גל פיטורים נוסף באמזון: מאות יפוטרו

אמזון הודיעה לעובדיה בארה"ב ובמדינות דרום ומרכז אמריקה על כוונה לפטר מאות מהם בשל התקדמות שנרשמה בתחום הבינה המלאכותית • נכון לעכשיו אין צפי לפיטורים בחטיבת הענן בישראל

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock
משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

גל פיטורים באמזון  החל הבוקר בארה"ב ומדינות דרום ומרכז אמריקה, כאשר החברה הודיעה לעובדיה במדינות אלה על כוונה לפטר מאות מהם בשל התקדמות שנרשמה בתחום הבינה המלאכותית.

יכפיל את עצמו בתוך 3 שנים: התחזית האופטימית לתחום החם של וול סטריט
חברת השבבים הישראלית שמגייסת 120 מיליון דולר, בעזרת משקיעי מובילאיי

גורמים המקורבים לחברה אישרו את דבר פרסום המכתב לגלובס, אך הוסיפו כי נכון לעכשיו אין צפי לפיטורים בחטיבת הענן בישראל בשל המשוכה החוקית שיש לעבור לפני מהלך פיטורים בישראל, הדורש תהליך שימוע ממושך.

לפי הודעת אמזון, הפיטורים נערכים בשל המעבר משירותי אימון מודלים של בינה מלאכותית המסופקים על ידי החברה, למוצרים בתחום הניתנים לשימוש עצמי על ידי הלקוחות. 

אמזון גם הודיעה כי כמה מאות עובדים ברשת החנויות הפיזיות שלה יפוטרו, והדבר גם הוא קורה בעטיו של שדרוג טכנולוגי: ענקית הקמעונאות מתכוונת להעביר יותר פעילות לרשת הסופרים האוטומטיים שלה המאפשרים רכישה ללא מעבר בקופה - כאשר התשלום נעשה אונליין בהתבסס על זיהוי חכם של המוצרים שנרכשו רק על ידי מצלמה המותקנת בסניף. אמזון נמצאת במגמת התכווצות מאז הקורונה וערכה מספר גלי פיטורים שהשילו מעליה לפחות 27 אלף עובדים, זאת לאחר שמצבת כח האדם שלה תפחה במהלך שנות המגיפה.

עד כה נערכו פיטורים בחטיבות שונות בהם שירות הסטרימינג וידאו פריים, המסייע האישי אלקסה והתקני אלקטרוניקה שונים שפותחו גם בישראל והביאו לעשרות מפוטרים בסניפי החברה בחיפה ובתל אביב.

הפיטורים נערכים על רקע הדוחות החזקים שהציגה אמזון בפברואר האחרון לאחר שנתיים קשות. ענקית הקמעונאות עקפה את תחזיות האנליסטים הן בהיקף ההכנסות לרבעון הרביעי והן בשורת הרווח. הרווח למנייה, למשל, עמד על דולר אחד, כאשר האנליסטים ציפו לרווח של 80 סנט למנייה. גם הצמיחה הרבעונית של אמזון, כ- 13% נעשתה בקצב משביע רצון ובהתאם לתחזיות.