יגאל עמדי
המשבר בענף הבנייה מגיע גם לתחום התשתיות: חברת בנייה קטנה כבר הגיעה לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים ומינוי נאמן • בענף התשתיות מזהירים ממגמה שתוביל בתוך זמן קצר למשבר: "יש קבלנים שבוכים בדמעות"
עם פרוץ המלחמה היקף התנועה בנתיבי איילון ירד משמעותית, אך עם חלוף הזמן היקף התנועה גדל • אחרי שבתחילת המלחמה היקף התנועה באיילון ירד ביותר מ-40% ביחס לימי חול בשגרה, ביום חמישי האחרון הנתון הצטמצם לפער של 11% בלבד
התנועה לאיכות השלטון: "החלטת משרד התחבורה להפסיק לאלתר את התחבורה הציבורית בשבת ללא הודעה מוקדמת, ובנימוק לפיו ההחלטה התקבלה ע"י משרד הביטחון - שמתברר כלא מאומת - מעלה חשש כי המשרד פועל בשרירותיות ומתוך מניעים זרים" • ארגון "15 דקות": "רגב מפקירה את העורף ואת משרתי המילואים"
אורן דוריבחירותגד פרץדני זקןיובל ניסניממשלת מעברמשרד האוצרמשרדי הממשלהשירית אביטן כהןשני אשכנזי