חצי שנה למלחמה: אילו חברות במשק הקדישו לתאריך פעילות מיוחדת?

לא מעט חברות וגופים במשק ציינו את ה־7 באפריל - במלאת חצי שנה למלחמה • ביניהם נמנים תנובה, אימפרבה, חבר והספרייה הלאומית • ישראל מתגייסת

משרדי אימפרבה / צילום: יח''צ
משרדי אימפרבה / צילום: יח''צ

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

במלאת חצי שנה למתקפה הרצחנית של ארגון הטרור חמאס, ולאחר שבוע של הפגנות ברחבי הארץ, מחאות ובעיקר עצב וקריאות לשחרורם של 133 החטופים, לא מעט חברות במשק ציינו את ה־7 באפריל ־ אם כי פחות ממספר החברות שציינו את 100 הימים הראשונים למלחמה. 

ישראל מתגייסת | החברות הגדולות במשק תרמו חצי מיליארד שקל מאז פרוץ המלחמה
ישראל מתגייסת | משלחת ההייטק מניו יורק שהגיעה להתנדב בקיבוץ רעים
ישראל מתגייסת | שלוש קרנות ישקיעו בסטארט־אפים צעירים שנפגעו במלחמה

בקבוצת תנובה שמים דגש על החטופים שעדיין בשבי, ויציבו כסאות צהובים ריקים בכל הרמות הכוסית לעובדים לפסח ב־30 אתרי החברה החל מהשבוע. בנוסף ,בפורום המנהלים הבכיר שהתקיים בהובלת היו"ר חיים גבריאלי והמנכ"ל גדי קוניא, חולקו סיכות צהובות לכל המנהלים לציון חצי שנה למתקפה.

בחברת אבטחת המידע אימפרבה (Imperva) הוצבו בכניסה למשרדים מיצגים המעלים את נושא החטופים למודעות, והעובדים והמבקרים מחו"ל הוזמנו לענוד סרט או סיכה צהובה.

בקוטון קלאב הציבו בכניסה לחנות המפעל כיסא צהוב עם שלט המבקש לזכור ולא לשכוח את החטופות והחטופים, ומועדון "חבר" הפסיק את פעילותו למשך מספר דקות לאות הזדהות.

מאגר זיכרון לאומי

בספרייה הלאומית התכנסו מאות אנשי תיעוד, ארכיונאים ויוצרים, לציון חצי שנה למתקפה. מטרת הכינוס הייתה לבנות מאגר זיכרון לאומי ופלטפורמות דיגיטליות אחידות המשותפות לכל גופי התיעוד בישראל, על־מנת להנגיש את המידע לטובת הדורות הבאים.

לדברי מנהל הספרייה אורן וינברג, "לספרייה הלאומית אין ולא יהיה נרטיב אחד בתיעוד והנגשת אירועי ה־7 באוקטובר. אנחנו נאסוף, נשמור ונתעד את האסון הגדול ביותר שפקד את מדינת ישראל לטובת המחקר וההיסטוריה".

בשדרה שבדרך לדיוטי פרי בנתב"ג מוצגת תערוכת צילומים חדשה בשם "עוטפים באהבה", המוקדשת לתושבי מערב הנגב וגבול הצפון, ונועדה לחשוף לציבור הרחב ולתיירים את "הפעילות, העוצמה, היופי, הקידמה והחוזקה של מעטפת מדינת ישראל".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i־can־help@globes.co.il

קבוצת אחיעד, ארגון נכי צה"ל ולתת
פצועי צה"ל מקבוצת אחיעד, לצד עובדי מטה ארגון נכי צה"ל, ובשיתוף חיילות וחיילים, ארזו כ־1,800 חבילות לקראת חג הפסח במרכז הלוגיסטי של ארגון לתת, עבור פצועות ופצועי צה"ל הזקוקים לסיוע כלכלי.

נשיא ארגון לתת ז'יל דרמון, יוסי מתתיהו מנכ''ל ארגון נכי צה''ל והמשתתפים במבצע האריזות / צילום: עירית גרוס
 נשיא ארגון לתת ז'יל דרמון, יוסי מתתיהו מנכ''ל ארגון נכי צה''ל והמשתתפים במבצע האריזות / צילום: עירית גרוס

במבצע השתתפו כ־70 פצועי צה"ל וקצינות מערך הנפגעים בצה"ל, לצד עובדי מטה ארגון נכי צה"ל. באירוע נכחו גם יוסי מתתיהו, מנכ"ל ארגון נכי צה"ל, וז'יל דרמון, נשיא ארגון לתת.

לדברי דרמון, "שיתוף־הפעולה עם ארגון נכי צה"ל ממחיש את ערך הערבות ההדדית, ומעביר מסר לאלו שנפצעו במהלך תקופת שירותם את המדינה ונזקקים לתמיכה, שהם לא לבד. במיוחד בימים אלה אפשר להסכים שעזרה לאחר, ערבות הדדית, התנדבות ונתינה הם ערכי בסיס, שאולי יסייעו גם לחלקים השונים בחברה הישראלית להתחבר מחדש".

אאורה ישראל ומועדון בהצדעה
חברת הנדל"ן אאורה, בשיתוף עם מועדון "בהצדעה", מעניקה למשרתי המילואים הנחה של 150 עד 350 אלף שקל ברכישת דירות במגוון פרויקטים ברחבי הארץ. ההטבה תינתן לכל מי ששירת בשירות מילואים פעיל והתנדבותי החל מה־7 באוקטובר, וכן לכל משרתי המילואים החברים במועדון "בהצדעה". המבצע בתוקף עד 5.5.2024 או עד גמר המלאי.

צוות ייעודי מטעם חברת אאורה יטפל בפניות הזכאים ויסייע להם בכל ההליכים הנלווים לרכישת דירה.

לדברי יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל אאורה ישראל, "עלינו לדאוג לכך שללוחמים יהיה עתיד יציב בישראל. זה צו השעה, וזו זכות גדולה עבורנו להעניק בחזרה".

לפרטים נוספים: auraisrael.co.il/beatzdaa

עמותת מאמאטכ"ל
קהילת נשות המילואימניקים מאמאטכ"ל קיימה מפגש במלון ממילא בירושלים שבו לקחו חלק כ־160 נשים שעברו סדנאות וטיפולים לעיבוד רגשי.

עמותת מאמאטכ"ל מונה 127 קהילות מקומיות ומספקת תמיכה וליווי לכ־167 אלף משפחות של נשות חיילי מילואים בתקופות השירות. מטרתה לגבש את נשות המילואים באזורי מגוריהן ולייצר אחוות אחיות בעורף בה יוכלו להיתמך אחת בשנייה.

את הקמת העמותה יזמה נעמה לוי־שייביץ, אשתו של מג"ד במילואים ששירת חמישה חודשים בעזה, לאחר שהבינה את הצורך בקהילה תומכת לנשים המתמודדות עם המשימה המאתגרת של ניהול בית, קריירה וילדים בהעדרו של בן הזוג למילואים. היוזמה מקבלת ליווי מנשיא המדינה ורעייתו, מיכל הרצוג.

קניון TLV
הקניון, תחת ניהולו של אורי סמיט, שחזר לאחרונה לתפקידו לאחר חמישה חודשי מילואים, יקיים ערב הוקרה למען מילואימניקים שבבעלותם עסק בקטגוריית האלכוהול שנפגע במהלך תקופת המלחמה. אלה יוכלו לפתוח דוכן מכירה בקניון ללא עלות, בערב הוקרה למענם, ובמטרה לסייע בשיקום העסק שנפגע בעקבות המלחמה.

בערב ההוקרה ייפתחו דוכני בירה, יין, קוקטיילים ונשנושים משלימים, כאשר כל ההכנסות יועברו למילואימניקים, ותתקיים הופעה של הזמר יגל אושרי.

ערב ההוקרה יתקיים ביום רביעי ה־17.4.24, בשעות 17:00־21:30, בקניון TLV, ברחוב החשמונאים־קרליבך בתל אביב