ביונד-מיינדס מגייס 15 מיליון דולר כדי להכניס AI לארגונים

הגיוס הובל על ידי קרן גרוב ונצ'רס והמשקיע הפרטי מריוס נכט • ביונד-מיינדס מסייעת לארגונים לפתור בעיות עסקיות באמצעות בינה מלאכותית 

חברת ביונד-מיינדס (BeyondMinds), שמסייעת לארגונים לפתור בעיות עסקיות באמצעות בינה מלאכותית (AI), הודיעה היום (ה') על גיוס 15 מיליון דולר במסגרת סבב A. 

ביונד-מיינדס הוקמה בסוף 2018 כבוטסטראפ ללא מימון חיצוני על ידי רותם אללוף (מנכ"ל), ד"ר רועי מחרז (סמנכ"ל טכנולוגיות) ואור קרמר (שאינו פעיל בחברה כבר). שנה אחר כך גייסה החברה מיליון דולר מפרופ' אהוד וינשטיין וד"ר אופיר שלוי, ממייסדי אנוביט שנמכרה לאפל. הגיוס הנוכחי, שנסגר כבר באוגוסט אבל ביונד-מיינדס מודיעה עליו כעת, הובל על ידי קרן גרוב ונצ'רס (Grove Ventures) של דב מורן והמשקיע הפרטי מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט. 

לדברי אללוף, הגיוס הנוכחי נועד לשפר את הצד הטכנולוגי ולהרחיב משמעותית את מערך המכירות בארה"ב. החברה התמקדה בשלב הראשון, לאחר הקמתה, בשוק הישראלי וכעת היא פועלת להעמיק את הנוכחות הגלובלית. במקביל לגיוס הודיעה ביונד-מיינדס על שורת מינויים לתפקידי מכירות ושיווק במשרדה בניו יורק. ביונד-מיינדס מעסיקה כיום 60 עובדים, ולדברי אללוף יש לה כרגע עוד 30 משרות פתוחות. 

אללוף אומר כי לביונד-מיינדס יש כבר עשרות לקוחות, כולל חברות ענק כמו מיקרוסופט, סמסונג ו-KPMG. ביונד-מיינדס מסייעת לחברות אלו, כמו גם לארגונים מעולמות הפיננסים והייצור, להטמיע פתרונות AI, לתפעל ולתחזק אותם. הפלטפורמה שפיתחה ביונד-מיינדס פותרת קשיים הקשורים לעבודה עם AI כמו כמויות קטנות של מידע למשל. "AI זה כמו טמגוצ'י. אם לא תאכיל אותו הוא לא יעבוד. להאכיל אותו זה אומר להזין לו פידבק ומידע", אומר אללוף. 

לדוגמה פיתחה החברה אלגוריתם שיכריע עבור חברת ביטוח האם לאשר או לדחות תביעות של מבוטחים באופן אוטומטי. "יש לנו מאגר גדול של ידע שנאסף מהמון גופים ואנחנו יודעים לספק גם את ההסברים מאחורי ההחלטות של האלגוריתם ולבטל הטיות הקיימות בבינה מלאכותית", מסביר אללוף. "המצב כרגע הוא שגם בחברות עם צוותים משמעותיים של מדעני נתונים, הדרישה לפיתוח AI עולה על הביקוש".

לוטן לבקוביץ', שותף בקרן Grove Ventures, מסר כי "בשנים האחרונות אנו עוקבים מקרוב אחר חדשנות בתחום הבינה המלאכותית ואחרי ההשלכות הצפויות מכך על ארגונים גדולים. הטכנולוגיה של ביונד-מיינדס כבר תופסת תאוצה בקרב כמה מהחברות הגדולות בעולם, פותרת עבורן אתגרים מורכבים ומאפשרת להן להשיג יתרון תחרותי משמעותי".

***גילוי מלא: מריוס נכט הוא בן הזוג לשעבר של ענת אגמון, מבעלות השליטה ב"גלובס". השניים מצויים במחלוקת אישית וכלכלית.