10 עובדים אותרו חיובים לקורונה במלון ישרוטל בים המלח

העובדים התגלו במסגרת דיגום שנעשה בהתאם לתוכנית האי הירוק • שרת התיירות אורית פרקש-הכהן: "איתור מספר עובדי מלון מאומתים מראה שהמנגנון של מתווה איי תיירות ירוקים עובד"

בדיקות קורונה בכניסה לאילת / צילום: שלומי יוסף
בדיקות קורונה בכניסה לאילת / צילום: שלומי יוסף

פיילוט איי התיירות בסכנה? משרד הבריאות הודיע היום כי התגלו 10 עובדים מאומתים לנגיף הקורונה בקרב עובדי מטבח ושירותים במלון ישרוטל ים המלח. המשרד החליט להשהות את פעילות בית המלון עד לסיום הבדיקה.

העובדים התגלו במסגרת בדיקות סקר לעובדים בבתי המלון באזור ים המלח. העובדים היו ללא תסמינים והם אובחנו במסגרת דיגום שנעשה בהתאם לתוכנית האי הירוק. עוד הודיעו במשרד הבריאות כי ביממה האחרונה נדגמו עובדי המלון ובימים הקרובים יבדקו בשנית. בנוסף, אורחים ששהו בבית המלון ישרוטל ים המלח החל מה-22 בנובמבר נדרשים לבצע בדיקת קורונה באתרי דיגום ליד ביתם.

שרת התיירות אורית פרקש-הכהן מסרה בתגובה כי "איתור מספר עובדי מלון מאומתים במלון ישרוטל בים המלח, בסוף השבוע, מראה שהמנגנון של מתווה איי תיירות ירוקים עובד, הוא מפוקח ומנוהל בזכות הבדיקות התכופות והבקרה. כל עובדי המלון כבר עברו בדיקה, והמלון עובר חיטוי. מדובר בעובדים שלא באו במגע כלל עם אורחי המלון, העובדים מיד בודדו, והמלון ייסגר ל-24 שעות - ליתר בטחון - לחיטוי וייפתח מחדש עם עובדים חדשים. בנוסף לכך, כלל עובדי המלונות באיזור ים המלח ייבדקו ליתר ביטחון. מנהלי בתי המלון גם לקחו על עצמם לבדוק כעת את עובדי המלון כל 72 שעות וחלקם ישהו במלון כ'קפסולה' בלי לחזור לביתם. כמו כן, תורחב ההסברה באזור ים המלח ותוגבר הפרדה בין עובדי בתי המלון השונים, שיהיו בקפסולות בעצמם". 

מלונות אילת וים המלח נפתחו לפני כשבוע במסגרת חוק האיים הירוקים. החוק מאפשר את פתיחת המלונות באזורים שהוגדרו כירוקים וככאלה שניתן לפקח על הנכנסים לשטחם באמצעות מחסומים בכבישי הגישה לאילת ולמלונות ים המלח. בשלב זה אושר לפתוח את המלונות באזור אילת וים המלח בלבד כשכל הנכנסים לאזורים הירוקים נדרשים להציג ממצאי בדיקות קורונה עדכניות כתנאי לכניסה - עבור נופשים ועבר כלל הנכנסים. עובדי האזור מבצעים בדיקות מהירות באמצעות עמדות שהוצבו בכניסה לאזורים המוגדרים.

המלונאים יקוו שאיתור העובדים שאובחנו חיוביים במלון בים המלח רק כשבוע מאז שנפתחו המלונות - לא יובילו לסיום הפיילוט שהוגדר בחוק, חוק שמשרד הבריאות התנגד אליו בתחילה ואף הוביל לעיכוב בהעברתו בכנסת.