גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בכירות במשק ייסדו את פורום "נשים במסים IL". האם יצליחו לחולל שינוי?

הפורום הושק בהובלת מנהלות ממשרדי עורכי דין ורואי חשבון בולטים, וקרא לעודד את חזרתם של משקיעים זרים ● מירי סביון מרשות המסים: "המלחמה פגעה בהכנסות המדינה ממס, בעיקר בנדל"ן" ● ישראל מתגייסת

מייסדות פורום נשים במסים. בשורה התחתונה, רביעית מימין: מירי סביון / צילום: פורום נשים במסים
מייסדות פורום נשים במסים. בשורה התחתונה, רביעית מימין: מירי סביון / צילום: פורום נשים במסים

 

לישראל יש יתרון תחרותי בתחום הטכנולוגיה, אך כדי לשמר אותו יש לעודד משקיעים זרים לחזור ולהשקיע בישראל. איך? למשל, באמצעות תמריצי מיסוי משמעותיים, גם אם הם משלמים מסים ב"מדינות התושבות" שלהם וישראל לכאורה מאבדת מיסוי לטובת מדינות אחרות - זהו רק אחד מהנושאים שעלו בהשקת פורום "נשים במסים IL", שנערכה השבוע. 

ישראל מתגייסת | תוכנית חדשה מוציאה עשרות קבוצות מהעוטף לשמונה ימים בקפריסין
ישראל מתגייסת | עורכת הדין שגייסה מיליון שקל והפכה את מרתף הבית לחמ"ל מזון וציוד לחיילים

הפורום החדש, שמאגד את המנהלות הבכירות בתחום לצד נשות מקצוע צעירות שבשאיפה יהפכו לדור ההמשך, הושק בקריה האקדמית אונו. נקודה נוספת שעלתה באירוע היא שהעלאת מסים היא הפתרון הקל, ותביא לכך שהמדינה תפסיד פעילות כלכלית לטובת מדינות אחרות.

הפורום הוא יוזמה משותפת של מנהלות בכירות מפירמת עורכי הדין פישר (FBC) ופירמת עורכי הדין ירון־אלדר, פלר, שוורץ ושות', וכן מפירמות רואי החשבון הגדולות בישראל - ארנסט אנד יאנג, דלויט, KPMG, PwC ו־BDO.

המטרה: ליצור אקו־סיסטם שיובילו מנהלות מהשוק הפרטי, האקדמיה והשוק הציבורי, שישמש קהילה מקצועית לדור מנהיגות העתיד בענף המסים, ויהפוך לקול משמעותי בקרב קובעי המדיניות.

האתגר הכפול

"מתחילת 2023, הכנסות המדינה ממסים נמצאות במגמת ירידה ביחס לשנתיים שקדמו לה, והירידה החריפה בעקבות המלחמה ברצועת עזה", ציינה רו"ח מירי סביון, המשנה למנהל רשות המסים, באירוע ההשקה.

"המגמה ניכרת בכל תחומי המס, אך הירידה החדה ביותר היא בגביית מסי נדל"ן. המלחמה מציבה את רשות המסים בפני אתגר עצום: שילוב בין גביית מסים בתקופה מאתגרת לבין תשלום פיצויים ומענקים לעסקים שזקוקים לכסף באופן מיידי.

"היקף הפיצויים והמענקים במלחמת חרבות ברזל גדול מכל אירועי הלחימה שהיו בעבר, הן מבחינת מספר התביעות והן מבחינת סכום הפיצויים הכולל שהמדינה שילמה וצפויה לשלם. עד היום, התקבלו מעל לחצי מיליון בקשות לפיצויים ומענקים, ושולמו מעל 11 מיליארד שקל".

על מנת להימנע ככל הניתן מפגיעה בכלכלה, סביון מציעה לבחור בצעדים שפגיעתם בצמיחה תהיה מינימלית. כך, למשל, "יש להעדיף צעדים ופעולות בתחום ההון השחור, שיפחיתו את האפשרות לנצל לרעה פרצות בחקיקה.

"בנוסף, יש לקדם צעדים שיש להם תועלת בהפחתת עלויות חיצוניות (כמו מס נסועה, מס סוכר ועוד), וצעדים שיעודדו שוויון והוגנות בנטל המס".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

קרן The ADIR Challenge

קרן חדשה בשם The ADIR Challenge Foundation מפרסמת השבוע קול קורא למיזמים טכנולוגיים, להגשת רעיונות למציאת פתרונות שיכולים לסייע במאבק באנטישמיות ברחבי העולם. בשלב הראשון של היוזמה יחולקו שלושה פרסים בסך 10,000 דולר כל אחד לפתרונות החדשניים שייבחרו. בשלב השני, המשתתפים יתבקשו להציג אבות-טיפוס של פתרונות טכנולוגיים, והפתרון הזוכה יקבל פרס בסך של מיליון דולר.

המיזם מוקדש לזכרו של אדיר מסיקה ז"ל שנרצח במסיבת הנובה ברעים, תוך שהוא נאבק בידיים חשופות במחבלים ומציל את חייהם של זוגתו וצעירים נוספים. הקרן הוקמה על ידי מוריאל לוטן, דודתו של אדיר, יזמת, משקיעה ובעלת חברה לייעוץ אסטרטגי לממשלות, חברות וארגונים בתחום האנרגיה והביטחון, וד"ר שי הרשקוביץ, מרצה באוניברסיטת ג'ורג'טאון, יועץ אסטרטגי ולשעבר ראש מחלקת המחקר בארגון ה-XPrize, שאמון על תכנון והשקת תחרויות גלובליות לקידום פריצות דרך טכנולוגיות.

משפחתו של אדיר מסיקה ז''ל (שלישי מימין) בראש השנה האחרון. אתגר של מיליון דולר / צילום: באדיבות המשפחה

לצד הקרן התגייסה שורה של ארגונים, ביניהם The Shoah Foundation של סטיבן שפילברג, הפדרציה היהודית של ניו-יורק (UJA), בית הספר ליזמות של אוניברסיטת רייכמן, והליגה נגד השמצה, כמו גם שורת מומחים שיכהנו כיועצים וכשופטים בתחרות. בין אלה נמנים יסמין גרין, מנכ"לית האינקובטור הטכנולוגי Google Jigsaw, סם לסין, שכיהן כ-VP Product בפייסבוק, העתידן ד"ר רועי צזנה, חמוטל מרידור שותפה בקרן Vintage ויזם ההייטק שאול אולמרט.

"לצערנו, הטכנולוגיה משמשת כלי מאוד אפקטיבי להפצת שנאה ואנטישמיות. אנחנו רוצים להפוך את הקערה על פיה ולגייס את הטכנולוגיה למאבק בתופעות כאלה", מציין ד"ר הרשקוביץ. "באמצעות חוכמת ההמונים נאתר את הזירות המרכזיות שבהן האנטישמיות פורחת, ונציע רעיונות לשינוי".

"אנו למדים שהטכנולוגיה הזמינה לכל מפיצה ומדבקת בשנאה בהיקפים ובמהירות גדולים מתמיד", מוסיפה שירי לוטן מסיקה, אמו של אדיר ז"ל. "אני מקווה שאתגר אדיר, שכשמו כן הוא, יצליח להביא את ההמונים להתחרות על מי מפיץ יותר אהבה וכבוד ומשמעות לחיים".

הגשת הרעיונות תתאפשר באתר theadirchallenge.com, עד ל-30.4. שלושת הזוכים בשלב הרעיונות יוכרזו ביום העצמאות, 14.5.24.

קבוצת צוות 3

במסגרת פרויקט "אמץ לוחם" חידשה צוות 3, קבוצת חברות המתמחות בין היתר בשירותי אבטחה, מיגון וניקיון, את אימוץ אחת הפלוגות מיחידת יהל"ם של חיל ההנדסה. באירוע השנתי של הקבוצה העניק המנכ"ל ניר גלבוע לנציג היחידה 400 שוברים ליום כיף עבור לוחמי היחידה.

טיב טעם

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל פועלת עמותת נט"ל, המעניקה סיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע לאומי, טרור ומלחמה, במתכונת חירום - ונפח פעילותה הוכפל. כעת יוצאת רשת טיב טעם במבצע גיוס תרומות למען העמותה. במסגרת היוזמה, ללקוחות יוצע לתרום 10 שקלים בכל קנייה עד סוף חודש מרץ, ולכך תתווסף גם תרומת הרשת עצמה. ניתן יהיה לתרום בכל הסניפים ובאתר האונליין.

לסיוע ולתמיכה נפשית מצד נט"ל: 1800-363-363 או natal.org.il

עוד כתבות

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת ועל ההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

סיכונים גיאופוליטיים מוגברים משפיעים גם על מערכת הבנקאות הישראלית / אילוסטרציה: Shutterstock

כצעד משלים להורדת הדירוג של ישראל: S&P הורידה דירוג לבנקים לאומי והפועלים

בחברת הדירוג העולמית ציינו כי למרות שהם עוד מקווים שהסלמה מול איראן, חיזבאללה וחמאס תימנע, "הסיכונים הגיאופוליטיים הגבוהים ממילא איתם מתמודדת ישראל גדלו עוד יותר" • הדירוג של לאומי והפועלים ירדו ל-A-/A-2 • הדירוגים של מזרחי טפחות ודיסקונט נותרו זהים • לכולם תחזית שלילית אך בחברה ציינו כי הרווחיות הגבוהה עשויה לרכך את השפעת הסביבה השלילית

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ''י / צילום: אורטל צבר

התחזית של הבכירה ברמ"י לקרקע הלוהטת של תל אביב

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ"י, מצהירה שייצאו לשיווק קרקעות נוספות בשדה דב עוד השנה ● את המשך פינוי בסיסי צה"ל ומפעלים של מערכת הביטחון מאזורי הביקוש היא רואה כאתגר מרכזי ואומרת: "צריך להבין שיש מערכת אזרחית שחייבת להתפתח ולא יכול להיות שהמארג הביטחוני יקבל את הבכורה"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצהר, shutterstock

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

בנייה בדרום. חומרי הגלם לבנייה מתייקרים

השלכות החרם הטורקי כבר כאן: אלה המוצרים שמתייקרים

כנען סנטר הודיעה על עלייה של כ־20% במחירי צמר זכוכית, קבוצת נוימן מעלה ב־9% את מחיר מוצרי הברזל וחברת רב בריח מעלה מחירי מוצרים ב־8% • "בקרוב נראה הודעות נוספות כאלו"

מחאת משפחות החטופים בקיסריה / צילום: מטה המשפחות

עינב צנגאוקר שבנה חטוף: נתניהו מטרפד עסקה תוך שהוא מתחבא תחת 'גורם מדיני בכיר'

המו"מ במצרים: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר - עד להגעת תשובת חמאס הרשמית ● מקור בחמאס ל-N12: מתקרבים להסכם, ארה"ב הבטיחה את סיום המלחמה ● גם בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי להצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות ● דיווח ערבי: ישראל לא מתנגדת לשחרורו של רב המחבלים מרואן ברגותי ● עדכונים בולטים

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים

''אתה לוקח את הגלולה האדומה ואני מראה לך עד כמה עמוק מגיעה מחילת הארנב'' / צילום: Shutterstock

25 שנים לאחר שיצא לאקרנים, כולנו לכודים ב"מטריקס"

סרט המדע הבדיוני הקלאסי מ־1999 חזה עולם דומה לזה שאנו חיים בו היום, בו הטכנולוגיה מנתקת בני אדם זה מזה ● אולם הוא גם הזכיר לנו שהתנגדות היא אפשרית

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה עומד מאחורי מסע המימושים של אלטשולר שחם בישראל - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

דוחות AMD ו-SMCI שפורסמו השבוע מציגות את האתגר הגדול בשוק השבבים ● החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי מגיע לגמל ולפנסיה ● כך משקיעות משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● לבנק אוף אמריקה יש תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית ● וגם: 3 המימושים הגדולים של אלטשולר שחם

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?

ברקשייר האת'ווי, בהובלת המשקיע האגדי וורן באפט, דיווחה על זינוק מרשים ברווח התפעולי ברבעון הראשון של השנה ● במקביל חברת האחזקות הודיעה על הקטנת פוזיציה בענקית הטכנולוגיה אפל בכ-13%

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קלנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים ע"י משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שיישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע  

פינוי פצועים מירי פצמ''רים בכרם שלום / צילום: N12

7 פצועים מירי פצמ"רים מרפיח; גלנט: "סימנים שחמאס לא יילך למתווה"

שר הביטחון הבהיר: "המשמעות של סירוב חמאס - פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר" • שבעה ישראלים נפצעו, בהם שלושה במצב קשה, מפצמ"רים שנורו מרפיח לכרם שלום • נפילות בקריית שמונה אחרי שורת אזעקות בצפון, גבר כבן 65 נפצע קל מרסיסים • צה"ל והשב"כ חיסלו את אחד ממפקדי חטיבת רפיח בג'יהאד האיסלאמי • עדכונים בולטים

פרויקט ''העיר הלבנה'' של יובל אלון בחיפה / צילום: חברת AVA STUDIO

עסקת הנדל״ן שמוכיחה: לחיפה כללים משלה

דירת 4 חדרים בשטח 117 מ"ר נמכרה בפרויקט "העיר הלבנה" של יובל אלון בחיפה, המשתרע על כ־26 דונם ● העסקה התעכבה כשלוש שנים, והדירה נמכרה ב־2.5 מיליון שקל, נמוך מהמחיר הנוכחי בפרויקט

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר, היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק קפץ ב-2%

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מניית אפל עלתה בכמעט 6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום