קבוצת המשקיעים שנהנתה מהנפקה בנאסד"ק 3 שנים אחרי הנפקה קודמת בשבדיה

מנכ"ל חברת השירותים לחברות לוטו ממשלתיות, מוטי מלול: "המעבר של הלוטו לאינטרנט חוצה מגזרים" • בין בעלי המניות הנוספים: ברק מטלון דירקטור באספייר ואהרון ארן מעולם הפרסום

אלי עזור/ צילום: יוסי כהן
אלי עזור/ צילום: יוסי כהן

כשלוש שנים לאחר שהובילו את חברת הגיימינג Aspire Global להנפקה בבורסה השבדית, מלווה כעת אותה קבוצת בעלי מניות חברה נוספת להנפקה: NeoGames, אשר נוסדה כספין-אוף של אספייר גלובל, הונפקה אתמול בנאסד"ק לפי שווי של 419 מיליון דולר. החברה גייסה סכום של כ-45 מיליון דולר ובעלי מניות בה מכרו מניות בכ-37 מיליון דולר, כאשר המחיר בהנפקה נקבע על 17 דולר, גבוה מהרף אליו כיוונה NeoGames. מנייתה תתחיל להיסחר היום (ה') בנאסד"ק.

NeoGames מספקת פתרונות טכנולוגיים ושירותים לחברות לוטו ממשלתיות (בסגנון של מפעל הפיס בישראל). החברה הוקמה ב-2014, מנוהלת על-ידי מוטי מלול ומעסיקה מעל 300 עובדים, מחציתם במרכז הפיתוח בישראל. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הכנסות החברה צמחו ב-46% ל-35.2 מיליון דולר והיא עברה לרווח של 4.1 מיליון דולר. במקביל היא ייצרה בתקופה זו 17.6 מיליון דולר מפעילות שוטפת.

כאמור, NeoGames הוקמה כפיצול מחברת אספייר גלובל, וחלק מבעלי המניות נמצאים בשתי החברות: ברק מטלון דירקטור באספייר, איש העסקים אלי עזור, סוכן שחקני הכדורגל פיני זהבי, ואהרון ארן, מתחום הפרסום - מחזיקים יחד ב-53% ממניות החברה לאחר ההנפקה; ארן ומטלון מכהנים כדירקטורים ב-NeoGames.

במסגרת ההנפקה מכרו עזור וזהבי חלק מההחזקות שלהם בחברה (בדומה למכירת ההחזקות שלהם במסגרת הנפקת אספייר בשבדיה ב-2017). כל אחד מכר כ-361 אלף מניות, בתמורה ל-6.1 מיליון דולר, ולכל אחד נותרה החזקה של 13.3% מהחברה בשווי של 55.8 מיליון דולר. בעלת מניות נוספת שניצלה את ההזדמנות למכור חלק מההחזקות היא ענקית ההימורים הבריטית William Hill שמחזיקה כ-30.9% ממניות החברה, מוכרת מניות בכ-11.5 מיליון דולר ותישאר עם החזקה של 24.9%.

"המעבר של הלוטו לאינטרנט זו מגמה שחוצה מגזרים"

בשיחה עם "גלובס" מספר המנכ"ל מלול, כי החברה הוקמה על רקע המהפך של תעשיית הלוטו העולמית - מעבר ממכירה בתחנות קצה פיזיות לאינטרנט. המהפך הזה איפשר למעשה כניסה של שחקנים חדשים לשוק, שמגיעים מעולמות הטכנולוגיה ולא מהקמעונות.

"אנחנו מספקים פתרונות מלאים שכוללים מגוון רחב של פתרונות, החל מרישום השחקנים, שיווק, שירות לקוחות, מכירת כרטיסים וכן הלאה", אומר מלול. "אנחנו עובדים אך ורק עם חברות ממשלתיות, כספק תוכנה ושירותים. יש לנו 5 לקוחות באירופה (חברות הלוטו של צ'כיה, פורטוגל, איטליה, קרואטיה וליטא) אך השוק המשמעותי שלנו הוא בארה"ב. אנחנו מובילי שוק בארה"ב: מ-46 מדינות בהן יש לוטו, רק 9 עברו לאינטרנט ואנחנו ספקים של 4 מתוכן. יש שם התרחבות עצומה, השוק רק נפתח. אנחנו 'הימרנו' על השוק האמריקאי כשהוסרה רגולציה פדרלית שאסרה על חברות לוטו להיכנס לאינטרנט".

לדברי מלול, "אנחנו זוכים במכרזים למרות שברוב המקרים אנחנו יקרים יותר מהמתחרים. אנחנו מאפשרים לרגולטורים להגדיר מה לאפשר לאנשים לעשות - יש ממשלות שמבקשות להגביל רכישה לסכום יומי מסוים או אף להגביל הפסדים".

איך השפיעה עליכם הקורונה?
"הקורונה העלתה את כל הפעילות באינטרנט, ומכיוון שהעסקאות שלנו מבוססות על השתתפות בהכנסות של מה שמצליחים לייצר באינטרנט, אז ההכנסות שלנו גדלו. היה גם אימוץ מהיר של האינטרנט בקרב אנשים שקודם 'ישבו על הגדר', כי תחנות הקצה היו סגורות".

למה בחרתם להנפיק דווקא בנאסד"ק?
"83% מההכנסות שלנו בארה"ב. כשאתה רוצה להיות ספק של חברות ממשלתיות תמיד טוב להיות חברה ציבורית, כי הן רוצות להבין מי אתה ומה אתה, במיוחד כשאנחנו מתעסקים בתחומים רגישים. הנפקנו כי רוצים להגדיל את צוותי הפיתוח להיערך לקצב הפתיחה של עוד מדינות בארה"ב, אחרי שחלקן לא לא היו ערוכות לקורונה בצורה ראויה עם מערכות אינטרנט. המטרה היא לתפוס כמה שיותר מהשוק".

בהקשר הזה יש הבדל בין ממשל טראמפ לממשל ביידן?
"לא, המעבר של הלוטו לאינטרנט זו מגמה שחוצה מגזרים, בחלק מהמדינות שאנחנו עובדים יש מושלים רפובליקנים ובחלק מושלים דמוקרטים".

אם הצפי הוא לצמיחה, למה בעלי מניות מוכרים חלק מהמניות?
"החברה ביקשה מבעלי המניות למכור כדי שגובה ההנפקה יהיה מעניין. היו ייסורים לשכנע אותם למכור, כי הם מאמינים בחברה לטווח הארוך".

את ההנפקה ליוו החתמים סטיפל, Macquarie Capital ו-Truist Securities ועו"ד גיל וייט ועו"ד רון בן-מנחם ממשרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן.