באופוזיציה מברכים, בליכוד כועסים: המערכת הפוליטית מגיבה להצהרת גנץ

יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע הערב כי מפלגתו תתמוך מחר בפיזור הכנסת • שר האוצר ישראל כ"ץ פרסם את לו"ז אישור התקציב בתגובה • מיקי זוהר: "המתקפה האישית נגד נתניהו - שפל המדרגה" • יאיר לפיד: "ישראל זקוקה לממשלה שתבוא לעבוד עבור הציבור"

בנימין נתניהו ובני גנץ בכנסת / צילום: יניב נדב , דוברות הכנסת
בנימין נתניהו ובני גנץ בכנסת / צילום: יניב נדב , דוברות הכנסת

נאומו הלוחמני של יו"ר כחול לבן בני גנץ הערב והודעתו על תמיכת המפלגה בפיזור הכנסת מחר, הוביל לשורה של תגובות מכל קצות הקשת הפוליטית. שר האוצר ישראל כ"ץ פרסם בתגובה לנאום את לוח הזמנים לאישור תקציבים 20-21 בציוץ בטוויטר. "זה הלו"ז המקצועי והאמיתי להעברת תקציבי 20 ו-21 וחוק ההסדרים כפי שהוצג ע"י האוצר לרה"מ: 9.12 - אשרור תקציב 20 בממשלה. עד 23.12 - אשרור תקציב 20 בכנסת. 17.12 -אישור תקציב והסדרים 21 בממשלה. פברואר 21 -אישור תקציב והסדרים 21 בכנסת. כל השאר זו רק פוליטיקה".

את לוח הזמנים הזה מכירים בכחול לבן, אך דורשים לוח זמנים הרבה יותר קצר, כזה שיאפשר את העברת תקציב 2021 סמוך לסוף דצמבר ולכל היותר בינואר. עד כה בנימין נתניהו וכ"ץ לא עשו סימנים כאילו הם מוכנים ללכת לקראתם בנושא הזה ולקצר את לוח הזמנים. גנץ הותיר הערב פתח קטן לשיתוף פעולה, במידה שתתקבל הצעת פשרה בנושא התקציב שתעצור את רכבת הבחירות שיצאה לדרכה.

בתוך המגיבים גם יו"ר הקואליציה וסיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר, שאמר כי "‏נאום גנץ נגד רה"מ והליכוד הוא התחלת קמפיין הבחירות שלו. המתקפה האישית נגד נתניהו - שפל המדרגה. בזמן שהליכוד עובד רק למען הציבור בטיפול במשבר הקורונה, כחול לבן עובדים רק כדי שבני גנץ יהיה רה"מ. הם מפזרים את הכנסת ומפרקים את הממשלה, תוך כדי פגיעה באזרחי ישראל, בשביל גחמה פוליטית".

מנגד ראש האופוזיציה יאיר לפיד חיבק את גנץ בעקבות נאומו, לאחר חודשים של איבה פוליטית גלויה: "בימים האחרונים קראתי לבני גנץ לשים את העבר מאחורינו ולהצביע אתנו על פיזור הכנסת. הערב הוא הודיע שיתמוך בהצעת החוק שלנו ואני מברך אותו על כך. חצי שנה אחרי הקמת הממשלה המנופחת והמנותקת לכולם ברור שנתניהו לא יכול להוביל את ישראל ליציאה ממשבר הקורונה.

"ישראל זקוקה לממשלה שתבוא לעבוד עבור הציבור. ממשלה רזה ויעילה שעסוקה רק בחיים האמיתיים. בבעיות האמיתיות. בעסקים הקטנים, במובטלים, בבריאות. לא בפוליטיקה, לא בשחיתות ולא במסיבות עיתונאים. יש עתיד תל"ם תוביל את האלטרנטיבה לשלטון. באנו לשנות ואפשר לשנות. כמו שאומרים בהפגנות ובגשרים: אנחנו התקווה".

מישראל ביתנו נמסר בתגובה כי "מדינת ישראל צריכה הנהגה אמיתית. כזאת שלא מזגזגת ומתפתה לכיסאות. מפלגת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן תדאג שזה יקרה".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה בתגובה לגנץ כי "כחול לבן עומדים חסרי אונים מול אדם מושחת, ומזגזגים בין צעדים. הציבור יפיק לקחים ובפעם הבאה לא יצביע לפלקט ריק".