ישראל קנדה רוכשת את מלונות טמרס של פויו זבלודוביץ'

העסקה, בהיקף 155 מיליון שקל, כוללת את מלון דניאל ים המלח, את רכישת מלונות ווסט אשדוד ו-ווסט תל אביב, את מערך השיווק ומערכות המידע של הרשת וכן את המותג ווסט

ברק רוזן ואסי טוכמאייר, בעלי השליטה בחברת ישראל קנדה / צילום: איל יצהר
ברק רוזן ואסי טוכמאייר, בעלי השליטה בחברת ישראל קנדה / צילום: איל יצהר

ישראל קנדה מלונות רוכשת שלושה מלונות מרשת מלונות טמרס ב-155 מיליון שקל. העסקה כוללת את מלון דניאל ים המלח, את רכישת מלונות ווסט אשדוד ו-ווסט תל אביב, את מערך השיווק ומערכות המידע של הרשת וכן את המותג ווסט.

המגעים לרכישת מלונות טמרס מתנהלים מזה מספר חודשים. התמורה לעסקה מותאמת לימי קורונה ולמצב ענף המלונאות. העסקה לא כוללת את מלון דניאל בהרצליה בשלב זה ואת מלון ווסט נתניה. רשת טמרס תשאיר את מתמחי הספא שהיא מפעילה (שיזן) בידיה.

ישראל קנדה  שבשליטת ברק רוזן ואסף טוכמאייר הקימה את הזרוע המלונאית שלה ב-2019. מי שמנהל את תחום המלונאות של חברת הנדל"ן הוא ראובן אלקס, לשעבר מנכ"ל פתאל. אלקס מחזיק ב-20% בחברת ישראל קנדה מלונאות. אחרי הרכישה תנהל ישראל קנדה מלונות כ-1,350 חדרים.

מלונות טמרס יצטרפו למלונות ישראל קנדה: מלון גלי כנרת העובר שיפוץ בימים אלה, מלון פליי תל אביב במידטאון שצפוי להיפתח בחודש מרץ ובו 120 חדרים ומתחם מסחרי ומתחם בילויים, זאפה), מלון לייק האוס כנרת (חמי טבריה לשעבר) המונה 250 חדרים, כפר הנופש גונן בצפון, מלון הרליגטון באשקלון ומלון סולי באילת שצפוי להיפתח עם פתיחת העיר במסגרת חוק איי התיירות.

ראובן אלקס, מנכ"ל ישראל קנדה מלונות / צילום: שיר גולני
 ראובן אלקס, מנכ"ל ישראל קנדה מלונות / צילום: שיר גולני

מלון דניאל ים המלח, שמהווה במידה רבה את לב העסקה, מונה 302 חדרים, מתוכם שתי סוויטות נשיאותית ו- 18 סוויטות, מרכז ספא, אולם כנסים ל-800 אורחים וחוף פרטי. התוכניות של החברה היא להגדיל את מספר החדרים ולשדרג קומות לחדרי פרימיום. מלון ווסט השוכן על חוף ימה של אשדוד כולל 113 סוויטות, ובמלון ווסט תל אביב השוכן צמוד למתחם סי אנד סאן יש 65 סוויטות המשקיפות לחוף ימה של תל אביב.

אלקס הגדיר את הרכש החדש כ"מלונות אטרקטיביים בעלי פוטנציאל השבחה גבוה. הרכישה מהווה קנייה אסטרטגית, המתרחשת אחרי שנה וחצי של פעילות בתחום המלונאות. העסקה משלימה עבור ישראל קנדה פריסה ונוכחות משמעותית על מפת הנופש בישראל גם בים המלח וגם על חוף ימה של תל אביב. אנו מאמינים כי עם אסטרטגית הbetter and differen-t, בשיתוף הנכסים האסטרטגיים של הקבוצה וניצול הזדמנויות מעניינות בשוק לאור התקופה, נוכל להיות חוד החנית של ענף התיירות בשנים הקרובות".

עוד אמר אלקס כי "ניהלנו מגעים לרכישת טמרס עם זבלודוביץ' עוד לפני הקורונה. בתקופה האחרונה נמשך המשא-ומתן שאפשר לנו לקנות חדר בכחצי מיליון שקל. המותג ווסט ישתלב בפורטפוליו של ישראל קנדה. הסנונית הראשונה של ישראל קנדה מלונאות תהיה עם פתיחת מלון PLAY לקראת פסח. בסוף 2020 החברה שהוקמה ביולי 2019 תהיה עם 9 בתי מלון בבעלות, כאשר את כולם ננהל עצמאית".

מדובר בתקופה מאתגרת להיכנס לתחום המלונאות שספג מכה קשה בעקבות משבר הקורונה.
"זו תקופה שגם מזמנת הזדמנויות. מעבר לכך אנחנו מאמינים בתחום ובטוחים שהביקוש יחזור, וכשיש כזו הזדמנות לקנות מלון מוביל בים המלח עם הסכמי ניהול ותשתית שיווקית, ידענו שזה הדבר הנכון עבורנו על-מנת להאיץ את פיתוח הרשת. בים המלח אין הרבה עסקאות לקניית מלונות שעובדים ומבוקשים, וצריך לזכור שהקנייה כוללת את הנדל"ן ואת הניהול, שנשאר אצלנו כחברה שיודעת לקנות ולנהל בתי מלון".

ישראל קנדה משדרגת וממתגת מחדש

את תקופת הקורונה מנצלת ישראל קנדה לשדרוג ולמיתוג מחדש של מלונותיה, דוגמת מלון גלי כנרת שעובר שדרוג כללי בהשקעה של 30 מיליון שקל, שתופנה לטובת בניית חדרים חדשים, מתחם ספא ומסעדה. המלון ייפתח מחדש כמלון בוטיק. כמו כן, מלון גונן יעבור שיפוץ ומיתוג מחדש ככפר נופש למשפחות.

קניית המלונות מידי רשת טמרס מצטרפת לרכישות שעשתה ישראל קנדה בשנה החולפת; חברת מנרב שנרכשה יחד עם קבוצת נקש, מתחם שערי צדק הישן בירושלים שיכלול גם הוא שני בתי מלון. החברה דיווחה לאחרונה על מזכר הבנות לרכישת חברת דוניץ ועל שיתוף-פעולה עם חברת פור סיזנס העולמי להקמת מתחם מגורים ומלונאות על חוף הים של תל אביב במתחם לפיד הממוקם לאורך רחוב אילת פינת הרברט סמואל ונווה צדק.

פויו זבלודוביץ', בעלי רשת טמרס, בירך על השלמת העסקה ומסר: "אני מאמין שישראל קנדה מלונות תצמיח ותפתח את הנכס החשוב הזה, הן לטובת הציבור והן לטובת התיירות בישראל. במשך 25 שנות פעילותנו במלון, השקענו בפיתוח התשתיות ובהרחבת השירותים ושיפרנו באופן מתמיד את עוצמת החוויה עבור הלקוחות. אנו מעבירים נכס מצוין וחזק ומאחלים לרוכשים הצלחה גדולה".

את ישראל קנדה מלונות ייצגו בעסקה עורכי הדין לוי אמיתי, חן שושן ועידו גונן ממשרד גולדפרב זליגמן ושות'. את מלונות טמרס ייצגו עורכי הדין כרמית בראון ועדי שחר ממשרד מיתר.