נאבקים במוטציות: הממשלה צפויה לאשר את סגירת נתב"ג לשבועיים

תיאסר כניסה ויציאה של טיסות נוסעים זרות וישראליות • המטרה: למנוע כניסה של מוטציות נוספות של נגיף הקורונה לישראל • גורמים בענף מעריכים כי סגירת טיסות הנוסעים עשויה להימשך עד לסוף חודש פברואר

נתב"ג בימי קורונה / צילום: אנדי ריקובר
נתב"ג בימי קורונה / צילום: אנדי ריקובר

היום (א') הממשלה צפויה לאשר את סגירת נתב"ג לשבועיים, זאת בעקבות דיון שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטרת ההצעה שתובא לממשלה היא למנוע כניסת מוטציות נוספות של נגיף הקורונה.

בדיון שנערך אתמול השתתפו שר הבריאות, שרת התחבורה, ראש המל"ל, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד התחבורה, ממונה הקורונה, ראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות, ראש רת"א, היועץ המשפטי לממשלה ובכירים נוספים.

הסיכום העקרוני, בכפוף לאישור הממשלה, כולל כאמור את איסור הכניסה והיציאה של טיסות נוסעים זרות וישראליות, ואת צמצום היתר ההגעה לנתב"ג, כך שיתאפשר רק במקרים חריגים שיאושרו ע"י ועדה בראשות מנכ"לי משרדי הבריאות והתחבורה.

בנוסף, יגובש מתווה נפרד למקרים הומניטריים שיצריכו טיסות מיוחדות. ההגבלות יחולו על טיסות נוסעים למשך 14 ימים וייכנסו לתוקף לאחר אישור הממשלה.

מדובר אמנם על שבועיים, אך גורמים בענף מעריכים שסגירת טיסות הנוסעים עשויה להימשך עד לסוף חודש פברואר.

תנועת הנוסעים בנתב"ג צומצמה מעצמה בצורה משמעותית (של 50% לפחות) מהרגע שבו חלה חובת בידוד על הנוסעים שנוחתים מכלל המדינות. מי שיסכים לעבור בדיקת קורונה בנתב"ג מיד לאחר הנחיתה יוכל לקצר את משך הבידוק מ-14 ימים ל-10 ימים ולעבור לבידוד ביתי בכפוף להתחייבות לבצע בדיקה נוספת ביום התשיעי.

בנוסף, מאתמול (שבת) הנוסעים לישראל, בדומה לדרישות של מדינות אחרות, יידרשו להציג בדיקת קורונה שלילית שנעשתה 72 שעות לפני הטיסה מקסימום וזאת לפני העלייה לטיסה לישראל. מי שבשלב זה פטור מחובת הבידוד ואף מחובת הבדיקה לפני הטיסה לישראל הם מחלימים ומי שהתחסן פעמיים (וחלפו 7 ימים מאז החיסון השני).

יש להניח שגם לאחר שייכנסו התקנות יופעלו טיסות להשבת נוסעים ישראלים מיעדים נקודתיים.