תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

״טכנופארק״ הוא המותג הלוגיסטי של העידן המודרני

ורסטילי יותר, נגיש, ובעל כושר שרידות גבוה – קבוצת סופרין מקימה מרכז לוגיסטי ייחודי סמוך לנמלי אשדוד בשטח בנוי של כ-51,000 מ"ר

ההדמיה להמחשה בלבד / הדמיה: איוולב מדיה בע''מ
ההדמיה להמחשה בלבד / הדמיה: איוולב מדיה בע''מ

הכתבה מטעם קבוצת סופרין

בימים אלה החלו קבוצת סופרין וקבוצת וייס שיווק של שטחים אטרקטיביים ביותר לשימושי לוגיסטיקה, תעשיה ואחסנה, באזור התעשיה הצפוני של אשדוד. זהו פרויקט מבית המותג "טכנופארק" שיצרה קבוצת סופרין ביחד עם קבוצת וייס בעולם הלוגיסטיקה המודרני.

הפרויקט החדש ממוקם באזור התעשיה הצפוני של העיר. מדובר בהזדמנות ייחודית לבעלי עסקים ומשקיעים לרכוש שטחים לשימוש עצמי או למטרת השכרה, במחיר החל מ-9,900 שקל למ"ר בלבד.

הפרויקט המתפרס על פני 5 קומות וכ-51,000 מ"ר, נהנה מנגישות מעולה, עם חיבור לנמלי אשדוד. כמו כן, הוא ממוקם בסמוך למחלף אשדוד צפון המתחבר לכביש 4, וכ-15 דק ממחלף שורק ביציאה והכניסה לכביש 6, וכן בקרבה לתחנות הרכבת הכבדה של אשדוד ויבנה.

צחי סופרין, בעל שליטה וסגן יו"ר דירקטוריון קבוצת סופרין, המתמחה בהקמה של מרכזים לוגיסטיים מודרניים: "המיקום של המרלו"ג באשדוד הוא מיקום אסטרטגי ביותר, סמוך לנמלי הים המרכזיים של ישראל מבחינת אניית המטען שעוברות דרכן והיקף שינוע המטענים. על כן, אני צופה שמרכז אחסנה ולוגיסטיקה באזור זה ייצר ביקושים גבוהים מאוד מצד בעלי עסקים ,יבואנים ויצואנים שונים וכן חברות הזקוקות למרכזי אחסנה והפצה של סחורות המגיעות מחו"ל".

"היום המרלו"ג הוא הרבה יותר ממחסן", מוסיף סופרין, "הוא יכול להיות משרד, מרכז הפצה ושילוח, מקום המשמש בית מלאכה או מעבדת פיתוח של חברת תכנה וגם שילוב של כמה ייעודים באותו העסק, למשל מרכז מבקרים או ״חנות מפעל״, עם דיפו של הפצה ושילוח וחזית לתצוגה".

מרלו"ג הוא לא רק מחסן

תחום הלוגיסטיקה קפץ כמה מדרגות בשנים האחרונות. עליית הפופולאריות של המסחר המקוון הביאה להיקף קניות עצום- כיום, כך על פי פירמת המחקר Vcell, מעל 2 מיליארד אנשים רוכשים סחורות שונות ברשת. בשל כך, גדל הצורך בהעברת סחורות מגוונות יותר למרכזי אוכלוסייה, מה שהפך את השילוח והלוגיסטיקה בעולם בכלל ובשנים האחרונות גם בישראל, לענף בנסיקה ופתח את השוק לקהלים רבים ביניהם משקיעי הנדל"ן המזהים בפופולאריות שלו קרקע פורייה לתשואה כספית. לצידם מתעניינים בשוק זה משתמשי קצה דוגמת בעלי מקצוע ויצרנים או חברות קטנות ובינוניות שמוצאים במרכז הלוגיסטי החדש מקום אידיאלי לעבוד ממנו, לאחסן בו, לפגוש לקוחות וספקים. במידה והוא קרוב לבית, קרוב ללקוח או חסכוני וכלכלי יותר.

ההדמיה להמחשה בלבד / הדמיה: איוולב מדיה בע''מ
 ההדמיה להמחשה בלבד / הדמיה: איוולב מדיה בע''מ

המרכזים הלוגיסטיים נבנים כיום לרוב לאורך צירי התנועה המרכזיים ובסמוך לשדות תעופה או נמלים, אולם גם כמרכזי הפצה קדמיים, בקרבת ריכוז של אוכלוסייה, למשל עסק כמו חברת "יאנגו". זאת כאמור בעקבות העלייה המשמעותית בגיוון המוצרים שניתן להזמין היום אונליין בזמן אספקה קצר.

לאמיתו של דבר הביקוש לשטחים עבור לוגיסטיקה נמצא בשיא של כל הזמנים בישראל ומאחר ואין מספיק היצע של שטחים המיועדים לענף האחסנה והתעשייה, מחירי המגרשים עולים בקצב גבוה.

המרלו"ג המודרני, נגיש כיום עבור הלקוח ומאפשר לו, בזכות תכנון גמיש וורסטילי, אופציות רבות של אחסנה, של פריקה וטעינה וכן אפשרויות שימוש נוספות. בשטחי האחסון ניתן להתקין מערכות הגנה ונעילה חכמות ומערכות של בקרת אקלים לאחסון מגוון יותר, לאחסון חומרים רגישים ולהבטחה של שרידות ארוכה יותר. ההתקדמות הטכנולוגית שהשפיעה רבות על התחום באה לידי ביטוי גם בצד של השילוח. זמני האספקה התקצרו ורמת השירות עלתה בין היתר בזכות טכנולוגיות למעקב אחרי המוצר המוזמן מהמחסן ועד בית הלקוח.

"טכנופארק" - העתיד של הלוגיסטיקה והאחסנה

"את התפתחות ענף המרל"וגים הניעו שלושה כוחות עיקריים. ראשית ההתפתחות הטכנולוגית של הבניה, שאפשרה להקים מחסנים תוך ניצול טוב יותר של הקרקע כך שניתן יהיה לאחסן, באופן מהותי, מסה גדולה יותר של סחורות על פני תא שטח קטן יותר. הכוח השני הוא הצמיחה הכלכלית והעלייה במסחר המקוון. לפתע נולד צורך במרלו"ג קדמי, בנוסף למרלו"ג המרכזי של החברה, הנמצא סמוך לאתר השינוע, למשל נמל או שדה תעופה." אומר צחי סופרין, בעל שליטה וסגן יו"ר דירקטוריון קבוצת סופרין.

הכוח השלישי הוא תהליך היעלמותם או השינוי המהותי שעוברים אזורי התעשייה הישנים שבעבר התאפיינו במפעלי טקסטיל, מוסכים, תעשיות ישנות ובתי מלאכה. הרשויות המקומיות הבינו מהר מאוד שעל מנת לקבל ארנונה גבוהה יש לפתח יותר תעסוקה והחלו לאט, לאט לפנות את העסקים הישנים הללו לטובת ניצול זכויות ובניה לגובה, הקמה של יותר שטחי משרדים או תעשייה נקיה בזכות תהליכי האוטומציה הגלובליים. בשל כך היו צריכים העסקים הישנים למצוא בית חדש שיתאים גם עבורם לצרכים מודרניים ובאופן טבעי עסקים כאלה הגיעו לחפש שטחים חדשים בפרויקטים המציעים מבני תעשיה ואחסנה רב תכליתיים.

את מותג טכנופארק יזמה לפני מספר שנים קבוצת סופרין העוסקת בייזום, ניהול והקמה של פרויקטים נדל"ניים למגורים, משרדים, לוגיסטיקה ומסחר. כיום "טכנופארק" מהווה שם נרדף למרכז לוגיסטי חדשני המספק את הדרישות הגבוהות של משתמשי הקצה כמו גם חברות גדולות המחפשות מרכזי אחסנה מודרניים. בעלי עסקים קטנים, בעלי מלאכה קלאסיים כמו זגג, פחח או מסגר משוועים לשטחים משרדיים, חנויות או בתי מלאכה חדישים יותר.

המרלו״ג הנוכחי באשדוד הוא המרלו"ג השלישי שמקימה קבוצת סופרין לאחר שקידמה באמצעות קבוצת רכישה מרכזים לוגיסטיים כאלה בחולון ואבן יהודה הנמצאים בשלבי אכלוס שונים, ומרלו״ג רביעי מתוכנן בעיר נשר.

הקרבה והחיבור של אזור תעשיה זה ושל הפרויקט לנמלי העיר ומסוף רכבות המטען, מהווה יתרון גדול בקרב חברות העוסקות ביבוא וייצוא וכמובן תעשיינים. גם בפרויקט זה תהיה אפשרות נדירה לבעלי מקצועות קטנים ובינוניים להיות בעלים של נכס שתפור למידותיהם ואשר יעשו בו שימוש לעסק שלהן אשר יכול גם ביום מן הימים להפוך לנכס מניב להשקעה.

צחי סופרין מסכם, "מלבד ההתפתחות הטכנולוגית, משמעותית בתחום המרלו"גים מבחינת הדרך בה אנו חושבים על העסק ובונים את הפרויקט, אנו חווים עלייה מטאורית בביקוש למרכזים כאלה, לא רק בגלל הגידול במסחר אונליין והצורך במרכזי שילוח קרובים כמה שיותר לאוכלוסייה לצורך אספקה מידית של סחורות, אלא גם בגלל השימושים הרבים שנוספו ממש בשנה - שנתיים האחרונות לתחום. מקומות כמו מטבחי רפאים, מתקני קירור, חוות שרתים, או אחסנה עצמית. גם הם מגדילים עוד את הביקוש למרכזים לוגיסטיים בכלל ומכרזים דוגמת טכנופארק בפרט".

קבוצת סופרין נוסדה בשנת 2009. עיקר פעילות החברה, נעשית בישראל וממוקדת בשלושה תחומי פעילות: (א) ייזום נדל״ן; (ב) נכסים מניבים ; ו-(ג) קבוצות רכישה.

*פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו משום יעוץ ו / או הצעה ו / או הזמנה לבצע השקעה או רכישה כלשהי ו / או משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

צרו איתנו קשר *5988