נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר, לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר • הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% • החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, 80% יותר מהצפי • למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS
נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

ענקית הסטרימינג נטפליקס פרסמה לפני זמן קצר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2024. החברה דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 9.27 מיליארד דולר, לעומת 8.16 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על 5.28 דולר למניה, ועקפה את הצפי המוקדם שעמד על 4.52 דולר למניה ולזינוק של 56% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. בצל הדוחות, מניית נטפליקס  יורדת ביותר מ-3% במסחר המאוחר.

החברה סיפקה תחזית מאכזבת לרבעון  השני בו צופה החברה הכנסות של 9.49 מיליארד דולר, צמיחה של 1.2% לעומת הרבעון הזה, האנליסטים צפו הכנסות של 9.53 מיליארד דולר ברבעון השני. בשורת הרווח מצפה החברה ל-4.68 דולר למניה, מעט מעל צפי האנליסטים, 4.54 דולר. 

אחד הפרמטרים המרכזיים שנטפליקס דיווחה עליו הוא מספר המנויים - נתון שהמשקיעים עוקבים אחריו במיוחד, לאור העובדה שהוא משקף האם נטפליקס מצליחה להתמודד עם התחרות הקשה בצל בעיות נוספות שלה. לפי הדוחות הקודמים, לנפליקס היו 260.8 מיליון משתמשים - וכעת היא מדווחת על 269 מיליון משתמשים, תוספת של כ-9 מיליון משתמשים, לעומת צפי של 5 מיליון בלבד. 

ברבעונים האחרונים, נטפליקס שמה למטרה לטפל בבעיית שיתוף הסיסמאות בקרב המשתמשים ויצרה מנגנון שמזהה האם המשתמש צופה ממכשיר מחוץ לאקוסיסטם הביתי, ובולם לו את השימוש. לאותם המשתמשים יש אפשרות לעשות חשבון נפרד או להיכנס כתת-חשבון בחשבון המקורי, שיעלה פחות. לכן המשקיעים בוחנים את מספר המנויים בצל הבעיה המרכזית הזו.

המניה במומנטום חיובי

מאז הדוחות האחרונים, מניית נטפליקס עלתה בכ-30%, כשהיא מצליחה לאט-לאט לתקן את הירידה הגדולה שהייתה לה בשנים האחרונות. כיום מחיר המניה של נטפליקס עומד על 610 דולר, כשבשיאו, באוקטובר 2021, עמד על 690 דולר למניה, ובשפלו, ביולי 2022, עמד על כ-180 דולר למניה.

נטפליקס למעשה אותתה עד כה למשקיעים שהיא לוקחת את המושכות לידיים, גם ביחס לתחרות הקשה וגם ביחס לבעיית שיתוף הסיסמאות. שווי השוק של החברה עומד 267.24 מיליארד דולר, כ-50 מיליארד דולר יותר מהרבעון הקודם.

עוד הכרזה משמעותית שמשקיעים מחכים לשמוע מנטפליקס, היא שיתוף-הפעולה עם WWE שיגיע לפלטפורמה ב-2025. המשמעות של ההחלטה הזו היא שנטפליקס דוחפת יותר לתוכן ספורט בשידור חי, מה שימשוך עוד יותר משתמשים. זה יכול לגרום למשתמשים להפוך לקהל שבוי שחייב לחזור כל שבוע לתוכנית השבועית שהם רוצים לראות, מה שמהווה עוגן חשוב לנטפליקס ביחס למספר המשתמשים.