גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חצי שנה למלחמה: אילו חברות במשק הקדישו לתאריך פעילות מיוחדת?

לא מעט חברות וגופים במשק ציינו את ה־7 באפריל - במלאת חצי שנה למלחמה ● ביניהם נמנים תנובה, אימפרבה, חבר והספרייה הלאומית ● ישראל מתגייסת

משרדי אימפרבה / צילום: יח''צ
משרדי אימפרבה / צילום: יח''צ

 

במלאת חצי שנה למתקפה הרצחנית של ארגון הטרור חמאס, ולאחר שבוע של הפגנות ברחבי הארץ, מחאות ובעיקר עצב וקריאות לשחרורם של 133 החטופים, לא מעט חברות במשק ציינו את ה־7 באפריל ־ אם כי פחות ממספר החברות שציינו את 100 הימים הראשונים למלחמה. 

ישראל מתגייסת | החברות הגדולות במשק תרמו חצי מיליארד שקל מאז פרוץ המלחמה
ישראל מתגייסת | משלחת ההייטק מניו יורק שהגיעה להתנדב בקיבוץ רעים
ישראל מתגייסת | שלוש קרנות ישקיעו בסטארט־אפים צעירים שנפגעו במלחמה

בקבוצת תנובה שמים דגש על החטופים שעדיין בשבי, ויציבו כסאות צהובים ריקים בכל הרמות הכוסית לעובדים לפסח ב־30 אתרי החברה החל מהשבוע. בנוסף ,בפורום המנהלים הבכיר שהתקיים בהובלת היו"ר חיים גבריאלי והמנכ"ל גדי קוניא, חולקו סיכות צהובות לכל המנהלים לציון חצי שנה למתקפה.

בחברת אבטחת המידע אימפרבה (Imperva) הוצבו בכניסה למשרדים מיצגים המעלים את נושא החטופים למודעות, והעובדים והמבקרים מחו"ל הוזמנו לענוד סרט או סיכה צהובה.

בקוטון קלאב הציבו בכניסה לחנות המפעל כיסא צהוב עם שלט המבקש לזכור ולא לשכוח את החטופות והחטופים, ומועדון "חבר" הפסיק את פעילותו למשך מספר דקות לאות הזדהות.

מאגר זיכרון לאומי

בספרייה הלאומית התכנסו מאות אנשי תיעוד, ארכיונאים ויוצרים, לציון חצי שנה למתקפה. מטרת הכינוס הייתה לבנות מאגר זיכרון לאומי ופלטפורמות דיגיטליות אחידות המשותפות לכל גופי התיעוד בישראל, על־מנת להנגיש את המידע לטובת הדורות הבאים.

לדברי מנהל הספרייה אורן וינברג, "לספרייה הלאומית אין ולא יהיה נרטיב אחד בתיעוד והנגשת אירועי ה־7 באוקטובר. אנחנו נאסוף, נשמור ונתעד את האסון הגדול ביותר שפקד את מדינת ישראל לטובת המחקר וההיסטוריה".

בשדרה שבדרך לדיוטי פרי בנתב"ג מוצגת תערוכת צילומים חדשה בשם "עוטפים באהבה", המוקדשת לתושבי מערב הנגב וגבול הצפון, ונועדה לחשוף לציבור הרחב ולתיירים את "הפעילות, העוצמה, היופי, הקידמה והחוזקה של מעטפת מדינת ישראל".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i־can־help@globes.co.il

קבוצת אחיעד, ארגון נכי צה"ל ולתת
פצועי צה"ל מקבוצת אחיעד, לצד עובדי מטה ארגון נכי צה"ל, ובשיתוף חיילות וחיילים, ארזו כ־1,800 חבילות לקראת חג הפסח במרכז הלוגיסטי של ארגון לתת, עבור פצועות ופצועי צה"ל הזקוקים לסיוע כלכלי.

נשיא ארגון לתת ז'יל דרמון, יוסי מתתיהו מנכ''ל ארגון נכי צה''ל והמשתתפים במבצע האריזות / צילום: עירית גרוס

במבצע השתתפו כ־70 פצועי צה"ל וקצינות מערך הנפגעים בצה"ל, לצד עובדי מטה ארגון נכי צה"ל. באירוע נכחו גם יוסי מתתיהו, מנכ"ל ארגון נכי צה"ל, וז'יל דרמון, נשיא ארגון לתת.

לדברי דרמון, "שיתוף־הפעולה עם ארגון נכי צה"ל ממחיש את ערך הערבות ההדדית, ומעביר מסר לאלו שנפצעו במהלך תקופת שירותם את המדינה ונזקקים לתמיכה, שהם לא לבד. במיוחד בימים אלה אפשר להסכים שעזרה לאחר, ערבות הדדית, התנדבות ונתינה הם ערכי בסיס, שאולי יסייעו גם לחלקים השונים בחברה הישראלית להתחבר מחדש".

אאורה ישראל ומועדון בהצדעה
חברת הנדל"ן אאורה, בשיתוף עם מועדון "בהצדעה", מעניקה למשרתי המילואים הנחה של 150 עד 350 אלף שקל ברכישת דירות במגוון פרויקטים ברחבי הארץ. ההטבה תינתן לכל מי ששירת בשירות מילואים פעיל והתנדבותי החל מה־7 באוקטובר, וכן לכל משרתי המילואים החברים במועדון "בהצדעה". המבצע בתוקף עד 5.5.2024 או עד גמר המלאי.

צוות ייעודי מטעם חברת אאורה יטפל בפניות הזכאים ויסייע להם בכל ההליכים הנלווים לרכישת דירה.

לדברי יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל אאורה ישראל, "עלינו לדאוג לכך שללוחמים יהיה עתיד יציב בישראל. זה צו השעה, וזו זכות גדולה עבורנו להעניק בחזרה".

לפרטים נוספים: auraisrael.co.il/beatzdaa

עמותת מאמאטכ"ל
קהילת נשות המילואימניקים מאמאטכ"ל קיימה מפגש במלון ממילא בירושלים שבו לקחו חלק כ־160 נשים שעברו סדנאות וטיפולים לעיבוד רגשי.

עמותת מאמאטכ"ל מונה 127 קהילות מקומיות ומספקת תמיכה וליווי לכ־167 אלף משפחות של נשות חיילי מילואים בתקופות השירות. מטרתה לגבש את נשות המילואים באזורי מגוריהן ולייצר אחוות אחיות בעורף בה יוכלו להיתמך אחת בשנייה.

את הקמת העמותה יזמה נעמה לוי־שייביץ, אשתו של מג"ד במילואים ששירת חמישה חודשים בעזה, לאחר שהבינה את הצורך בקהילה תומכת לנשים המתמודדות עם המשימה המאתגרת של ניהול בית, קריירה וילדים בהעדרו של בן הזוג למילואים. היוזמה מקבלת ליווי מנשיא המדינה ורעייתו, מיכל הרצוג.

קניון TLV
הקניון, תחת ניהולו של אורי סמיט, שחזר לאחרונה לתפקידו לאחר חמישה חודשי מילואים, יקיים ערב הוקרה למען מילואימניקים שבבעלותם עסק בקטגוריית האלכוהול שנפגע במהלך תקופת המלחמה. אלה יוכלו לפתוח דוכן מכירה בקניון ללא עלות, בערב הוקרה למענם, ובמטרה לסייע בשיקום העסק שנפגע בעקבות המלחמה.

בערב ההוקרה ייפתחו דוכני בירה, יין, קוקטיילים ונשנושים משלימים, כאשר כל ההכנסות יועברו למילואימניקים, ותתקיים הופעה של הזמר יגל אושרי.

ערב ההוקרה יתקיים ביום רביעי ה־17.4.24, בשעות 17:00־21:30, בקניון TLV, ברחוב החשמונאים־קרליבך בתל אביב

עוד כתבות

האחים זלקינד וצחי נחמיאס / צילום: ישראל הדרי, ורד פיצ'רסקי

לאחר סלקום: דסק"ש פועלת למכור שליטה באלרון בכ-50 מיליון דולר

חברת ההחזקות דסק"ש דיווחה הבוקר כי היא מקיימת משא ומתן למכירת אלרון לחברת הון סיכון זרה ● הדיווח מגיע לאחר שחתמה לפני מספר חודשים על עסקה למכירת השליטה בחברת התקשורת סלקום

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?

ברקשייר האת'ווי, בהובלת המשקיע האגדי וורן באפט, דיווחה על זינוק מרשים ברווח התפעולי ברבעון הראשון של השנה ● במקביל חברת האחזקות הודיעה על הקטנת פוזיציה בענקית הטכנולוגיה אפל בכ-13%

וורן באפט / צילום: ap, Nati Harnik (עיבוד תמונה)

באפט הפך את ברקשייר למכשיר השקעה שלא היה כמותו, וזה השתלם

אילו בעלי ברקשייר האת'וויי והמשקיע האגדי היה מנהל במקום זאת קרן גידור, היה לו כנראה הרבה יותר הון, והרבה פחות משקיעים מרוצים ומעריצים ● כי ההתעקשות שלו שמבנה החברה צריך להתאים לאסטרטגיה, ולא להיפך, עשתה את ההבדל לבעלי המניות

ראש ה-CIA, וויליאם ברנס / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster

ראש ה-CIA בדרך לדוחא לפגישת חירום, לנוכח זה ששיחות ישראל-חמאס "עומדות להתפוצץ"

שר הביטחון הבהיר: "המשמעות של סירוב חמאס - פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר" • ראש ה-CIA יגיע ל"פגישה דחופה" בדוחא: "השיחות עומדות להתפוצץ" • 10 ישראלים נפצעו מפצמ"רים שנורו מרפיח לכרם שלום, 3 מהם במצב קשה • נפילות בקריית שמונה אחרי שורת אזעקות בצפון, בן 65 נפצע קל מרסיסים • עדכונים שוטפים

מפעילי כטב''מים בצה''ל / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו בטעות כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל ● ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל ● בעקבות העסקה, מניית אימקו זינקה ב-19% ● ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

סיכונים גיאופוליטיים מוגברים משפיעים גם על מערכת הבנקאות הישראלית / אילוסטרציה: Shutterstock

כצעד משלים להורדת הדירוג של ישראל: S&P הורידה דירוג לבנקים לאומי והפועלים

בחברת הדירוג העולמית ציינו כי למרות שהם עוד מקווים שהסלמה מול איראן, חיזבאללה וחמאס תימנע, "הסיכונים הגיאופוליטיים הגבוהים ממילא איתם מתמודדת ישראל גדלו עוד יותר" • הדירוג של לאומי והפועלים ירדו ל-A-/A-2 • הדירוגים של מזרחי טפחות ודיסקונט נותרו זהים • לכולם תחזית שלילית אך בחברה ציינו כי הרווחיות הגבוהה עשויה לרכך את השפעת הסביבה השלילית

כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג / צילום: Reuters, Latin America News Agency

התובע שנפגש עם משפחות בעוטף וכעת חוששים שיוציא צווים נגד ממשלת ישראל

מומחים מספרים לגלובס על התובע הראשי, כרים חאן, שבידיו הכוח להוציא צווי מעצר בינלאומיים לבכירים ישראלים ● הם מתארים משפטן מוערך שמבין את הזירה הפוליטית, וברגע שהוא מקבל החלטה - קשה להניא אותו ● עם זאת, הם בטוחים: אף אחד לא ייעצר כרגע

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קלנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים ע"י משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שיישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע  

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

נרות ותמונות לזכרו של אלכסיי נבלני, ליד הקונסוליה הרוסית בפרנקפורט / צילום: Associated Press, Michael Probst

מותו של נבלני הותיר את האופוזיציה הרוסית מפולגת בגלות

המלחמה באוקראינה פיזרה את האופוזיציה של רוסיה ● כשהיא נמצאת בגלות, חבריה מחכים לרגע הנכון להחליש את הנשיא ולדימיר פוטין

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

לספר לדור הצעיר את סיפור השואה אחרי ה-7 באוקטובר - זו לא רק זכות, אלא חובה

השנאה כלפי מדינת ישראל מרימה ראש בכל כמה דורות ● לצד האסונות טבועה בנו, כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו, היכולת המופלאה והחוסן לקום מהאסון הכי גדול ולהצליח לעשות ממנו נס ● גם הפעם, הדור הצעיר הוא שיכתבו את פרק התקומה

מוויקס ועד מאנדיי: לעובדי ההייטק יש אופציות בשווי 2 מיליארד דולר לממש

לאחר שבשנה החולפת מימשו עובדים בחברות הטכנולוגיה מישראל אופציות ברווח של 824 מיליון דולר - כשליש משווי המימושים בשנת השיא 2021, הובילו העליות בשווקים לזינוק בשווי ההטבה שבה הם מחזיקים כיום ● חברות שבולטות בהיקף ההטבה לעובדים: סנטינל וואן, מאנדיי, נייס וגלובל־אי ● וגם: כך מפתות חברות ההייטק עובדים כשיש פחות כסף בקופה, ומה עדיף - אופציות או מניות חסומות?

אור צלקובניק / צילום: עדי לם

תוך פחות משנה ועם רייטינג מדשדש: אור צלקובניק עוזב את חדשות 13

צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי שעוזב את חברת החדשות בחמש שנים ● המהלך נובע ככל הנראה בשל חוסר הסכמתו לבצע קיצוצים בכוח האדם ובשל פערים גדולים בינו לבין כתבים בחברה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: אלכס קולומויסקי־ידיעות אחרונות, דוברות הרשות השופטת, איל יצהר

האינטרסים והדילים: מאחורי הקלעים של הוועדה לבחירת שופטים

עשרות שופטים ורשמים חדשים מונו בשבוע שעבר, צעד הכרחי לאור העומס הכבד על מערכת המשפט ● הפשרות שנאלצו לעשות בוועדה כדי לזכות במינויים החדשים, ההישגים של הקואליציה, השריף החדש בנגב והמשמעות הנעלמת של המילה "זמני" ● חמש הערות על בליץ המינויים

וורן באפט מגיע לאסיפה השנתית של ברקשייר הת'אוויי בנברסקה, ארה''ב / צילום: Reuters, Scott Morgan

באפט הציג את יורשו והפתיע כשאמר: "מקווה להגיע בשנה הבאה"

וורן באפט בן ה-93 ערך את האסיפה השנתית הראשונה של ברקשייר האת'וויי מאז ששותפו ארוך־השנים, צ'ארלי מאנגר, נפטר בנובמבר האחרון ● באפט הביע אמביוולנטיות לגבי בינה מלאכותית וכינה אותה "שד גרעיני בבקבוק", התייחס לצמצום האחזקה שלו באפל, וכן לאדם שצפוי לרשת את מקומו כמנכ"ל ברקשייר

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

כך אנשי מסחר בטורקיה ובישראל פועלים לעקוף את החרם

החלטת ארדואן לאסור סחר עם ישראל הדהים את גורמי המסחר בשני הצדדים, שפועלים עתה למציאת חלופות ● בעוד שאנשי עסקים באנקרה מקווים שמדובר בגל שיחלוף, בממשל מנסים להשיג באמצעות המהלך השפעה על עזה ● 3 הערות

טרונג מיי לאן, אשת העסקים שעומדת במרכז פרשת ההונאה / צילום: phapluat tv

היא הורשעה על שהפכה בנק לכספומט האישי שלה - ונידונה למוות

המקרה של הטייקונית טרונג מיי לאן הפך לאחד המתוקשרים ביותר בקמפיין של וייטנאם נגד שחיתות, שזכה לכינוי "כבשן בוער"