גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

משרד הפרסום ראובני-פרידן ממנה מנכ"לים חדשים: שירי הייסר ואסף גריס

בראובני-פרידן ממשיכים את המודל לפיו המושכות נמצאות בידי מנכ"לים משותפים ● זיו קורן וניב חורש, שמילאו את התפקיד עד כה, יכהנו כמנכ"לי הקבוצה, הכוללת עוד ארבע חברות ● לדברי השניים, "אצלנו אי-אפשר להצניח מנכ"לים מבחוץ, גם אם הם מנהלים ואנשי מקצוע מצוינים"

עומדים - אסף גריס ושירי הייסר, יושבים - זיו קורן (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו
עומדים - אסף גריס ושירי הייסר, יושבים - זיו קורן (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

לאחר שלוש שנים כמשנים למנכ"ל, שירי הייסר ואסף גריס עוברים לקדמת הבמה ויכהנו כמנכ"לי משרד הפרסום ראובני-פרידן. זיו קורן וניב חורש, שכיהנו בתפקיד עד כה, ישמשו כמנכ"לי הקבוצה - הכוללת גם את סוכנות הדיגיטל arlo, חברת המדיה מרקורי, סוכנות GoodVertising לפרסום חברתי וחברת Elevator לייעוץ אסטרטגי.

המינוי הוא המשך ישיר לתהליך הצמיחה של הקבוצה, כאשר בתחילת 2022 קורן וחורש רכשו את המשרד מענקית הפרסום האמריקאית IPG, יחד עם מייסדי המשרד אודי פרידן ומשה ראובני, ועם קרן קופילוב המשמשת כשותפה. 

הסכסוך שמסעיר את עולם המדיה, והפרסומות שירדו מערוץ רשת 13
יניב פרטוש מונה למנכ"ל משותף בסוכנות הדיגיטל ארלו של ראובני-פרידן
"התחלנו להרגיש בעוצר": הפרסומאים שקנו את המשרד שלהם בחזרה מהענקית האמריקאית

הייסר, 44, החלה את דרכה בעולם הפרסום בגיתם. לפני כ-17 שנים הצטרפה לראובני-פרידן כמנהלת לקוחות, עד מינוייה למשנה למנכ"ל ומובילת תחום האסטרטגיה במשרד. בין המותגים בהם טיפלה נמנים בנק מזרחי טפחות, AIG, ויסוצקי, מחלבות גד ואופטיקנה.

גריס, 43, החל את דרכו במחלקת ניהול הלקוחות של אדלר-חומסקי, ולאחר מכן ניהל את מחלקת השיווק של טורנדו במשך שמונה שנים. ב-2016 הצטרף לראובני-פרידן, ובשנים האחרונות שימש כמשנה למנכ"ל ומוביל התחום המסחרי, עם אחריות על חצי מלקוחות המשרד. 

שירי הייסר ואסף גריס, מנכ''לים משותפים בראובני-פרידן

לדברי הייסר וגריס, "נוביל את ראובני-פרידן לעידן חדש ודינמי, תוך שמירה על הדנ"א הייחודי של המשרד, שנשמר מאז שהוקם על-ידי אודי פרידן ומשה ראובני לפני 38 שנים. למדנו מזיו וניב המון, ואין לנו ספק שהקבוצה תגיע לפסגות חדשות בהובלתם".

המינוי של הייסר מצטרף לרשימה ההולכת ומתעבה של מנהלות בכירות בענף הפרסום, וכוללת בין היתר את אתי עבדי, מנכ"לית מקאן תל אביב; שלי שמיר-קינן, מנכ"לית באומן-בר-ריבנאי; טל צורף, מנכ"לית יהושע TBWA; אימי עירון, מנכ"לית ליאו ברנט; שרון שלו-לבצור, שותפה במשרד מנצ'; אליקה מרחבי, מנכ"לית זרמון גרופ; וקרן פרידמן, מנכ"לית טוויסטד וממייסדי הסוכנות.

"החלטנו כרביעייה"

חורש וקורן רמזו על המהלך כבר בראיון בלעדי שנתנו לגלובס לפני קצת פחות משנה. "יש לנו שני משנים למנכ"ל, כמו שאודי וראובני עבדו, ואנחנו מקווים שהחפיפה שלהם תהיה פחות משלוש וחצי שנים", אמרו אז, וכיוונו לכך שהחפיפה שלהם הייתה ארוכה בעיניהם. "אנחנו חושבים על היום שבו נהיה מנכ"לים של קבוצת חברות, ולא של משרד פרסום".

הפעם זה לקח שנתיים וחצי. "אנחנו מכוונים לזה מהרגע שהגדרנו את הייסר ואת גריס בתפקיד המשנים", מספר חורש. "תהליך חפיפת מנכ"ל מתקיים גם בצד המקצועי והפרסומי וגם בניהול לקוחות ובניהול העסק. בכל פעם הם עלו עוד שלב - הובלת לקוחות לבד, הרחבת סמכויות וכן הלאה.

"ההחלטה הסופית הייתה לפני שנה, ומאז התמקדנו מאוד בניהול העסק. כל החלטה ניהולית שקיבלנו הייתה ביחד איתם - בין אם זו החלטה פנימית, כזו שקשורה ללקוחות, הליכה למכרזים או עניינים שקשורים לתפקוד במלחמה, החלטנו כרביעייה. זו הדרך הכי טוב לחפוף, וזה גם מקל".

קורן מרחיב כי "בחרנו באנשים שרצים איתנו הרבה שנים. חשובה לנו הצמחת של הדנ"א הייחודי של המשרד, ברמת האנשים, האנרגיה והפוקוס. בעינינו אי-אפשר להצניח מנכ"לים מבחוץ, גם אם הם מנהלים ואנשי מקצוע מצוינים".

לדבריו, התהליך כלל "הרבה שיחות ופגישה שבועית של ארבעתנו, שבה דיברנו על האופן שבו ממקדים את הפוקוס בהצלחות, מעבר לברייק הפרסומות - כלומר שמים דגש גם על הצד העסקי".

"הזוגיות לא אוטומטית"

בעבר אמר קורן לגלובס כי כדאי לארגונים ולבעלי בית "לפתוח את הראש ולאמץ את הרעיון של מנכ"לות משותפת. הנפרדות שהעולם העסקי עשה בין חיי משפחה לבין חיי עבודה היא פספוס בעיניי. אומרים שלא טוב היות האדם לבדו, ומנכ"לות משותפת זה אותו דבר בדיוק.

"מבחינתי כמנכ"ל זו המתנה הכי גדולה שקיבלתי. אם היום היו אומרים לי תכפיל את השכר שלך, את התנאים שלך, קח את השכר של ניב ותנהל את העסק הזה לבד, לא הייתי לוקח. הזוגיות היא פרייסלס. אנשים גילו את העבודה מהבית, גילו את ההיברידיות, ואת הפלא שבהובלה משותפת גילו רק בשוליים".

מנכ"לות משותפת עבדה עבורכם. איך תבטיחו שזה יעבוד גם אצל שירי ואסף?
חורש: "זה התנאי הכי חשוב להצלחת הליהוק, וזה הובהר להם בצורה ברורה. לקח זמן לבנות את הזוגיות הזו. זה לא אוטומטי. גם אצלנו זה לא היה אוטומטי".

קורן: "מדובר בשני אנשים שהיו להם הרגישות וההבנה שהביחד יותר טוב. זה נבע גם מהם".

מה יהיה האתגר הכי גדול שלהם?
חורש: "הם מקבלים את העסק במצב מצוין מבחינתנו - לפי נתוני יפעת, אנחנו במקום השלישי מבחינת היקפי פרסום אחרי מקאן ואדלר-חומסקי. האתגר יהיה לשמור על האפקטיביות ועל ההתחדשות. אם לפני כמה שנים התחום הדיגיטלי תפס רק 10% מהסל שלנו, היום הוא מהווה 35%, והמטרה היא להגיע ל-50%".

קורן: "המטרה מבחינתם היא להיות עוגן עבור הלקוחות בתוך כל המים הסוערים מבחינה כלכלית, חברתית, ביטחונית ועסקית, וגם להיות מפרש שלוקח אותם קדימה. הנטייה הטבעית של לקוחות ברגעים האלה היא לא לזוז אלא לשמור על הקיים, והתפקיד של מנכ"לים הוא לתת השראה וביטחון".

"אנחנו כלי בידיהם"

כמו רבים בענף הפרסום, גם בראובני-פרידן התמקדו בתחילת המלחמה במהלכים שקידמו את ההסברה הישראלית - ופחות בפרסומות. אט-אט החלה חזרה לפעילות הפרסומית הרגילה, בהתאמות הנדרשות.

"בארבעת החודשים אחרונים העסק בצמיחה, וגייסנו לקוחות חדשים", אומר חורש. "בסיטואציה הנוכחית, השוק עובד חזק, אבל אם יקרה משהו - הם הוכשרו להתמודד עם זה, יחד איתנו. היום אנחנו כלי בידיים של אסף ושירי, והם יפעילו אותנו כראות עיניהם. אנחנו לשירותם ב-100%. בהקשר של הקבוצה, נתמקד מאוד בהצמחה של דברים חדשים".

קורן מסכם: "אנחנו מחפשים איפה יש ללקוחות צרכים לא ממומשים, גם בתחומים אחרים - לא רק פרסום - ולשם ניכנס".

עוד כתבות

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA: "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בבורסה; היום עודכנו המדדים, אלה שיצאו ואלה שנכנסו למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום נתוני התעסוקה לאפריל

דוח התעסוקה לאפריל צפוי להתפרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט ● הצפי הוא לתוספת של כ-240 אלף משרות ולשיעור אבטלה של 3.8% ● למה בפדרל ריזרב ובשווקים מודאגים?

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

כטב''מים / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר הייצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון" אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

תיירים באקרופוליס, יוון. יחס החוב־תוצר במדינה הגיע ב־2023 לרמה הנמוכה ביותר מאז 2010 / צילום: Reuters, Beata Zawrzel

הפתעה כלכלית באירופה: מדינות ה"פריפריה" מובילות את הצמיחה ביבשת

כלכלות דרום אירופה רשמו צמיחה מהירה ב־2023, בעוד שגרמניה וצרפת התכווצו, ובכך הפכו את המגמה ביבשת ● איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון מצליחות לצמצם את החובות שצברו במשבר 2008 ובקורונה, אך מומחים טוענים כי כדי לשמר את השגשוג דרושים שינויים מבניים

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל