כמעט פי 2 מהחודש הקודם: הגידול בתנועת הנוסעים בנתב"ג נמשך גם בפברואר

כמות הנוסעים צפויה לגדול גם בחודש מרץ לנוכח ההקלות בכניסה לישראל שנכנסו לתוקפן ב-1ברץ, ובכללן ביטול הצורך בבדיקה לפני המראה (לאזרחים ישראלים), ביטול הבידוד למי שאינו מחוסן והיתר לכניסת תיירים לא מחוסנים

נתב''ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
נתב''ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

פברואר 2022 מסתיים בנתב"ג עם צמיחה בתנועת הנוסעים שעמדה על 700 אלף נוסעים (הלוך ושוב), לעומת כ-25 אלף נוסעים בלבד בפברואר 2021 ולעומת כ-420 אלף נוסעים שחלפו בנתב"ג בחודש ינואר 2022 - כך עולה מנתוני רשות שדות התעופה. בתנועה הפנים-ארצית (בקו נתב"ג-רמון) חלפו בחודש פברואר השנה כ-50 אלף נוסעים - פי 5 לעומת פברואר 2021.

הצפי הוא כי בחודש מרץ המספרים ימשיכו לגדול לנוכח ההקלות בכניסת לישראל שנכנסו לתוקפן ב-1 במרץ, ובכללן ביטול הצורך בבדיקה לפני המראה (לאזרחים ישראלים), ביטול הבידוד למי שאינו מחוסן והיתר לכניסת תיירים לא מחוסנים. 

עם מי טסנו ולאן? 

החברה שהטיסה את מספר הנוסעים הגדול בחודש פברואר היא אל על עם כ-143 אלף נוסעים ונתח של 20% מסך תנועת הנוסעים. ריינאייר ממשיכה להיות חברת התעופה הזרה החזקה בישראל עם כ-83 אלף נוסעים ונתח של 12%, אחריה טורקיש איירליינס עם נתח של כ-8% ואיזי ג'ט עם נתח של 7% מכלל הנוסעים. ביחד עם וויז אייר, שלוש חברות הלואו קוסט הדומיננטיות מאירופה היוו נתח של 22% מכלל תנועת הנוסעים בטיסות מנתב"ג.

שלוש חברות התעופה הישראליות סיכמו את פברואר עם נתח של 26% - אל על כאמור עם כ-20% מכלל תנועת הנוסעים, ישראייר עם כ-4% וארקיע עם כ-1.5% בלבד.

המדינות המובילות שאליהן טסו מישראל בחודש פברואר הן טורקיה, שעקפה את ארצות-הברית שמדורגת שנייה, ואחריה צרפת, איחוד האמירויות (חרף ביטולים רבים שנבעו ממחלוקות סוגיית אבטחת הטיסות), גרמניה, בריטניה ואיטליה.