גרמניה הגדירה את ישראל כ"מדינה בסיכון גבוה" להדבקה בקורונה; תחמיר את תנאי הכניסה

ישראל ו-24 מדינות נוספות יידרשו בכניסה לגרמניה בבידוד של 10 ימים ובהגבלות חמורות יותר מכפי שהתקנות מגדירות כיום • בנוסף להכרזה על "מדינות בסיכון גבוה", הממשלה הגרמנית הכריזה על "אזורי סיכון למוטציות", מהם היא יכולה להגביל את הכניסה בשל החשש מהתפשטות וריאנטים מדבקים יותר של נגיף הקורונה

שדה התעופה בברלין / צילום: רויטרס - Annegret Hilse
שדה התעופה בברלין / צילום: רויטרס - Annegret Hilse

הרשויות בגרמניה הגדירו היום לראשונה את ישראל, ו-24 מדינות נוספות, כמדינות "בעלות סיכון גבוה להידבקות בקורונה", מה שידרוש ממי שנכנסים ממדינות אלו לגרמניה תנאי בידוד חמורים יותר. ההגדרה נעשתה לפי רמת תחלואה בשבועיים האחרונים, ויחד עם ישראל נמצאות ברשימה צ'כיה, פורטוגל, ארה"ב, ספרד, מצרים, איחוד האמירויות ומדינות נוספות. זו הפעם הראשונה שבה גרמניה מפרידה בין רמות סיכון שונות למדינות שונות.

לפי הודעת מכון רוברט קוך הממשלתי, נוסעים הבאים ממדינות אלה (שמספר החולים בהם ל-100 אלף תושבים לשבוע עובר את רף ה-200), יעמדו בפני הגבלות חדשות. בין השאר, הם יצטרכו להציג בדיקה שלילית ב-48 השעות שלפני העלייה למטוס (בניגוד לצורך כעת להיבדק עד 48 שעות אחרי הכניסה לגרמניה). בנוסף, למדינות המחוז השונות תהיה יכולת למנוע את קיצור הבידוד האפשרי בעבור נכנסים ממדינות בסיכון כיום, לאחר הצגה של תוצאת בדיקה שלילית אחרי חמישה ימים. הנוסעים ממדינות אלו, לפיכך, יכולים לצפות לבידוד של עשרה ימים כפי שמורה החוק. המגזין "שפיגל", שדיווח על הקטגוריות החדשות, הדגיש כי הדבר יהיה בסמכותן של מדינות המחוז השונות.

גרמניה מצליחה בימים האחרונים להוריד את שיעור התחלואה אחרי סגר שנמשך מ-12 בדצמבר, וצפוי להימשך לפחות עד ה-14 בפברואר. ממוצע המקרים היומי עומד על 15 אלף ביום, לעומת כפול מזה בסוף שנת 2020. עם זאת, התמותה היא עדיין משמעותית, עם יותר מ-1,000 קורבנות ביום. הממוצע השבועי עומד על כ-115 מקרים למאה אלף תושבים.

בנוסף להכרזה על "מדינות בסיכון גבוה", הממשלה הגרמנית הכריזה על "אזורי סיכון למוטציות", מהם היא יכולה להגביל את הכניסה בשל החשש מהתפשטות וריאנטים מדבקים יותר של נגיף הקורונה. נכון לעכשיו, ברשימה זו נמצאות בריטניה, דרום אפריקה וברזיל.