<b>גלובסקול - </b>לומדים מרחוק
40 כללים למצגת מנצחת

40 כללים למצגת מנצחת

40 כללים למצגת מנצחת. ההתחלה

המתחרה הכי גדול של מציג המצגת הוא הטלפון הסלולרי שרוטט על השולחן והפרעת הקשב של כולנו ● אז איך מייצרים מצגת מנצחת? מתחילים בהתחלה ● קבלו טעימה מתכני שיעור האון ליין
14.05.2020 | אלון ברנר

אנחנו חיים בדור הפרעת הקשב. לכולנו בראש פתוחים 14 חלונות במקביל. משימות שיש לנו לעשות, מיילים שיש לנו לענות עליהם ונוטיפקציות שמגיעות כל שניה. ולתוך הכאוס המוחי הזה אתם מגיעים עם המצגת שלכם. אתם רוצים באמצעותה להעביר איזה רעיון, להביא לקבלת איזושהי החלטה וגם... למכור קצת את עצמכם.

אז איך מצליחים לקבל מחדר מופרע קשב את תשומת הלב שלו לשעה הקרובה?

איך מנצחים את הטלפון הסלולרי שרוטט על שולחן?

את כל הניסיון שצברתי לאורך השנים בבניית ובהעברת מצגות גיבשתי לכדי 40 כללים למצגת מנצחת. מוזמנים להצטרף לשיעור לייב עם כל הטיפים (פרטים למטה). מתוך הסשן, קבלו טעימה הנוגעת לאחד הרגעים הקריטים להצלחת פגישה. אני מדבר כמובן על… ההתחלה.


ההתחלה של הפגישה היא חשובה, מכמה סיבות: ראשית, אם זאת פגישה ראשונה, זאת ההזדמנות האחרונה שלנו לעשות רושם ראשוני. שנית, מצגת שתתחיל חלש, תתקשה מאוד להתרומם אחר כך. לבסוף, בדרך שאנחנו מנהלים את הפתיחה אנחנו מסמנים איך תתנהל הפגישה. מי יוביל אותה ועד כמה היא תהיה "מצגת" חד כיוונית או שיחה פורה.

חמש דרכים להתחיל מצגת

אז איך מתחילים מצגת? קבלו חמש דרכים אפשריות:

1. הצגה עצמית:

"נעים מאוד איזה כיף להיות כאן. אז אני אלון ברנר, יועץ אסטרטגי והבעלים של Practical Strategy for the Digital Age...".

אני אגיד את זה בפשטות: אתם צריכים להיות אנשים מאוד מאוד מעניינים כדי להתחיל ככה. וזה לא שאתם לא צריכים לספר על עצמכם. אבל זה ממש לא צריך להיות הדבר הראשון שאתם עושים. אתם רוצים שיחשבו שאתם מדהימים? תתחילו במשהו מדהים! אל תספרו על הדברים המדהימים שעשיתם. אתם רוצים שיחשבו שאתם אנשי data וניתוח מטורפים? תתחילו בגרף שומט לסתות! אל תספרו על איזה ניתוח שעשיתם פעם לאיזה חברה.


2. להתחיל בסיפור אישי:

"אני רוצה לספר לכם שהכישלון הכי גדול שלי קרא ממש כאן. לפני עשר שנים בערך השתתפתי, פה בחדר הזה, בתחרות לחדשנות דיגיטלית. אני והשותף שלי (סער נעים) הצגנו כאן ביחד את מיזם Pkak.co.il. המדובר היה באתר שאיפשר לתכנן את הנסיעה לפני היציאה לכביש, ולהעריך את זמן הנסיעה על בסיס דאטה שהגיע ממשרד התחבורה. נשמע מוכר? שנתיים אחרי זה נוסדה חברה קטנה בשם Waze. הם נמכרו במיליארד דולר לגוגל. אני וסער זכינו במקום הראשון וקיבלנו.... Ipod touch".

אנשים אוהבים סיפורים. ולכן אם יש לכם סיפור טוב להתחיל איתו, זאת יכולה להיות התחלה טובה. פשוט כי היא מייצרת עניין ומעורבות של השומע. אבל כדי שהסיפור יצליח צריך שיקרו כמה דברים: אחד: צרו עניין מהר. למשל התחלה שאומרת "אני רוצה לספר לכם על הכישלון הכי גדול שלי" מייצרת עניין מיידי. מי לא רוצה לשמוע סיפור על כישלון של אדם אחר? שתיים: שהסיפור יהיה עלי, המציג. כך תיווצר אינטימיות והקרח ישבר. אם יש בסיפור חולשה שלכם, על אחת וכמה שהסיפור ייצר הזדהות. שלוש: שהסיפור יהיה קשור למקום או לאנשים שאיתם אני נפגש. את הסיפור שלמעלה סיפרתי במקאן תל אביב. ספק אם הייתי יכול לספר במקום אחר ולזכות לאותה אמפתיה. ארבע: שיהיה מדובר בסיפור טוב. מפתיע, אותנטי, נוגע בחולשות וכו'.

אבל לא כל אחד הוא סטורי-טלר מטבעו. ומה שיכול להצחיק כשאדם אחד מספר, יכול להישמע מגוחך אצל השני. כל מציג צריך לעבוד עם העוצמות שלו, ואתם צריכים להכיר את שלכם. בנוסף, צריך להיזהר מלהתחיל עם סיפור כאשר מציגים במקום שיש בו הרצאות רבות (למשל בכנס). בסופו של דבר, המטרה שלכם היא לבלוט ולעורר עניין. ושכולם מביאים את אותו הפוני, זה עלול להיות משעמם.

3. לצלול ישר:

"אהלן אני אלון ברנר, נעים מאוד, מי יכול להגיד לי מה לא עובד בשקף הזה?"

לפעמים הדרך הכי טובה להתחיל, היא פשוט להתחיל ישר לדבר על הנושא. לשאול שאלות ולערב את הקהל. התחלה כזאת, שהיא אגרסיבית מעט, יכולה להתאים דווקא כשאתם מול קהל מנומנם. כזה שצריך להזיז אותו מהר ולהוציא אותו מהטלפון. עם זאת, שימו לב, אם היא תעשה באגרסיביות מדי היא עלולה לעורר אנטגוניזם.

4. להתחיל מהסוף:

"בשורה התחתונה נראה במצגת היום שהכיוון הנכון ביותר הוא…"

כשאתם מציגים מול אנשים תכלסים, כאלה שחשוב להם להבין מהר לאן אתם מכוונים, אין מה "לבנות את המתח" עד ההחלטה. גם לא צריך להציף בנתונים. צריך מהר מאוד לתת את השורות התחתונות, ולהיות מוכנים לשאלות הכי קשות.

5. לא להתחיל עם מצגת:

"בדיוק קניתי כרטיסים לדרבי בשבת. איזה קטע, גם אתה אוהד הפועל?"

כשאתם מציגים מול אנשים שהם מוטי תקשורת ויחסים, הדבר הכי טוב שאתם יכולים זה להסתכל קצת בפרופילים שלהם ברשתות חברתיות, ולדעת מה הדברים שהם אוהבים. היכולת לפתח small talk ולייצר אינטימיות בתחילת הפגישה, יכול להיות חשובה יותר מאשר תוכן המצגת עצמו.

רוצים ללמוד עוד? מוזמנים להצטרף לשיעור לייב עם כל הטיפים לגבי איך בונים מצגת, וגם לקבל צ'אנס להציג בעצמכם ולקבל פידבק!

אלון ברנר הוא יועץ אסטרטגי והבעלים של Practical Strategy for the Digital Age. אלון מלווה מנכ"לים וסמנכ"לים בבניית אסטרטגיה שתתווה דרך ברורה ומפוקסת, אך תאפשר את הגמישות הנדרשת בעידן הדיגיטל.

כתבות נוספות:
אסטרטגיה בזמן משבר / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

אסטרטגיה עסקית בזמן משבר – ואיך ניתן לצלוח אותו?

מאת: אבי לוי, שותף BDO Corporate Strategy

כיצד נראית הסביבה החיצונית בעת משבר? איך פועלות חברות בזמן שכזה? ● ולמי מהן סיכוי סביר עד טוב לעבור אותו בשלום? ● מחשבות ותובנות בעקבות התנהלות חברת 3M במשבר 2008

למאמר המלא>>

תקופת ה-COVID-19 מציפה אתגרים בתחום האיקומרס / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

המייל האחרון של המשלוחים והקשר שלו לקורונה

מאת: יעל קנדר, מנהלת BDO DIGITAL

תקופת ה-COVID-19 מציפה אתגרים שהיו שם אך בעצימות גבוה יותר, כגון אתגר ה-Last Mile Delivery שבו חברות נתקלות בניסיון לספק את בקושי האיקומרס העולים ● סקירת דוגמאות לפתרונות המוצעים בעולם ממודל ה-Crowdsourcing ועד אוטומציה לתהליכים ● רשימת טיפים והצעות לאיך משפרים את החלק הכי חשוב במסע אל הלקוח

למאמר המלא>>

הרשמו לניוזלטר נשים בהייטק
נרשמת בהצלחה לניוזלטר