רשת פתאל במגעים לרכישת 45% ממלון מלכת שבא באילת מידי חברת אלעד מקבוצת תשובה

אם העסקה תאושר ע"י רשות התחרות, והצדדים יגיעו להסכמות - פתאל תשלוט במניות מיעוט ותיקח על עצמה חוב שחב בית המלון לגורמים מממנים • שווי המלון מוערך ב-400 מיליון שקל

רשת פתאל מנהלת מגעים לרכישת 45% ממלון מלכת שבא באילת מידי חברת אלעד מקבוצת תשובה. לפני כשלוש שנים התנתק המלון מניהולה של הרשת הילטון ועבר לניהול עצמאי. על-פי המתווה שלפיו מתנהל המשא-ומתן, שווי המלון מוערך ב-400 מיליון שקל. אם העסקה תאושר על-ידי רשות התחרות, והצדדים יגיעו להסכמות - פתאל תשלוט במניות מיעוט ותיקח על עצמה חוב שחב בית המלון לגורמים מממנים. מתוך התחשיב שלפיו שווי בית המלון הוא 400 מיליון שקל, היקף החוב של מלכת שבא מגיע ל-250 מיליון שקל. שווי המלון אחרי החוב הוא 150 מיליון שקל, ונגזרת של 45% מתוך זה תשקף תשלום של 67.6 מיליון שקל מידי פתאל לתשובה.

המלון שנמצא במיקום מרכזי הוא מהגדולים והבולטים באילת. הוא נפתח ב-1999 מציע 481 חדרי אירוח בדרגות מחירים שונות. המבנה מחולק לבית מלון ולאגף שבו ממקומות יחידות הנופש.

ב-2017, עם ההתנתקות מרשת הילטון, עבר המלון התחדשות ושיפוצים בעלות של 23 מיליון שקל והשם "הילטון" הוסר משם המלון שנותר "מלכת שבא" עזיבת הרשת הילטון הובילה לסכסוך בין הנהלת המלון ובין בעלי יחידות נופש שנמצאות במלון, סכסוך שהבשיל לתביעות הדדיות בין שבעה בעלי יחידות שתבעו את חברות הניהול בטענה שמוסתרים מהם נתונים כספיים ותביעה שהוגשה נגד בעלי יחידות בטענה שהפסיקו לשלם את דמי הניהול לחברת הניהול של המלון אותה הקימה חברת אלעד לשם ניהול המלון.

הרשת פתאל מחזיקה ב-10 בתי מלון באילת תחת המותגים הרודס, לאונדרו ו-יו - האחרון שנפתח הוא יו ספלאש ריזורט. בכדי שהעסקה תבשיל תצטרך פתאל לעבור את משוכת הרשות לתחרות. שתי הרשתות ששולטות במלונות באילת הן פתאל וישרוטל. יצוין כי באילת יש סה"כ 64 בתי מלון.

לאחרונה קיבלו המלונות באילת היתר לפתוח את שעריהם מחדש עם כניסת חוק איי התיירות לתוקף והמתיר כניסת נופשים לאילת ולמלונות ים המלח בכפוף להצגת בדיקות קורונה עדכניות.

ברשת פתאל ובחברת אלעד של תשובה לא הגיבו לדברים.