נתב"ג חוזר לשגרה: אילו חברות זרות ביטלו בכל זאת את הטיסות?

המרחב האווירי של ישראל נפתח, אך נכון לשעה זו לוח הטיסות של נתב"ג מציג לא מעט ביטולי טיסות ליומיים הקרובים • שינויים והתאמות למצב מתבצעים כעת בכלל חברות התעופה • אל על: "ממליצים לכלל הנוסעים לוודא את מועד המראתם המעודכן טרם היציאה לשדה התעופה"

נתב''ג / צילום: יוסי זמיר
נתב''ג / צילום: יוסי זמיר

נמל התעופה בן גוריון חזר היום (א') לשגרה, אחרי שהמרחב האווירי של ישראל נסגר בלילה בשל המתקפה האיראנית. חברות התעופה מנסות להחזיר את הטיסות למסלולן, אך נכון לשעה זו לוח הטיסות של נתב"ג מציג לא מעט ביטולי טיסות ליומיים הקרובים. 

חברות התעופה הזרות רק חזרו לישראל, ואז הגיעה ההסלמה
בקרוב תטוסו לאילת בזול? המיזם של משרד התחבורה
התחזית הפסימית של יו"ר אל על למחירי הטיסות: "הביקושים גדלו וההיצע מוגבל"

חברות התעופה הישראליות

בחברות התעופה הישראליות, אל על, ישראייר וארקיע, מבצעים התאמות בלוח הטיסות, כאשר חלק מהטיסות מתקיימות כסדרן, וחלק בוטלו. בנוסף, ארקיע וישראייר ביטלו את כל טיסות הפנים לאילת היום. 

באל על מציגים מדיניות ביטול מקלה. מאל על נמסר: "אנו פועלים לייצוב לוח הטיסות בהקדם, וממליצים לכלל הנוסעים לוודא את מועד המראתם המעודכן טרם היציאה לשדה התעופה. נזכיר כי כלל השינויים בלוח הטיסות מפורטים באתר אל על". 

עוד נמסר מדוברות אל על כי "במטרה לאפשר לנוסעים שטיסתם לישראל בחברות הזרות בוטלה לשוב ארצה, אל על מציעה מחירים קבועים לטיסה בכיוון אחד לישראל. מחירים לדוגמה: מאתונה - 217 דולר, מפריז - 361 דולר, מלונדון - 314 דולר (לוטון), 412 דולר (הית'רו), מאמסטרדם - 326 דולר, ממדריד - 347 דולר, מניו יורק - 795 דולר, ממיאמי - 849 דולר. טיסות סאן דור: מלרנקה - 143 דולר, מרודוס - 150 דולר, מקייב/קרקוב - 250 דולר, מוורשה - 265 דולר. ⁠המחיר תקף לכרטיס מסוג LITE במחלקת תיירים. המחירים יהיו תקפים עד ליום שבת, 20 באפריל (כולל)". 

יודגש כי לא מדובר בביטול קווים אלא בביטול טיסות נקודתי לימים הקרובים. 

מישראייר נמסר: "עם פתיחת שדה התעופה בנתב"ג, ישראייר חוזרת לטוס לטיסות בינלאומיות ופועלת להטמעת לוח טיסות לימים הקרובים. הודעות מפורטות לגבי הטיסות יישלחו לנוסעים הרלוונטיים. אנו מבקשים מהנוסעים להתעדכן בשינויים הצפויים בלוח הטיסות באתר האינטרנט של ישראייר, בערוצי התקשורת וברשתות החברתיות. בנוסף, מדיניות השינויים והביטולים המקלה עד לתאריך 20.4.24 מפורטת באתר האינטרנט של החברה".

מארקיע נמסר: "עם חזרת נתב"ג לפעילות הבוקר, ארקיע חוזרת לפעילות סדירה ופועלת לייצוב לוח הטיסות הבינלאומיות. כל הטיסות הפנים-ארציות להיום מבוטלות. עדכונים על שינויים יישלחו לנוסעים הרלוונטיים, ומידע שוטף יעודכן באתר".

חברות התעופה הזרות

בחברות התעופה הבינלאומיות נראה היסוס הולך וגובר בהחזרת הפעילות בנתב"ג לסדרה. חברת וויז אייר ביטלה את טיסותיה לתל אביב ולעקבה ליממה הקרובה, בחברת KLM ביטלו את הטיסות לישראל וממנה ביממה הקרובה, ובחברות אייר פראנס ויונייטד איירליינס ביטלו את טיסותיהן לישראל וממנה לשתי היממות הקרובות. באזרבייג'ן איירליינס, שרק לאחרונה הודיעה על הגברת תדירות הטיסות לישראל, הודיעו על הפסקת הטיסות לכמה ימים הקרובים.

לפי לוח הטיסות של נתב"ג, בין החברות שביטלו טיסות לטווח הזמן הקרוב נמצאות אמרייטס, פליי דובאי, אייר קנדה, בלו בירד, איזיג'ט, קורנדון, איתיחאד, אירו מקסיקו, אוסטריאן איירליינס, בראסלס איירליינס, לופטהנזה ו-LOT.

המרחב האווירי נסגר אמש למשך הלילה

כאמור, המרחב האווירי בישראל נסגר אמש, לאחר שאיראן שיגרה עשרות כטמ"בים לעבר ישראל. בשל כך חברות תעופה זרות החלו בביטול טיסות לישראל, ביניהן אייר פראנס, וייטנאם איירליינס, יונייטד, תאי איירליינס ואזרבייגן איירליינס. 

בנוסף, גם אל על ביטלה חלק מהטיסות. בין היעדים המבוטלים עליהם דיווחו באל על: בנגקוק, פוקט, פריז, רומא, ברצלונה, מילאנו, דובאי, אתונה, מוסקבה ובוקרשט. גם טיסות מתל אביב למוסקבה בוטלו.

ישראייר הודיעה אתמול כי כל טיסות הפנים מתל אביב לאילת ומאילת לתל אביב מבוטלות. בנוסף, נמסר כי "חלק מטיסות ישראייר הבינלאומיות נכון לרגע זה נדחות. הודעות תישלחנה לנוסעים הרלוונטיים".

מטעם ארקיע נמסר כי גם היא ביטלה את כל הטיסות הפנים-ארציות.

מוקדם יותר אתמול, שתי טיסות מאיחוד האמירויות נאלצו לחזור לנתב"ג, ואל על החזירה טיסות מתאילנד על עקבותיהן. מאל על נמסר: "חברת אל על פועלת על-פי הנחיות גורמי הביטחון ועומדת בקשר ישיר עימם. טיסות LY082 ו-LY088 מתאילנד חוזרות על עקבותיהן וינחתו בבנגקוק עקב סגירת המרחב האווירי מעל ירדן".