נאייקס יוצאת להנפקה משנית בנאסד"ק ומודיעה על רכישה נוספת

נאייקס שפיתחה פלטפורמת מסחר ותשלומים, רוכשת את VMtecnologia מברזיל בתמורה ל-22 מיליון דולר • במקביל, נאייקס תנפיק כ-2.1 מיליון מניות חדשות, ששווין לפי מחיר הנעילה האחרון כ-56.9 מיליון דולר אך סביר שההנפקה תתבצע בדיסקאונט מסוים על מחיר השוק

יאיר נחמד, מנכ''ל חברת נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: יח''צ נאייקס
יאיר נחמד, מנכ''ל חברת נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: יח''צ נאייקס

חברת הפינטק נאייקס  יוצאת להנפקה משנית בנאסד"ק ובמקביל מודיעה על רכישה נוספת. החברה, שפיתחה פלטפורמת מסחר ותשלומים, רוכשת את VMtecnologia מברזיל בתמורה ל-22 מיליון דולר, פחות מחצי שנה לאחר שרכשה חברה אמריקאית תמורת עד 36.5 מיליון דולר. החברה הנרכשת עוסקת בתחום השירות העצמי האוטומטי והרכישה תרחיב את הנוכחות של נאייקס באמריקה הלטינית. לפי הודעת נאייקס, VMtecnologia פרוסה ב-2,400 עסקים וביותר מ-18 אלף נקודות מכירה לא מאוישות, כגון מכירה אוטומטית, חדרי משחקים ומכבסות. החברה הנרכשת צפויה לתרום לרווחי נאייקס באופן מיידי.

תשואה של 960% בעשור: למי מיועד אפיק ההשקעה הכי מסוכן בבורסה 
נובולוג מוחקת עשרות מיליונים משווי רכישות שבוצעו תחת המנכ"ל הקודם 

יאיר נחמד, יו"ר ומנכ"ל נאייקס, מסר כי "VMtecnologia היא חברת טכנולוגיה פיננסית ברזילאית מצליחה מאוד, עם ניסיון של למעלה מעשור, שבנתה פתרון מוביל בשוק לתעשיית השירות העצמי האוטומטי בברזיל. היכולות שלנו בשילוב עם עובדי חברת VMtecnologia, יגדילו את נתח השוק של החברות, באזור אף יותר. שוק השירות העצמי האוטומטי הברזילאי במגמת צמיחה חזקה. VMtecnologia פועלת כשוק אטרקטיבי בעל פוטנציאל משמעותי. הציפייה היא לצמיחה שנתית ממוצעת של למעלה מ-10% בשנים הקרובות".

נאייקס יוצאת להנפקה משנית בנאסד"ק

הרכישה תבוצע בחלקה במזומן, והיתרה במזומן או בהון עצמי, בכפוף לעמידה ביעדי רווחיות. בסוף שנת 2023 היו לנאייקס בקופה כ-42 מיליון דולר, והיא יוצאת כאמור להנפקה משנית, הכוללת גם הצעת מכר מצד המנכ"ל ובכירים אחרים. תמחור ההנפקה טרם נקבע. מניית נאייקס עלתה בעשרות אחוזים מתחילת השנה ונסחרת כיום במחיר של 26.7 דולר המשקף לחברה מהרצליה שווי שוק של 922 מיליון דולר.

במסגרת ההנפקה, החברה תנפיק כ-2.1 מיליון מניות חדשות, ששווין לפי מחיר הנעילה האחרון כ-56.9 מיליון דולר אך סביר שההנפקה תתבצע בדיסקאונט מסוים על מחיר השוק. במקביל, המנכ"ל יאיר נחמד, מנהל הטכנולוגיה דוד בן-אבי, והדירקטור אמיר נחמד, ימכרו במצטבר עוד מיליון מניות, ששווין כיום בבורסה כ-26.7 מיליון דולר. החתמים בהנפקה הם ברקליס ו-UBS ולצידם אופנהיימר, וויליאם בלייר וסטיפל, וניתנת להם האופציה לרכישה של עוד קרוב ל-470 אלף מניות.

נאייקס הונפקה בבורסה בתל אביב במאי 2021 במודל של הנפקה בינלאומית, לפי שווי שוק של 930 מיליון דולר (מעל 3 מיליארד שקל). לאחר כשנה וחצי הצטרפה למסחר גם בנאסד"ק, ברישום למסחר שלא כלל הנפקה או גיוס. החברה מספקת פתרונות תשלום עבור מפעילי מכונות אוטומטיות.

נאייקס סיימה את שנת 2023 עם צמיחה של 35.7% בהכנסות ל-235 מיליון דולר, ולפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) צמצמה את ההפסד הנקי ב-57.6% ל-15.9 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הפך ב-2023 משלילי לחיובי בסך 8.2 מיליון דולר.