סיילספורס רוכשת את סלאק לפי שווי של 27.7 מיליארד דולר

כעת זה רשמי: סיילספורס הודיעה על רכישת סלאק בעסקת שתשלב מזומן ומניות • נכון למחיר מניית סיילספורס הנוכחי, כל בעל מניות של סלאק יקבל מזומן ומניות בשווי 45 דולר - פרמיה של כ-50% על מחיר מניית סלאק בשבוע שעבר • זו הרכישה הגדולה ביותר בתולדות סיילספורס

מארק בניוף, מייסד ומנכ"ל סיילספורס / צילום: רויטרס
מארק בניוף, מייסד ומנכ"ל סיילספורס / צילום: רויטרס

חברת סיילספורס הודיעה באופן רשמי על רכישת חברת סלאק לפי שווי של 27.7 מיליארד דולר, בעסקה שמורכבת במזומן ובמניות. דיווחים ראשונים על העסקה פורסמו ב"וול סטריט ג'ורנל" בשבוע שעבר. זאת הרכישה הגדולה ביותר אי פעם של סיילספורס.

בעלי מניות של סלאק יקבלו 26.79 דולר בעבור כל מניה ו-0.0776 מניות של סיילספורס. מניית סיילספורס  סיימה את יום המסחר במחיר של 241.35 דולר, כך שהחלק שבעלי המניות של סלאק שווה 18.72. בסך הכל, הם יקבלו מניות ומזומן בערך כולל של 45.5 דולר. סלאק  הונפקה לפני כשנה וחצי במחיר של 38.5 דולר למניה. המחיר בעסקה משקף פרמיה של 50% על מחיר מניית סלאק בשבוע שעבר, לפני הידיעות הראשוניות שפורסמו על העסקה, אך מכיוון שהן כוללות גם רכיב מנייתי, המחיר תלוי במחיר של מניית סיילספורס.

חברת סיילספורס מספקת פתרונות תוכנה לניהול קשרי לקוחות. החברה נסחרת לפי שווי 220 מיליארד דולר. המניה נסחרת בכ-10% פחות ממחיר השיא שלה, אליו הגיעה לפני שלושה חודשים. כעת, לאחר ההודעה על העסקה, מניית החברה יורדת בקרוב ל-4% במסחר המאוחר. סיילספורס מתכננת לממן את העסקה באמצעות ההון העצמי שלה ונטילת חוב. החברה צפויה לסיים את השנה עם הכנסות של 21 מיליארד דולר, צמיחה של 23% לעומת השנה שעברה.

סלאק לא נהנתה מהשפעות העבודה מהבית

סלאק, שמפתחת מערכת לתקשורת בין עובדים בארגון, הייתה אמורה להיות אחת הנהנות מהמעבר לעבודה מרחוק ומהצורך של ארגונים לאמץ שיטות עבודה חדשות. בפועל, החברה לא ממש הצליחה להתרומם מעל התחזיות שלה מלפני המגפה. את השנה הנוכחית היא צפויה לסיים עם הכנסות של 873 מיליון דולר, כך לפי תחזיותיה, עם קצב צמיחה של 38%. לשם השוואה, חברות כמו זום צומחות במאות אחוזים.

ניתוח של "וול סטריט ג'ורנל" שפורסם השבוע מעלה כי הסיבה לכך שסלאק לא הצליחה להתרומם, בניגוד לזום או למוצר המתחרה Teams של מיקרוסופט, הוא היעדר יכולות וידאו חזקות. בכתבה מצוטט מנכ"ל החברה סטיוארט באטרפילד אומר: "איני חושב שמישהו הולך לשלם לנו יותר על מנוי על מנת לכלול שיחות וידאו". הדברים נאמרו בריאיון מהעת האחרונה, לפני שדווח על שיחות בנושא רכישת החברה.

"אם היינו מחליטים פשוט שכל החברה הזו עוסקת בווידאו ב-2015, אני חושב שהיינו רואים עלייה גדולה יותר בשימוש במהלך תקופה זו", אמר, והוסיף: "אני לא חושב שזה מייצג את מה שאנחנו הולכים לראות בעתיד, וזום לא הולכת להמשיך לגדול ב־300% שנה אחרי שנה במשך שנים רבות. זאת, מפני שפשוט אין מספיק אנשים בעולם".

רישי ג'לוריה, אנליסט מחברת דיווידסון, אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי סביר להניח שחברת סיילספורס תשקיע יותר בפונקציונליות הווידאו של סלאק.