יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

המשטרה אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר • בא-כוחו של בן צבי: "הוא בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא וסמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על
עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר - כך אישרה היום (ה') משטרת ישראל. החקירה נוגעת לקידומם של פרויקטים נדל"ניים בעיר נתיבות. בן צבי הוא אחד הקבלנים הנחקרים בפרשה.

לפני מעט יותר משבוע פורסם כי חקירה סמויה שניהלה היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 (יאח"ה) בעניין, הפכה לגלויה. המשטרה מסרה אז כי במסגרת החקירה בוצעו חיפושים, והוזמנו לחקירה מעורבים נוספים. המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה מלווה את החקירה.

בן צבי, לשעבר יו"ר מכון התקנים הישראלי, הוא הבעלים והמנהל של חברת מ.ב.צ יזמות ובנייה. הוא שימש בעבר מנכ"ל שינדלר נחושתן מעליות וכן מנכ"ל עמידר.

עו"ד נתי שמחוני, בא-כוחו של בן צבי, מסר בתגובה: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא, והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו. חשוב להדגיש - המדובר בבירור שאינו קשור, כלל ועיקר, לתפקידו כיושב-ראש דירקטוריון אל על".

*** חזקת החפות: עמיקם בן צבי נחקר בפרשה, לא הואשם בה וממילא לא הורשע, ועומדת לו חזקת החפות.