בצל החשש מהמצב הביטחוני: בקיסריה החלו בניסוי רחפנים אוטונומיים

ביישוב שבו מתגורר גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התאגדו שלוש חברות רחפנים לפיילוט המסייע הן לצורכי ביטחון והן באיתור גניבות ושריפות • העלות: עשרות אלפי שקלים בלבד בשנה

רחפן אוטונומי בקיסריה / צילום: ליה להב אמיר
רחפן אוטונומי בקיסריה / צילום: ליה להב אמיר

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

החברה לפיתוח קיסריה השיקה השבוע, בשיתוף עם קרן רוטשילד, את מערך ביטחון הרחפנים האוטונומי הראשון בישראל, שיחלוש על כל רחבי היישוב (שאחד מתושביו הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו), פארק העסקים והנמל, במטרה לספק מידע וביטחון. 

ישראל נמצאת במלחמה כבר קרוב לחצי שנה, שבה היא מאוימת מכמה זירות. בין השאר, ישנו חשש לפיגועים מכיוון יהודה ושומרון בצל הרמדאן, או מפגיעה מכלי טיס מתוצרת איראנית שבידי חיזבאללה. זו אחת הסיבות שבקיסריה בחרו למקסם את יכולות כלי הטיס לטובת הגנה עירונית - ולא מן הנמנע שרשויות נוספות ינקטו בצעד כזה בהמשך. 

המהלך מתבצע באמצעות שלוש חברות: "קאנדו", שמקימה ומנהלת מערכי רחפנים אוטונומיים, "היילנדר", שעוסקת בניהול ציי רחפנים אוטונומיים והטסתם מרחוק, ו"סנטריקס", שעוסקת בהגנה מפני רחפנים. 

הרחפנים מכסים את כל השטח המוניציפלי של קיסריה, כ־30 אלף דונם (לשם המחשה, בערך הגודל של פתח תקווה). לאחר שהתקבל אישור רשות התעופה האזרחית, בחברה לפיתוח קיסריה השקיעו בכל אחד מהם כמה אלפי שקלים בודדים, כאשר על אנליטיקה משלמים עוד כמה אלפים בשנה - כך שסך ההשקעה מוערך בעשרות אלפי שקלים בודדים בשנה.

"מקבלים הנחה בביטוח"

מיכאל כרסנטי, מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה, ועמיר לזובר, מנהל אגף חדשנות וביטחון, מסבירים בשיחה עם גלובס את הרציונל מאחורי המהלך. לדבריהם, לצד המענה בתחום הביטחוני, הרחפנים האוטונומיים הופכים את ניידות המשטרה המקומיות לתגובתיות, מה שחוסך זמן, דלק וכוח אדם. מי שיכול לשלח את הרחפנים למשימה הוא מפעיל מוקד העיר החכמה, שעוד לפני השקת הפרויקט היה נוכח שם במילא.

"שתי עמדות אוטונומיות מכסות את כל קיסריה", מספרים השניים, "ומערכת אחת כבר מבצעית". בה בעת, מופעלים רחפנים ניידים שצמודים לסייר, ואותם הוא יכול להפעיל מהרכב.

הרחפנים יכולים לסייע גם בכל הנוגע לשריפות, בנייה ופסולת. אחת התכונות המעניינות שלהם היא זיהוי שינוי בתוואי השטח, שעשוי להעיד על גניבת חול. בד בבד, כלי הטיס יכול לזהות פריקת פסולת במקומות בלתי חוקיים. "אם מסתכלים על עלות מול תועלת", אומרים השניים, "לטפל בפינוי פסולת יעלה לנו פי עשרה מההשקעה ברחפנים. מעבר לכך, בפארק העסקים שלנו פועלות 280 חברות, שמקבלות הנחה בביטוח בזכות יכולות הביטחון המתקדמות".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il 

גט

חברת שירותי המוניות וההסעות יוצאת ביוזמה למען העסקים הקטנים שנפגעו כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל: החברה תציע מסך פרסום מתחלף באפליקציה ללא עלות, בכדי לאפשר לעסקים חשיפה פוטנציאלית למאות אלפי משתמשים. מדובר בעסקים משורה של תחומים, ממסעדות ותיירות ועד צילום אירועים. המודעות יופיעו בהתאם למיקום הגיאוגרפי של הנוסעים.

להצטרפות לפרויקט יש להירשם בלינק: bit.ly/Gettforbusiness

DLA Piper

השלוחה הישראלית של פירמת עורכי הדין DLA Piper אירחה השבוע מסיבת פורים בשיתוף עם יוזמת Smiles for the Kids שהקימו תושבי העיר מודיעין, במטרה לשמח את משפחות החיילים והנפגעים במלחמה.

המסיבה נערכה בקיבוץ גבים, שתושביו חזרו לבתיהם רק לאחרונה, וכללה קרנבל לילדי הקיבוץ, ביתני משחק, משלוחי מנות והפעלות נוספות. עו"ד מריון אבקסיס, נציגת השלוחה הפריזאית של הפירמה, הגיעה במיוחד לישראל כדי להצטרף לאירועי ההתנדבות השונים שמארגנת החברה בארץ. 

אפלייד מטיריאלס

חברת השבבים אפלייד מטיריאלס יוצאת במפגן תמיכה ציבורי להשבתו הביתה של נמרוד כהן, חייל בן 19 השבוי בעזה ובנו של עובד החברה, ולמען השבת החטופים כולם. במסגרת היוזמה, מאות מעובדי החברה צפויים להשתתף בשבוע הבא בצעדה. באירוע ישתתפו גם נציגים מבית הספר אורט שבו למד נמרוד, ומחוג הסיירות שבו השתתף והדריך.

במקביל, השבוע קיימה החברה את אתגר הקובייה, גם כן למען העלאת המודעות להחזרתו של נמרוד הביתה. עשרות עובדי החברה יצרו את סמל המאבק למען החטופים ממאות קוביות הונגריות. הקובייה ההונגרית היא מסימני ההיכר של נמרוד, כפי שמספרים בני משפחות וחבריו, והוא נשא אותה עמו לכל מקום. אפילו בטנק שממנו נחטף בבוקר ה-7 באוקטובר נמצאה קובייה מפויחת, שמוצגת בכניסה לקמפוס החברה.

הצעדה תתקיים ביום שני 1.4, ותצא מקמפוס אפלייד מטיריאלס בפארק המדע רחובות (אופנהיימר 9) בשעה 12:15. היא תיחתם בטקס קצר שייערך בשעה 13:15

אתגר הקובייה למען החטוף נמרוד כהן / צילום: אפלייד מטיריאלס
 אתגר הקובייה למען החטוף נמרוד כהן / צילום: אפלייד מטיריאלס

הכשרה ביטוח

חברת הביטוח הכשרה ארגנה אירוע פורים, שבמסגרתו תרמה כרטיסים ל-200 ילדים משדרות להצגות כראמל 2 ותעלומת הילד ויש, מבית תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער. ההצגות התקיימו בבית החייל בתל אביב, כאשר במהלך האירוע, דמויות מחופשות מההצגה קיבלו את פני הילדים. בסיום קיבלו הילדים משלוח מנות מתנת החברה.