עורך דינו של נתניהו החל לייצג את עד המדינה פילבר בשימוע; הפרקליטות: "ניגוד עניינים"

עו"ד עמית חדד, המיצג את נתניהו בתיק 1000, הודיע לצוות התביעה כי הוא ייצג את עד המדינה שלמה פילבר בשימוע • בתגובה הודיע צוות התביעה כי לעמדתם מדובר בניגוד עניינים מובהק • חדד דחה את הטענה: "עדותו של פילבר הסתיימה לפני שנתיים, אין לו השפעה על ההליך, והאינטרסים של נתניהו ושל פילבר אינם מנוגדים"

שלמה פילבר / צילום: יוסי זמיר
שלמה פילבר / צילום: יוסי זמיר

לאחרונה הודיעה פרקליטות מיסוי וכלכלה על זימונו לשימוע של שלמה פילבר, באשר להפרת הסכם עד המדינה עמו נוכח עדותו בבית המשפט במסגרת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

התקדים, המסר ומשפט נתניהו: 3 הערות על ביטול הסכם עד המדינה עם שלמה פילבר
שאלות ותשובות | מפילבר ועד נתניהו: המשמעות של ההחלטה המשפטית הדרמטית
דרמה במשפט נתניהו: הפרקליטות הודיעה לשלמה פילבר על הכוונה לבטל את הסכם עד המדינה

עו"ד עמית חדד, המייצג את נתניהו בתיק 1000 וצפוי לייצגו גם בתיק 4000, הודיע לצוות התביעה כי הוא ייצג את פילבר בשימוע. בתגובה הודיע לו צוות התביעה כי לעמדתם מדובר ב"ניגוד עניינים מובהק, העומד בניגוד גמור לכללי האתיקה המחייבים של לשכת עורכי הדין". חדד פנה בשבוע שעבר לוועדת האתיקה בעניין, על-מנת לקבל את אישורה, אך עמדתה טרם התקבלה. הפרקליטות עדכנה את בית המשפט בעניין.

עו''ד עמית חדד / צילום: יוסי זמיר
 עו''ד עמית חדד / צילום: יוסי זמיר

הצדדים חלוקים בשאלה האם מדובר בניגוד עניינים. לעמדת חדד, אין ניגוד עניינים, מאחר שפילבר סיים להעיד בבית המשפט במשפטו של ראש הממשלה; ואילו בפרקליטות סבורים כי גם אם פילבר סיים את העדות, נוכח עדותו המורכבת שאינה חד-משמעית, ויש בה להפליל את נתניהו ולהיטיב עמו - ניגוד העניינים עומד בעינו. חדד צפוי לפעול בהתאם להחלטת ועדת האתיקה. 

חדד: משעה שפילבר סיים את עדותו - הכלל אינו רלוונטי

עו"ד חדד הגיש היום (ב') לבית המשפט את התנגדותו לטענת הפרקליטות כי הוא נגוע בניגוד עניינים כמי שמייצג את עד המדינה פילבר ואת ראש הממשלה נתניהו. בהודעה לבית המשפט, עליה חתומים לצד חדד עורכי הדין נועה מילשטיין וישראל וולנרמן, נכתב כי פילבר סיים את עדותו בפני בית המשפט לפני כשנתיים, וכי פרשת התביעה עומדת בפני סיום.

בהודעה נטען כי הכלל האתי אוסר על מגע עם עדים, אך משעה שפילבר סיים את עדותו בתיק הפלילי - הכלל אינו רלוונטי. עוד נכתב כי הפרקליטות, המאשימה, אינה בגדר לקוח המשרד של חדד, והוא אינו אמור לשמור לה אמונים.

"שנית", נכתב, "פילבר ביקש להיות מיוצג בהליך מינהלי שלא במסגרת ההליך הפלילי, ואין ולא יכולה להיות לו כל השפעה על ההליך. שלישית, לא עולה כי לראש הממשלה ולפילבר אינטרסים מנוגדים. ההפך הוא הנכון. רביעית, פילבר מודע לעובדה שהחתום מטה מייצג את ראש הממשלה, הובהרה לו היטב גדרי הייצוג, והוא מסר את הסכמתו".

משפטו של נתניהו צפוי להימשך מחר (ג') בעדותו של שר המשפטים יריב לוין, שיעיד על תיק 2000 בעניין פרשת "ישראל היום" ומו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס. 

*** חזקת החפות: ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.