האם הצופים עדיין זוכרים מי הייתה הפרזנטורית הקודמת של טורנדו?

הנוכחות הגבוהה של מותג המזגנים טורנדו על המסך הופכת את הפרסומת בכיכובה של נעמי לבוב לאהובה ביותר השבוע - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • המפרסם שהשקיע את הסכום הגבוה ביותר, זה השבוע השני, הוא free TV: כ־1.4 מיליון שקל

נעמי לבוב בקמפיין טורנדו
נעמי לבוב בקמפיין טורנדו

בשנה וחצי האחרונות משמשת נעמי לבוב כפרזנטורית מותג המזגנים טורנדו, שרושם נוכחות גבוהה יחסית על המסך. נראה כי ההתמדה הפכה אותה למזוהה מאוד עם המותג (לא בטוח שהצופים עדיין זוכרים את מי היא החליפה), והפרסומת הנוכחית בכיכובה היא האהובה ביותר השבוע.

שנה להשקת FreeTV: האם מיזם הטלוויזיה הצליח לשנות את השוק?
היועץ האסטרטגי מוטי שרף הופך לשותף במשרד הפרסום סיטימדיה

מדובר בפרסומת שנוגעת באחת הנקודות הכואבות, או המשעשעות, ביחסי הורים וילדים: פאדיחות שהמבוגרים עושים מול ילדים אחרים. זו סיטואציה שכמעט כל אחד יכול להזדהות איתה, גם אם לא בדיוק מדובר באייל מהשכבה ובאמא של מיכלי ("ד'4 אימפריה").

בתוספת העובדה שלפי נתוני יפעת בקרת פרסום, טורנדו הוא המפרסם שרשם השבוע האת ההשקעה השנייה בגודלה, עם כמיליון שקל - הפרסומת רושמת הצלחה גם במדד הפרסומות הזכורות, ומתברגת במקום השני.

המפרסם שהשקיע את התקציב הגדול ביותר - זה השבוע השני - הוא מיזם הסטרימינג free TV, עם כ־1.4 מיליון שקל. לפי נתוני יפעת, מדובר בקרוב לשעה וחצי של פרסום בשבוע הראשון של חודש מאי, היקף שנחשב גבוה יחסית ומאפיין לרוב מפרסמים גדולים כמו בנקים (באפריל שודרו כ־6 שעות במהלך כל החודש, כלומר היקף דקות דומה). ההשקעה הרבה בפרסום עושה את שלה, והפרסומת מתברגת במקום הרביעי בזכירות והשישי באהדה.

קמפיין freeTV
 קמפיין freeTV

מדובר בקמפיין שכוכביו הם הלקוחות שיושבים על ספה רחבה, ומנמקים למצלמה (ולקולו של ארז טל) מדוע בחרו בו. ההחלטה לשים את המנויים במרכז מסיטה את הדיון מהתוכן של המיזם - שאין בו כמעט שום דבר יוצא דופן. הפרסומת מסתיימת באמירה "יותר ויותר ישראלים מתנתקים מהטלוויזיה של פעם", אך אינה מגובה במספרים (השבוע חשפנו כי מדובר ב־50-60 אלף מנויים).

הפרסומת הזכורה ביותר השבוע שייכת לבנק מזרחי טפחות. לצד הקמפיין לקידום הצלחת הבנק בתחום השירות, בכיכובם של דביר בנדק וחן אמסלם, עלתה גם פינת תוכן לציון 100 שנים להיווסדו של הבנק, שבה לצד בנדק נמצאת שלמור שטרוזמן. נראה כי הנוכחות המשולבת על המסך (ובדיגיטל) משתלמת.

לעומת הבנק, שהוא כמעט "דייר קבע" בהפסקת הפרסומות, רשת רמי לוי מסתפקת בהבלחות על המסך. לאחרונה עלתה הרשת בקמפיין ששם במרכז את שולחן השבת, עם הרכבים שונים של משפחות, חברים וחיילים, שכולם שרים אותו שיר מוכר מהקידוש. המסר ברור: כאן פונים לכולם, ברוח האחדות מאז פרוץ המלחמה.

קמפיין רמי לוי
 קמפיין רמי לוי

לחיזוק המסר, לוי מתייצב מול המצלמה ומציין כי יש לו מטרה אחת: "שכל משפחה במדינה תוכל לשבת סביב שולחן השישי בשפע ובכבוד". מצד אחד, מובן מדוע הוא אינו מזכיר את עליות המחירים של הספקים או את החרם הטורקי (המותג הפרטי שלו מיוצר בטורקיה). מצד שני, קשה לנתק את האמירה מכך שמדובר בקמעונאית מזון, ולא במפעל חסד.

עלייה קלה
ההשקעה בפרסום עמדה השבוע על 21 מיליון שקל, לעומת 17 מיליון שקל בשבוע שעבר. 

המשרד האהוב
מקאן תל אביב אחראי לכל שלוש הפרסומות האהובות ביותר השבוע: טורנדו, ביטוח ישיר ובנק לאומי. 

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.