מי מממן את הבדיקות המהירות בכניסה לאיים הירוקים? ובכן, לא היה קל לגלות

ניסינו לבדוק מי מממן את עמדות הבדיקה המהירה לקורונה שהוצבו בכניסה לאילת וים המלח במסגרת חוק איי התיירות • וגם: מנשה (גוגי) זילכה מונה לתפקיד מנכ"ל רני צים מרכזי קניות • השיחה

עמדת בדיקה בשדה התעופה רמון / צילום: סופיה ישראל
עמדת בדיקה בשדה התעופה רמון / צילום: סופיה ישראל

בסך הכול רצינו לבדוק מי מממן את עמדות הבדיקה המהירה שהוצבו בכניסה לאילת וים המלח במסגרת חוק איי התיירות. את התשובה, לא היה קל להשיג. נזכיר - החוק שאפשר את פתיחת בתי המלון באילת ובים המלח מאפשר לנופשים להיכנס לאזורים המוגדרים אחרי שיציגו בדיקת קורונה עדכנית. את הבדיקות מבצעים כלל הנופשים בקופות החולים ללא עלות. בארבעה מוקדים, כולל בשדה התעופה רמון הוצבו עמדות לבדיקות מהירות של חברת סופיה, שתוצאותיהן מתקבלות תוך 15 דקות והן מיועדות לתושבי האזורים המוגדרים כאיי התיירות ולעובדים מתחום המלונאות, הרפואה, האקדמיה וכד' שגם הם נדרשים להציג בדיקות שליליות לפני כניסתם.

הפנינו שאילתה למשרד הבריאות כדי להבין כמה משלם הציבור לאותן עמדות מהירות. התשובה שלחה אותנו לבדוק את הנושא מול משרד הביטחון: "מדובר בעמדות שהקימו בפיקוד העורף ועלייך לפנות אליהם". פנינו לפיקוד העורף וזו התשובה שהתקבלה: "בדיקות הקורונה בכניסה לאיי התיירות, כמו כלל פעילות משרד הביטחון ומפקדת 'אלון' בפיקוד העורף עבור משרד הבריאות, מבוצעת מתקציב משרד הבריאות". חזרנו למשרד הבריאות שם הפנו אותנו למשרד התיירות: "מדובר בתקציב שעובר ממשרד התיירות. תוכלו לפנות אליהם". פנינו למשרד התיירות וזו התשובה: "כחלק ממאמץ ממשלתי, הושג סיכום בין משרדי על מימון מתחמי הבדיקה. חלקו של משרד התיירות הוא 5.1 מיליון שקל לשתי המועצות". תהינו, אם זה חלקו של משרד התיירות הרי שיש חלק נוסף. וכך נשלחנו מחדש לבדוק את הנושא מול משרד הבריאות שהשיב כי "משרד הבריאות לא מתקצב את נושא האיים הירוקים אלא רק מספק ציוד נושא (ערכות בדיקות ומכשירי בדיקה). את התפעול מבצע פיקוד העורף מתקציב שמעביר לו משרד התיירות".

 ומכל הסאגה הזו מה יצא? נראה כי משרד התיירות משלם 5.1 מיליון שקל למימון מתחמי הבדיקה, משרד הבריאות הוא שמספק ציוד, במסגרת 300 מכשירים שנרכשו לשימושים שונים. עלות כל מכשיר נאמדת בכמה אלפי שקלים ועלות כל בדיקה שקלים בודדים. שנהיה בריאים.

חדשות טובות

לקראת בשורה לנוסעים? משך ההחזר על טיסות שבוטלו צפוי להתקצר ל-30 ימים במקום 90 ימים כפי שקובע החוק כיום. החקיקה צפויה לעבור בממשלה בקרוב.

מצנח הזהב

מנשה (גוגי) זילכה מונה לתפקיד מנכ"ל רני צים מרכזי קניות. זילכה (54), כיהן בשלוש השנים האחרונות כמנכ"ל חברת אופיס דיפו, שגם היא בשליטת צים. הוא יחליף את בעל השליטה רני צים, שימשיך לכהן בתפקיד יו"ר החברה, ולתפקיד מנכ"ל אופיס דיפו יכנס  חיים גולדשטיין, שכיהן עדת עתה כסמנכ"ל סחר ושיווק. 

-----

אירית בן דב מונתה למנכ"לית חברת מילובר, העוסקת בתחום הזנת בעלי החיים. בעברה שימשה בן דב כסמנכ"לית הכספים במיטרוניקס ובעמיעד מערכות מים, ושימשה כדירקטורית באבן קיסר, פלרם, פולירם ומילואות. בתפקידה האחרון כיהנה בן דב (50) כמנהלת EMEA בחברת עמיעד. במילובר היא תחליף את אורי לופט, שבתום שבע שנים מונה למנכ"ל חברת חומרי הבנייה איטונג.

---

חברת הקוסמטיקה פרמייר ים המלח, מצהירה כי אל מחלקת המחקר והפיתוח שלה, מצטרף פרופ' ג'ורג' סמוט, זוכה פרס נובל בפיזיקה לשנת 2006, במטרה שיסייע לפתח מכשיר אנטי אייג'ינג רפואי מבוסס גלים אלקטרומגנטיים.

משפרים את העתיד

באירוע מצומצם יחסית, נפגשו בשבוע שעבר בני נוער יזמים חברי עמותת יוניסטרים, עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. הקבוצה הציגה לנשיא מיזמים בהם מקל הליכה רובוטי מבוסס Waze שמיועד ללקויי ראייה, פרי פיתוח של בני נוער ממרכז שגב שלום שבפזורה הבדואית. בני נוער מג'וליס, הציגו בקבוק שתייה מחומרים אורגניים מתכלים במי ים, ועוד. במפגש נכחו גם יו"ר ומייסד העמותה רוני צארום, המנכ"ל אסף וייס, ומנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני, המכהנת כחברת בורד בעמותה.

-----

עברי ורבין, מנכ"ל חברת הייעוץ גוד ויז'ן מקבוצת פאהן קנה, ניצל את המומנטום בסמינר בנושא השקעות ירוקות, כדי להשיק את ספרו החדש על אחריות תאגידית בעידן הדיגיטלי: "Corporate Responsibility in the Digital Age". בסמינר, שנערך בשיתוף איחוד האמירויות ו-Grant Thornton, השתתפו גם כ-1,700 צופים מאבו דאבי, כמו גם מיכל פוניה אלכסנדרון, מנהלת פיתוח עסקי ב-Material Future; אלה אלקלעי, סמנכ"לית פיתוח עסקי בבית ההשקעות IBI; וססיל בלייוס, ראש מחלקת אימפקט וקיימות בקרן ההון סיכון פיטנגו.