עמיר פרץ ואיציק שמולי הודיעו שיצביעו בעד פיזור הכנסת מחר, גם גנץ צפוי לתמוך

שני השרים ממפלגת העבודה הודיעו כי יתמכו בהצעת החוק שיעלה מחר להצבעה במליאה • "במקום שיתוק מתמשך וחילופי האשמות, עדיף לפזר את הכנסת וללכת כעת לבחירות"

איציק שמולי/ צילום: שלומי יוסף
איציק שמולי/ צילום: שלומי יוסף

שרי מפלגת העבודה החברים בגוש כחול לבן הודיעו הבוקר כי בכוונתם לתמוך בחוק פיזור הכנסת של יש עתיד שיעלה מחר להצבעה במליאה. יו"ר המפלגה ושר הכלכלה עמיר פרץ צייץ הבוקר בטוויטר כי ‏ "לא ניתן להמשיך ולקיים ממשלה שהדבר הכי קבוע בה הוא חוסר הוודאות. לאחר התייעצות לילית עם חברי, שר הרווחה איציק שמולי, הגענו להחלטה שאנחנו, שרי העבודה, נצביע בעד חוק פיזור הכנסת מחר. במקום שיתוק מתמשך וחילופי האשמות, עדיף לפזר את הכנסת וללכת כעת לבחירות".

 

עוד כתב פרץ כי ‏ "דווקא באחד המשברים הקשים שהיו כאן, תקציב המדינה נלקח בשבי ע"י ראש הממשלה בגלל ענייניו האישיים. אנחנו עושים הכל בכדי לשרת את אזרחי ישראל, שזקוקים היום יותר מתמיד ליצירת מקומות עבודה, להנעה של המשק ולפריסת רשת ביטחון חברתית אמיתית שלא אפשריים בהיעדר תקציב".

שר הרווחה איציק שמולי כתב כי "‏גם מול התחלואה הגואה והכלכלה שעל הרצפה, רה"מ מציב שיקולים אישיים ומניעים זרים בראש ודוחף הכל לתהום ולסכנה. הזוי שמדינה שלמה במלחמה ונתניהו מחפש לעצמו נקודת בריחה. מראש זו לא ממשלת חלומות, אך נאותנו להקימה כדי לתת מענה לאחד מהמשברים החמורים שהיו כאן. ככה אין טעם להמשיך. נצביע מחר בעד".

 

בכחול לבן טרם הודיעו כיצד יצביעו מחר, ויו"ר המפלגה גנץ צפוי להודיע על החלטתו בנושא רק לקראת ההצבעה. אם אכן יתמכו לבסוף בחוק פיזור הכנסת, ההצעה תעבור בקריאה טרומית והיא תידרש להיות מאושרת בשלוש קריאות כדי להוציא לפועל את פיזור הכנסת. לכן נראה בשלב זה כי מדובר בצעד הצהרתי של כחול לבן נגד הליכוד, גם אם חריג מאוד בכך שהחברה הבכירה בממשלה מצביעה בעד הפלתה.