פורטר הישראלית נערכת להנפקה לפי שווי של 5 מיליארד דולר

חברת הסטארט-אפ מתל אביב, שעוסקת במניעת הונאות בסחר אלקטרוני, גייסה לפני כשנה כסף לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר בלבד • המניה של המתחרה שלה ריסקפייד, חברה ישראלית גם היא, צנחה ב-70% מאז שהונפקה באוגוסט

מיכאל רייטבלט ולירון דמרי / צילום: אבי ראול
מיכאל רייטבלט ולירון דמרי / צילום: אבי ראול

הסטארט-אפ הישראלי פורטר, העוסק במניעת הונאות במסחר מקוון, נערך לקראת הנפקת מניות לציבור לפי שווי אדיר של 5 מיליארד דולר, כך לפי פרסומים בתקשורת האמריקאית שמבוססים על "מקורות יודעי דבר", להגדרתם. 

לפני כחצי שנה הודיעה החברה, שנוסדה בתל אביב ב-2013 וכיום ממוקמת בניו יורק, על קבלת השקעת ענק של 300 מיליון דולר לפי שווי של 3 מיליארד דולר, ובנובמבר אשתקד גייסה 125 מיליון דולר לפני שווי של 1.25 מיליארד דולר. ההשקעה במאי הובלה על ידי טייגר גלובל, חברת ההשקעות הניו יורקית שהפכה לדומיננטית מאוד בהשקעה בחדי-קרן ישראלים והובילה בין השאר את סבבי הגיוס הגדולים של הסטארט-אפים רדיס לאבס, יוטפו, VAST Data וסניק.

לפי הדיווח בתקשורת האמריקאית, המקורות מסרו שפורטר כבר החלה לראיין בנקים כדי לשכור חתמי הנפקה, אך הם ציינו שמועד והיקף ההנפקה אינם ודאיים. פורטר לא הגיבה לפרסומים הללו.

לפי הודעת פורטר מחודש מאי האחרון, היא מגנה על עסקאות בהיקף של יותר מ-250 מיליארד דולר בשנה בכל העולם מהונאות כרטיסי אשראי, גניבות זהות והשתלטות על חשבונות. בין הלקוחות הבולטים של החברה נמנים רשת האופנה נורדסטרום, אתר אסוס, הום דיפו, חברת התיירות פרייסליין והמותגים ראלף לורן וקלווין קליין. כיום מעסיקה פורטר 300 עובדים, 200 מהם בישראל, כאשר מטרתה להכפיל את מספר העובדים בארץ בשנה הקרובה.

הצמיחה של פורטר קשורה ישירות להתחזקות של עולם הקניות אונליין בהשפעת הקורונה. בהודעת החברה בגיוס האחרון שלה במאי, פורטר מסרה כי הכפילה את הכנסותיה בהשוואה לשנה שעברה. פורטר דיווחה בשנה שעברה כי חצתה את רף 100 מיליון דולר בקצב הכנסות שנתי (ARR), כך שבעת ההכרזה נרמז שהיא הייתה בקצב הכנסות שנתי של סביב 200 מיליון דולר.

חברת מניעת הונאות ישראלית גדולה אחרת ומתחרה של פורטר, ריסקיפייד , כבר יצאה להנפקה באוגוסט האחרון לפי שווי של 3.3 מיליארד דולר, אך מאז המניה התרסקה ביותר מ-70%. שוויה נע כעת סביב 1.27 מיליארד דולר.