חברת התעופה אמירייטס נרשמה כחברת חוץ בישראל - מה זה אומר?

המשמעות של הקמת חברה מקומית ע"י אמירייטס היא שיש לה תוכניות לכבוש נתח משמעותי בענף התעופה הישראלי, כשהפוטנציאל לא נעצר בקו ת"א-דובאי • מבחינת הנוסעים יש לכך משמעות נוספת, שכן חברת תעופה הפועלת באמצעות נציגות מקומית מחויבת לפעול עפ"י חוקים מקומיים

בכירים בענף התעופה באמירויות על רקע מטוס אייר אמירייטס / צילום: Kamran Jebreili, AP
בכירים בענף התעופה באמירויות על רקע מטוס אייר אמירייטס / צילום: Kamran Jebreili, AP

חברת התעופה הלאומית של דובאי והגדולה באיחוד האמירויות, אמירייטס, נרשמה כחברת חוץ ברשם החברות בישראל. זהו התאגיד הראשון מאיחוד האמירויות שנרשם כחברת חוץ ברשם החברות בישראל.

עבור הנוסעים מדובר בבשורה של ממש, דווקא ביום שבו השמיים נסגרים. ההחלטה של אמירייטס היא לפעול באמצעות חברה מקומית, ולא באמצעות נציגות מקומית (GSA) כפי שפועלות חברות תעופה רבות דוגמת החברה-האחות של אמירייטס, פליי דובאי (המיוצגת על-ידי אופן סקיי). חברות תעופה הפועלות בישראל באמצעות נציגות מקומית כוללות למשל את יונייטד איירליינס, את טורקיש איירליינס, את קתאי פסיפיק ועוד.

המשמעות של הקמת חברה מקומית על-ידי אמירייטס עוד לפני שהיא השיקה קו טיסה, היא שלחברה יש תוכניות לכבוש נתח משמעותי בענף התעופה הישראלי, כשהפוטנציאל שהיא רואה לא נעצר בקו תל אביב-דובאי, אלא הוא ממשיך לטיסות של החברה ליעדים רבים בעולם מהבסיס שלה בנמל התעופה הבינלאומי של דובאי.

מבחינת הנוסעים יש לכך משמעות נוספת: חברת תעופה הפועלת באמצעות נציגות מקומית מחויבת לפעול על-פי חוקים מקומיים, לרבות חוק הגנת הצרכן בנוגע לביטול עסקה (עד 14 ימים ממועד ההזמנה באינטרנט או טלפונית). לחברות רבות הפועלות מזה שנים בישראל, בהן איזי ג'ט או רינאייר, אין נציגות מקומית ולא במקרה.

אמירייטס נחשבת לאחת מחברות התעופה הטובות והמוערכות ביותר בעולם. היא חברת התעופה הגדולה מקרב החברות האמירתיות, כשהצי שלה מונה 270 מטוסים, באמצעותם היא טסה ל-157 יעדים.

לאחרונה הכריזה החברה על השקת קו ייצור למזון כשר למטוסים באמצעות חברת הקייטרינג שבבעלותה (EKFC), המספקת מזון לכ-100 חברות תעופה. המזון בכשרות מהודרת נומק על-ידי החברה כמענה לטרנד גלובלי והתחזית לביקוש גואה למזון כשר באמירויות.

כעת נשאר לראות מתי מטוסי החברה ינחתו בנתב"ג. אמירייטס ביקשה היתר לטוס לישראל מ-15.2, אולם בחברה לא מאשרים שזהו המועד שאכן ייפתח הקו רשמית. לאור ההתרחשויות האחרונות לפיהן לא יורשו מטוסים נוסעים לנחות בישראל לפחות עד 31.1 וככל הנראה למספר שבועות, יש להניח כי הקו יושק רק לקראת חג הפסח. עד אז - לכשייפתחו השמיים מחדש - תמשיך אמירייטס לפעול בישראל באמצעות החברה-האחות פליי דובאי שהחלה לטוס בסוף חודש נובמבר לתל אביב