גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פורים בצל המלחמה: מקונצרט לילדי המפונים ועד תמיכה במילואימניקים עצמאיים

חברות רבות במגזר הפרטי בחרו לשלב השנה בין חג הפורים לבין תמיכה בחיילי המילואים, בפצועי צה"ל ובמשפחות המפונים ● הפעילות הפופולרית ביותר הייתה סיוע לבעלי עסקים שנפגעו

קונצרט פורים של הפילהרמונית לילדי המפונים מהדרום והצפון / צילום: שי סקיף
קונצרט פורים של הפילהרמונית לילדי המפונים מהדרום והצפון / צילום: שי סקיף

 

בימי שגרה, חברות רבות נוהגות לקיים בחג הפורים מסיבות מושקעות הכוללות כיבוד, הופעות ואלכוהול. בשנה הנוכחית, בצל מלחמת חרבות ברזל המתמשכת, החליטו ארגונים רבים להמיר את המסיבות לתרומה ופעילות התנדבותית.

ישראל מתגייסת | יהודי צפון אמריקה מקימים קרן הלוואות לתמיכה בעסקים קטנים בישראל
ישראל מתגייסת | OurCrowd מגדילה את השקעותיה בסטארט־אפים שמושפעים מהמלחמה
ישראל מתגייסת | פרויקט Next October של יזהר שי גייס 500 מיזמים להנצחת נופלים

עובדי ועובדות יוניקורן הסייבר פנטרה לקחו חלק בהכנת וחלוקה של משלוחי מנות לפורים, כחלק מהשותפות עם קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב ועמותת אחים לסמל. המשלוחים נמסרו ל־300 ילדי העוטף שפונו מבתיהם, ל־500 חיילי מילואים מיחידת צנחנים 890, ולחיילים פצועים בשיקום.

בחברה הממשלתית נתיבי גז טבעי לישראל קיימו הפנינג פורים עם משלוחי מנות למחלקות השיקום בבתי החולים שיבא תל־השומר וסורוקה ובבית לוינשטיין.

משלוחי מנות לפצועים

עובדי חטיבת הדיגיטל והשירות וחטיבת ישירים ושת"פ בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים ארזו 550 משלוחי מנות, בשיתוף עמותת אלון ואלה. במהלך הפעילות אירחו את מנכ"ל ומייסד העמותה, אלון בריקמן, שהרצה על חשיבות המעורבות והסולידריות בקהילה. בריקמן דיבר גם על התנדבות וחמלה, בדגש על הצורך בחיזוק ניצולי השואה והעצמת הילדים והנוער, שנמצאים בסיכון דווקא בתקופה מורכבת זו.

הפילהרמונית הישראלית קיימה הפנינג פורים חגיגי בהיכל התרבות, שאליו הגיעו כ־200 מפונים מיישובי הדרום והצפון. הילדים ומשפחותיהם נהנו מקונצרט מיוחד לילדים המגולל את סיפורו של הנס כריסטיאן אנדרסן, ובסיום חולקו משלוחי מנות של עמותת "גדולים מהחיים" לכל הילדים.

עובדי חברת הסייבר סייקוד, העוסקת בניהול אבטחת יישומים, ארזו ושלחו משלוחי מנות למפוני הצפון, ואילו במוזיאון אנו (בית התפוצות לשעבר) הרכיבו כ-2,100 מארזי משלוחי מנות ממוצרים שהוזמנו מעסקים קטנים בבעלות חיילי מילואים וכן מפונים מיישובי הדרום והצפון.

המשלוחים נארזו על ידי מתמודדי נפש של עמותת 'אנוש', ונרכשו לתרומה עבור פצועי ופצועות המלחמה על ידי חברי הקהילות היהודיות בארה"ב, ישראל ובתפוצות. עובדי ועובדות המוזיאון חילקו את משלוחי המנות לפצועים ולפצועות בבתי החולים, וכן למשתקמים בבתי הלוחם ברחבי הארץ.

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

חברת ICL, ויזה כאל ועמותת "אח גדול למען חיילים בודדים"

עמותת "אח גדול למען חיילים בודדים" מעניקה מאות כרטיסי סיוע בהיקף של כ-220 אלף שקל לחיילים בודדים. הסכום גויס על ידי עובדי חברת ICL, בין היתר באמצעות תרומת ימי חופשה, כאשר החברה עצמה, בראשות רביב צולר, עשתה מאצ'ינג והכפילה את הסכום הנתרם.

בשיתוף עם ויזה כאל, שתרמה גם היא, נרכשו מאות כרטיסי הסיוע ונתרמו לחברי עמותת "אח גדול למען חיילים בודדים" ולמרכז הבודדים של צה"ל. חלוקת הכרטיסים החלה השבוע בבסיסים ברחבי הארץ ובאמצעות העמותה.

לדברי נסים אדר, יו"ר העמותה, "המילואימניקים וחיילי החובה הבודדים שנמצאים בחזית הלחימה חוזרים ונדרשים לעיתים להתמודד באזרחות עם חזית נוספת - כלכלית. התרומה הנוכחית מעבירה מסר מעודד וחם: אתם לא לבד".

החייל סרגיי נאוסטרוייב עם כרטיס הסיוע של עמותת ''אח גדול למען חיילים בודדים'' / צילום: אח גדול למען חיילים בודדים

גדוד שריון 363

ערב הוקרה למען לוחמי גדוד שריון 363 של חטיבת 10 בצה"ל נערך באוניברסיטת בר אילן, בהשתתפות כ-1,200 לוחמים שיצאו מלחימה ממושכת בעזה. את קיום הערב הובילה רחלי פורטוביץ, שמאז פרוץ המלחמה מתנדבת ומפיקה אירועים עבור גדודים שונים בצה"ל.

מפקד הגדוד, אסף אילן, שנפצע קשה במהלך קרב ממושך בחאן יונס, הגיע אף הוא לאירוע, שם פגש לראשונה את חייליו ופקודיו מאז הפציעה הקשה. האירוע התקיים עם בני משפחותיהם של הלוחמים, וכלל דוכני מזון לצד עמדות יצירה לילדים לפורים, עמדות מסאז' ושיאצו ועוד.

הלוחמים ובני משפחותיהם נהנו גם מעמדה שכללה טיפולי פנים, טיפולי עור ואסתטיקה של ד"ר להבית אקרמן, שהגיעה עם הצוות המקצועי שלה כחלק ממיזם שהקימה במהלך הלחימה, "קליניקה על גלגלים". בנוסף הוענקו ללוחמים ערכות מוצרי טיפוח לשימוש בשטח.

"אני שמחה שהצלחתי לגייס עובדים משלוש קליניקות לערב המרגש", אומרת ד"ר אקרמן. "דאגנו לחיילים רבים שעבורם זו הייתה אתנחתא אמיתית אחרי לחימה ממושכת".

שגב משה ועמותת לחיות בכבוד

בשבוע שעבר חל יום הולדתו ה-86 של שלמה מנצור, בעודו בשבי בעזה. לכבוד יום זה אירחה עמותת "לחיות בכבוד" את השף שגב משה יחד עם נועם ספיר, נכדתו של שלמה, להכנת המנה האהובה עליו: חמין עירקי - טבית.

העמותה יזמה את המפגש במטרה להעלות את המודעות להחזקתו של מנצור בשבי יותר מ-160 יום, ולקרוא להחזרתו. במהלך הכנת המנה סיפרה ספיר על סבה ועל הגעגועים והדאגה אליו. בסיום המפגש היא הצטרפה למתנדבי העמותה, ויחד הם חילקו את המנה לניצולי שואה וקשישים.

לתרומה עבור "לחיות בכבוד": https://t.ly/SEbge

אלמנטור

בחברת אלמנטור, המפתחת פלטפורמה לבניית אתרי אינטרנט בקוד פתוח, איתרו בעלי עסקים קטנים שנפגעו בצורה משמעותית כתוצאה מהמצב במטרה לסייע להם.

בין היתר, הקונדיטור יקי שגיא מקיבוץ בארי הגיע למשרדי החברה עם המאפים שלו, ושיתף את העובדים בסיפורו מה-7 באוקטובר. בנוסף, החברה רכשה מוצרים מבעל סופרמרקט קטן שמשרת במילואים בעזה, לטובת כ-100 משלוחי מנות שנשלחו לפלוגות מילואים.

לרגל הפעילות, הוזמנו גם ארגזים של תחפושות ואקססוריז מזכיין של חנות עידן 2000 בהוד השרון ששירת במילואים, ועסקיו נפגעו. משלוחי המנות שחולקו לעובדים הוזמנו כתרומה לעמותת "גדולים מהחיים" עבור ילדים חולי סרטן ומשפחותיהם שפונו מיישובי העוטף וקווי העימות.

עוד כתבות

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר, היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

שולה חן, 1969 / צילום: סוכנות צילומי עיתונות י.פ.פ.א / אוסף דן הדני, הספרייה הלאומי (מתוך ויקיפדיה)

על השיר "בוא הביתה" שהפך לפסקול המלחמה הנוכחית

לכל מלחמה בישראל יש את השיר שמסמל אותה ועליו קהל המאזינים נשען ● למלחמת העצמאות היה את "באב אל וואד", במלחמת יום כיפור "לו יהי", ובלבנון הראשונה, "הביתה"● במלחמה הנוכחית מככב השיר "בוא הביתה", אותו כתבה בכלל זמרת אמריקאית

מוויקס ועד מאנדיי: לעובדי ההייטק יש אופציות בשווי 2 מיליארד דולר לממש

לאחר שבשנה החולפת מימשו עובדים בחברות הטכנולוגיה מישראל אופציות ברווח של 824 מיליון דולר - כשליש משווי המימושים בשנת השיא 2021, הובילו העליות בשווקים לזינוק בשווי ההטבה שבה הם מחזיקים כיום ● חברות שבולטות בהיקף ההטבה לעובדים: סנטינל וואן, מאנדיי, נייס וגלובל־אי ● וגם: כך מפתות חברות ההייטק עובדים כשיש פחות כסף בקופה, ומה עדיף - אופציות או מניות חסומות?

פרויקט ''העיר הלבנה'' של יובל אלון בחיפה / צילום: חברת AVA STUDIO

עסקת הנדל״ן שמוכיחה: לחיפה כללים משלה

דירת 4 חדרים בשטח 117 מ"ר נמכרה בפרויקט "העיר הלבנה" של יובל אלון בחיפה, המשתרע על כ־26 דונם ● העסקה התעכבה כשלוש שנים, והדירה נמכרה ב־2.5 מיליון שקל, נמוך מהמחיר הנוכחי בפרויקט

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

פעילות כוחות צה''ל בשטח רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

בכיר בחמאס: "רוצים להגיע להסכם, לא בכל מחיר"

בארגון הטרור מוכנים לוותר על השלטון ועובדים על מערכת שלטונית חדשה ● המו"מ במצרים: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר - עד להגעת תשובת חמאס הרשמית • דיווח בתקשורת הערבית: חמאס לא ימסור הלילה את תשובתו למתווכות • בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי על ההצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות ● דיווח ערבי: ישראל לא מתנגדת לשחרורו של רב המחבלים מרואן ברגותי ● עדכונים בולטים

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה עומד מאחורי מסע המימושים של אלטשולר שחם בישראל - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

דוחות AMD ו-SMCI שפורסמו השבוע מציגות את האתגר הגדול בשוק השבבים ● החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי מגיע לגמל ולפנסיה ● כך משקיעות משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● לבנק אוף אמריקה יש תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית ● וגם: 3 המימושים הגדולים של אלטשולר שחם

טרונג מיי לאן, אשת העסקים שעומדת במרכז פרשת ההונאה / צילום: phapluat tv

היא הורשעה על שהפכה בנק לכספומט האישי שלה - ונידונה למוות

המקרה של הטייקונית הפך לאחד המתוקשרים ביותר בקמפיין של וייטנאם נגד שחיתות, שזכה לכינוי "כבשן בוער"

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית

מחאת משפחות החטופים בקיסריה / צילום: מטה המשפחות

עינב צנגאוקר שבנה חטוף: נתניהו מטרפד עסקה תוך שהוא מתחבא תחת 'גורם מדיני בכיר'

המו"מ במצרים: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר - עד להגעת תשובת חמאס הרשמית ● מקור בחמאס ל-N12: מתקרבים להסכם, ארה"ב הבטיחה את סיום המלחמה ● גם בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי להצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות ● דיווח ערבי: ישראל לא מתנגדת לשחרורו של רב המחבלים מרואן ברגותי ● עדכונים בולטים

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג, ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

וול סטריט ג'ורנל: ישראל רוצה להיכנס לרפיח, וזה יכול להיגמר רע

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסכנות בכניסת צה"ל לרפיח, איך איראן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב ומה באמת חשוב לאמריקאיים בשנת הבחירות ● כותרות העיתונים בעולם 

מכרה זהב של טלקו בטג'יקיסטן. טונות של שאריות עפר / צילום: Reuters, NAZARALI PIRNAZAROV

מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב

מחיר הזהב הולך ועולה, והפקתו תובעת מחיר לא קטן: שחרור חומרים רעילים ומסרטנים, הרס צמחייה ומקורות מים, וחייהם של מאות הרוגים ואלפי פצועים שעסקו בכרייתו ● כשמנגד ניצבת כריית הביטקוין, שנשענת יותר ויותר על אנרגיה נקייה, נשאלת השאלה: מדוע מוצדק לבזבז כל כך הרבה נכסים סביבתיים רק כדי לכרות מהאדמה מתכת צהובה שתיקבר במרתפי הבנקים המרכזיים

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים

נרות ותמונות לזכרו של אלכסיי נבלני, ליד הקונסוליה הרוסית בפרנקפורט / צילום: Associated Press, Michael Probst

מותו של נבלני הותיר את האופוזיציה הרוסית מפולגת בגלות

המלחמה באוקראינה פיזרה את האופוזיציה של רוסיה ● כשהיא נמצאת בגלות, חבריה מחכים לרגע הנכון להחליש את הנשיא ולדימיר פוטין

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

סייברארק ירדה למרות הדוחות החזקים: מה עשו הישראליות בוול סטריט בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל