ביל גייטס צופה כי למרות שסיכוני הקורונה "הצטמצמו באופן דרמטי", מגפה נוספת מגיעה

בנאום בוועידת האבטחה השנתית של גרמניה במינכן, אמר גייטס כי הוא מאמין שהסיכונים לתחלואה קשה מקורונה ירדו באופן משמעותי, אך הוא צופה מגפה נוספת, בעקבות נגיף חדש

ביל גייטס / צילום: Shutterstock
ביל גייטס / צילום: Shutterstock

בנאומו בוועידת האבטחה השנתית של גרמניה במינכן, אמר ביל גייטס, יו"ר משותף של קרן ביל ומלינדה גייטס ומייסד מיקרוסופט, כי ככל הנראה מגפה חדשה תתרחש, בעקבות הפצה של נגיף אחר, שאינו ממשפחת הקורונה.

גייטס ריכך את נבואת הזעם שלו, כשהוסיף כי ההתקדמות בתחום הטכנולוגיה הרפואית תאפשר לעולם לעשות עבודה טובה יותר במאבק בה - אם השקעות יעשו כעת: "העלות של הכנה לקראת המגפה הבאה אינה כה גדולה. זה לא כמו שינויי אקלים. אם נהיה רציונליים, בפעם הבאה נתפוס את זה מוקדם". עוד הוסיף גייטס כי "בפעם הבאה אנחנו צריכים לנסות לעשות את זה במקום בשנתיים - בשישה חודשים".

שנתיים לתוך מגפת הקורונה, גייטס אמר כי ההשפעות הקשות ביותר נמוגו כאשר חלקים עצומים של האוכלוסייה העולמית זכו לרמה מסוימת של חסינות. עוד הוסיף כי בזכות וריאנט האומיקרון, שמוביל לתחלואה נמוכה בהרבה, ירדה רמת ההשפעה הקשה של המגפה.

גייטס התייחס בנאומו אל החיסונים לנגיף, ואמר כי כבר מאוחר מדי להגיע ליעד של ארגון הבריאות העולמי - לחסן 70% מאוכלוסיית העולם עד אמצע 2022. נכון לעכשיו, 61.9% מאוכלוסיית העולם קיבלו לפחות מנה אחת של חיסון.

גייטס, באמצעות קרן ביל ומלינדה גייטס, שיתף פעולה עם Wellcome Trust הבריטית, כדי לתרום 300 מיליון דולר להתאחדות עבור יוזמות מוכנות למגפה, שעזרה להקים את תכנית Covax , לאספקת חיסונים למדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית.