מחסני השוק ממתגת יין חדש באמצעות כלי בינה מלאכותית

הרשת תשיק לקראת פסח יין שסיפור ההפקה על התווית נכתב על ידי ChatGPT והעיצוב נעשה על ידי מערכת בינה מלאכותית נוספת • לפי מנהל השיווק של מחסני השוק, תהליך המיתוג ארך שעות ספורות במקום שבועות ארוכים

יין שמותג באמצעות טכנולוגיות בינה מלאכותית של רשת מחסני השוק / צילום: חטיבת השיווק מחסני השוק
יין שמותג באמצעות טכנולוגיות בינה מלאכותית של רשת מחסני השוק / צילום: חטיבת השיווק מחסני השוק

כלי הבינה המלאכותית נכנסו השנה לתחומים רבים, ובהם גם עולמות השיווק, מוצרי הצריכה והפרסום. כעת מודיעה רשת מחסני השוק כי תמכור יין כשר לפסח מסדרת Adom Collection שמותג באמצעות שתי מערכות בינה מלאכותית - ChatGPT שכתבה את סיפור ההפקה שמופיע על התווית, ו־Midjourney שעיצבה אותה.

לדברי איתי נעמן, מנהל השיווק של הרשת - שכוללת כ־60 סניפים - תהליך המיתוג ארך שעות ספורות בלבד במקום שבועות וחודשים כמקובל בדרך כלל. "בעינינו מדובר באלטרנטיבה שצפויה לסחוף גם את עולם הקמעונאות על כל רבדיו", מציין נעמן.

גם מומחה השיווק והאסטרטגיה אבי זיתן סבור שמדובר בסנונית ראשונה ולא ב"יציאה" חד פעמית. "הרובוט בעצם עושה את כל התהליך האנושי שעושים לרוב מנהלי השיווק, כמו איסוף המידע, חיפוש ההשראה והטרנדים החדשים, ומארגן את הכול.

אבי זיתן / צילום: יבגני שוורץ
 אבי זיתן / צילום: יבגני שוורץ

"מאחר שכל המידע הצטבר ברשת, כולל פורומים וסושיאל מדיה, ברור שכלי כזה יכול להחליף חלקית את מנהלי ויועצי השיווק - המערכת יודעת לשאוב מידע, לבנות הכול בצורה מדויקת, ולתת תוצר איכותי.

"מה שכן, הבינה המלאכותית לא מחליפה ניהול - כדי שהבקבוק הזה יהיה על המדף צריך מישהו שינהל, יתכנן פלנוגרמה. המערכת יכולה להביא את העיצוב, אבל יש גם עבודת שיווק".

היתרון לאנשי השיווק

המהלך של מחסני השיווק מעלה את השאלה האם בעתיד אנשי השיווק לא יישארו רק עם ה"תכלס", ויתרחקו מהעבודה הפחות יצירתית. "נכון, אבל זה דווקא יתרון, כי אז מנהל השיווק יוכל להקדיש זמן ללימוד הארגון שלו", אומר זיתן.

"בטווח הקצר זה נראה כאילו לוקחים לנו חלק מהעבודה, ומייתרים אותנו. אבל בטווח הבינוני והארוך, המוח האנושי עדיין צריך לקבל החלטה שזה מתאים לארגון ושזה רווחי, ולהשיק את המוצר בצורה מוצלחת - אלה מרכיבים שרק בני אדם יכולים לעשות".

עטרה בילר ואלון וינפרס, מנכ"לים ובעלים משותפים בחברת המיתוג קטי תנדה, מסבירים כי כדי לעשות שימוש חכם בכלי בינה מלאכותית צריך קודם לחקור, ללמוד את הלקוחות ואת הנרטיב, ורק אז להציג את השאילתות.

"אם אתה רוצה לעשות מיתוג ויושב לשחק עם ChatGPT, לרוב יוצאים דברים שטחיים ולא מעניינים", אומר וינפרס. "אני לא מאמין שהם מחליפים עבודת מיתוג רצינית, שאנשים כמונו עובדים כמה חודשים טובים כדי להוציא אותה".