מהלילה: השבים מאיחוד האמירויות יידרשו להיכנס לבידוד במלונית

מהשעה 01:00 כל נוסע שיחזור מאיחוד האמירויות יחויב להיכנס לבידוד במלוניות • במקביל, הוחלט להאריך בשבועיים את חובת הבידוד לכל מי שחוזר מכל מדינה בעולם

נתב"ג בימי קורונה / צילום: מיכל רז-חיימוביץ', גלובס
נתב"ג בימי קורונה / צילום: מיכל רז-חיימוביץ', גלובס

נתוני התחלואה של הימים האחרונים, לרבות ארבעת החולים בוואריאנט הדרום אפריקאי שנחתו מדובאי, הובילו לדרישת משרד הבריאות כי הנוחתים מדובאי ייכנסו לבידוד במלונית - בדומה לנוחתים מברזיל ומדרום אפריקה.

מהלילה בשעה 1:00 יחויב כל מי שחוזר מאיחוד האמירויות בבידוד במלונית. ההחלטה תהיה בתוקף עד ליום 27 בינואר.

יצוין כי הערב צפויה לנחות טיסה מדובאי של חברת פליי דובאי, מעט לפני השעה חצות, כך שהנוחתים מטיסה זו ייכנסו לביגוד ביתי (בכפוף לשתי בדיקות קורונה). הטיסה מישראל תמריא כעבור כשעה וחצי בחזרה לדובאי.

במקביל, הוחלט להאריך בשבועיים את חובת הבידוד לכל מי שחוזר מכל מדינה בעולם. הנוסעים יידרשו לבידוד במלונית, אלא אם יסכימו להיבדק בנתב"ג לאחר הנחיתה ולהתחייב לבצע בדיקה נוספת לאחר 9 ימים. באופן הזה, הנוסעים יועברו לבידוד ביתי שיקוצר מ-14 ימים ל-10 ימים. יצוין כי הבדיקה שתיערך עם הנחיתה היא בבחינת רשות, וכי עדיין משפטית לא ניתן לחייב נוסעים לבצע בדיקה לאחר הנחיתה.

ישראל לא דורשת עדיין מהנוסעים הממריאים לכאן לבצע בדיקות קורונה לפני הטיסה, בארה"ב ובאנגליה החובה הזו תיכנס לתוקף בימים הקרובים והיא תקפה לכלל הנוסעים, כולל אזרחים מקומיים.