צ'ק אין | פיצ'ר

אמזון מוכרת סיורי תיירות וירטואליים ומפרגנת לחברה ישראלית

אמזון בחרה ביאללה באסטה לאחת מ-5 החברות המובילות במיזם החוויות הווירטואליות שהשיקה • מדריכי יאללה באסטה ידריכו סיורים פרטיים וירטואליים ללקוחות אמזון מכל העולם, שיוכלו תוך כדי הסיור לשוטט בזמן אמת באתרים ולרכוש מזכרות שיישלחו עד לביתם

בין מיליוני המוצרים שנמכרים בפלטפורמה של אמזון (ובקצב מוגבר בימים אלה לנוכח מבצעי נובמבר), נמצא מיזם תיירותי מעניין שגם נותן כבוד לחברה ישראלית. מדובר במתחם ה-Amazon Explore שאמזון השיקה לאחרונה, ובו היא מוכרת חוויות תיירות וירטואליות בכל העולם, ובכל מיני קטגוריות. מעבר לעובדה שמדובר ביוזמה מעניינת - כל עזרה והכנסות לעוסקים בתיירות שנפגעו קשה ממשבר הקורונה ועוצר התיירות העולמי, היא מבורכת.

ויש גם כבוד מקומי: אמזון בחרה ביאללה באסטה לאחת מ-5 החברות המובילות במיזם החוויות הווירטואליות שהשיקה. יאללה בסטה מציעה סיורים בשווקים ברחבי הארץ ובמקומות שונים בעולם. כמו שאר מיזמי התיירות שפרחו לפני שהגיעה המגפה שטרפה את הקלפים, זכתה יאללה בסטה להערכה בקרב תיירים ובקרב מגזינים המדרגים אפליקציות וסיורים מקומיים לתיירים. ואם אין תיירים "אמיתיים", מה רע בתיירים מעבר למסך?

הרעיון של אמזון אקספלור הוא כזה: מזמינים סיור אישי עם מדריכים שמתלווים ל"תיירים" בחוויה שעוברת (כמו רוב הדברים היום) דרך המסך. בדרך אפשר לבקש מהמדריך להתעכב על משהו או מישהו מעניין, ואפילו לעצור ולקנות משהו. את ההדרכה של יאללה בסטה מגדירים באמזון כ"אחר צהריים גדוש בשוק מחנהיודה בירושלים". הסיור עולה 150 דולר, והוא נמשך כשעה.

עוד בסיורים המומלצים שמופיעים בראש הרשימה של אמזון מוצע סיור במרכז ההצלה לבעלי חיים בסכנת הכחדה בקוסטה ריקה. הסיור, שנמשך 45 דקות, עולה 39 דולר. סיור וודו, שכולל גם ביקור בבית העלמין המיסתורי של ניו אורלינס, עולה 90 דולר ל-45 דקות.

בקצה האחר של הגלובוס מציעים סיור "קניות כמו שף" הכולל שייט וקניות של מוצרי בישול והגשה ב-Kitchen Town בטוקיו. המחיר: 25 דולר ל-45 דקות סיור. במסגרת המיזם אפשר גם להתמקד בסיורי קניות של מוצרים בשווקים מקומיים - בעיקר עבודות יד ואומנות. עוד בתפריט סיורי שכונות ואתרים היסטוריים, שיעורי בישול עם שפים מרחבי העולם - מחוויית טעימות יין וירטואלית בארגנטינה, עבור בשיעור הכנת טאקו של דגים מעושנים במקסיקו, ועד סיור וירטואלי במקדש נננג'י בקיוטו או סיור באחוזה בת 500 שנה בפרו העולם נגיש לנו דרך המסך בדיוק כמו שיעורי הזום ומפגשי החברה.

אמזון מוכרת סיורי תיירות וירטואליים / צילום: צילום מסך
 אמזון מוכרת סיורי תיירות וירטואליים / צילום: צילום מסך

את הסיורים של יאללה באסטה, שנבחרו לאחר כבוד לקבל בולטות בעמוד של אמזון, מציעה החברה ברחבי ישראל, וכך מדריכי יאללה באסטה ידריכו סיורים פרטיים וירטואליים ללקוחות אמזון מכל העולם, שיוכלו תוך כדי הסיור לשוטט בזמן אמת באתרים ולרכוש מזכרות שיישלחו עד לביתם. עד כה נמכרו 30 סיורים ואף נרכש תכשיט (שמחירו כמחיר הסיור), שנשלח לתייר המאושר.

"אמזון בחרה את הספקים בפינצטה"

הסיור הראשון שהשיקה יאללה באסטה במערכת החוויות של אמזון מציע לגולשים "לגלות את ירושלים דרך שוק מחנה יהודה המפורסם". התייר הווירטואלי מתחבר לסיור באמצעות המחשב הביתי שלו, ובאותו הזמן בירושלים, ממתין לו ה"מארח" או ה"מארחת" מטעם יאללה באסטה, אשר באמצעות אפליקציה מיוחדת אותה פיתחה אמזון מאפשר לו לגלות את השוק, להכיר בעלי עסקים וסוחרים, ללמוד מילים חדשות בעברית (סבבה כמובן) ולכוון את המארח לתוכן ולנושאים שמעניינים אותו. תוך כדי סיור יכול התייר לבקש לרכוש עבורו מוצר אליו הוא נחשף בדרך, והוא ישוגר אליו תוך 48 שעות.

מיכאל וייס, מבעלי יאללה באסטה, מסביר כי לא מדובר במהלך מסחרי שלפיו יאללה בסטה משלמת לאמזון על הבולטות שהיא מקבלת במיזם, אלא להיפך. "אמזון בחרה את הספקים בפינצטה ואנחנו אחד מהחמישה שנבחרו להוביל את הפלטפורמה. הם מקדמים אותנו ללא תשלום. המחויבות שלנו הייתה לעמוד ברף מסוים של דירוג על ידי המשתתפים, ואני שמח שקיבלנו את הדירוג הכי גבוה ביחס לחברות אחרות. התחייבות שנייה היא להיות זמינים למינימום של 50 חוויות בחודש".

עוד אמר וייס כי "במסגרת המיזם נכיר לצופים מכל העולם את ישראל - תחילה את ירושלים ובהמשך אתרים ואזורים נוספים ומרהיבים".