"שוט על כל 100 אלף דולר": הכירו את האנשים שמוכרים חבילות למונדיאל

מאז התחיל גביע העולם צריכת הבירות שלהם עלתה, הרבה מהזמן הם בכלל בחו"ל, ובתקופה האחרונה יש להם לא מעט סיבות לחגוג: "בקורונה יותר אנשים גילו את הטבע, והשנה החולפת היא הכי טובה שהייתה לנו" • הברזייה 

איסתא ספורט. מימין: רותם כבירי וייסמן, יונתן עטר, ישי מולד / צילום: איל יצהר
איסתא ספורט. מימין: רותם כבירי וייסמן, יונתן עטר, ישי מולד / צילום: איל יצהר

איפה אנחנו?

במשרדי איסתא ספורט בתל אביב, שמוציאה טיולי כדורגל, גלישה, מוזיקה ופעילויות נוספות לחו"ל. מעסיקה 40 עובדים.

משתתפים בשיחה:

רותם כבירי וייסמן. 29, נשואה + 1. מפיקת אירועים. שנתיים באיסתא
יונתן עטר. 39, נשוי + 3. אחראי ספורט והופעות. 8 שנים באיסתא
ישי מולד. 45, נשוי + 2. מנהל במחלקת האקטיב. 6 שנים באיסתא

על מה מדברים:

מאיפה באנו: יוני הגיע דרך חבר, אחרי שנסיעה למשחק כדורגל בברצלונה "פתחה לי את העיניים לזה שאני יכול לעבוד במה שאני אוהב". רותם עבדה בחברת הפקות עד הקורונה, והצטרפה כשהאומיקרון הכה. ישי למד משפטים וכלכלה ועבד בבנק, עד שהבין שלא כך הוא רוצה שחייו ייראו. טיול אופניים בשוויץ "שבו לא הצלחתי לסגור את הפה למרות שנכנסו לי ברחשים", הוביל אותו לאיסתא ספורט, "התפשרתי על השכר בשביל לקום עם חיוך".

מונדיאל: יוני אחראי על חבילות הספורט וההופעות לאירופה, ואלה ימים עמוסים בשבילו. "ההזמנות עלו על כל הציפיות", הוא אומר, "הזזנו הכל מהשולחן והתפנינו רק למונדיאל". ישי מספר שלגביע העולם יש עוד השפעה על המשרד: "צריכת הבירות שלנו עלתה בצורה מטורפת. אנחנו הרבה פעמים נשארים אחרי העבודה לצפות במשחקים על מסך גדול".

בוקר: רותם מגיעה ברכבת מראש העין "כי זה יעיל יותר מלנסוע בפקקים" ומספרת ש"אף אחד פה לא מגיע וצולל ישר לעבודה". ישי דווקא סובל מהפקקים ונוסע בכל בוקר 40 דקות מחולון הסמוכה. יוני מגיע אחרי אימון לקראת טריאתלון ומיד מכין לעצמו סלט עם טונה או קוטג'.

טיסות: ישי, שאחראי על הטיולים האקטיביים (אופניים, מרתונים, טרקים, ג'יפים ועוד), טס מטעם העבודה 8-4 פעמים בשנה: "החברים שלי בטוחים שכל החיים שלי פנאן", הוא מספר ונזכר שבדיוק חזר ממרתון בניו יורק ולפני כן היה בטיול קפיצות מצוקים בגיאורגיה, "אבל 95% מהזמן אני יושב במשרד מול האקסל עד השעות הקטנות של הלילה". רותם נוסעת 12-5 פעמים בשנה לטובת הפקת אירועים וכנסים לחברות בחו"ל, ויוני חי את החלום ומדלג בין משחקי ליגת האלופות להופעות של האמנים הגדולים בעולם. עם זאת, הוא מודה ש"לפעמים זה לא כיף לטוס, יש לי שלושה ילדים מתחת לגיל 6".

ריצות: בין קבוצת הרצים שישי ליווה בנובמבר למרתון ניו יורק הייתה אצנית שלקח לה "7 שעות ו-40 דקות לסיים את המירוץ. חיכינו לה בקו הסיום בחושך ובקור, ולקחנו אותה משם למסיבה שארגנו. היא לא האמינה שחיכינו לה".

מזל רע: רותם מגלה שבמשרד מסתובבת שמועה שלפיה כל פעם שהיא טסה לארגן הפקה בחו"ל, יתקוף אותה טייפון או הוריקן. "פעם עבדתי חצי שנה על פרויקט במקסיקו ודמיינתי כבר את השמש והחופים, ואיך שהגעתי התחילה סופה שנמשכה בדיוק כל זמן האירוע". היא לא שוכחת גם את הספק שחטף התקף לב לפני האירוע ואת המרצה שלקה בשבץ רגע לפני הטיסה: "התפקיד שלנו זה שלא ירגישו ושהכל יעבור חלק".

הצלחה: בכל פעם שעוברים במשרד רף מכירות של 100 אלף דולר ביום, כולם מתכנסים במטבח ומרימים שוט. "זה קורה לא מעט לאחרונה", מסביר ישי, "בקורונה יותר אנשים גילו את הטבע, והשנה האחרונה היא הכי טובה שהייתה לנו".