אפל תפחית בחצי את עמלת האפסטור לבעלי אפליקציות קטנות ובינוניות

על רקע הביקורת כלפי הרווחיות החריגה של חנות האפליקציות שלה, אפל הודיעה כי תפחית את העמלה מ-30%  ל-15% עבור בעלי אפליקציות עם הכנסות שנתיות של פחות ממיליון דולר

חנות אפל / צילום: גרם סלואן, רויטרס
חנות אפל / צילום: גרם סלואן, רויטרס

אפל הודיעה היום (ד') כי תפחית בחצי את עמלת האפסטור עבור בעלי אפליקציות עם מכירות בהיקף של פחות ממיליון דולר בשנה . כיום אפל גובה 30% עמלה מהכנסות על רכישת אפליקציות או רכישות בתוך האפליקציות במכשירים שלה. כעת בעלי אפליקציות קטנים ובינוניים יעבירו אליה רק 15% מההכנסות.

הפחתת העמלות תחל ב-1 בינואר במסגרת תוכנית האפסטור לעסקים קטנים, ובעלי אפליקציות שיעמדו בקריטריונים יקבלו הפחתה בתעריפים. גם בעלי אפליקציות חדשים, שלא פרסמו אפליקציות בעבר באפסטור, ישלמו את התעריף המוזל של 15%. עם זאת, ברגע שההכנסות מאפליקציות יעברו את סף המיליון הדולר - הוא יחזור לתעריף המקורי של 30%.

המחווה של אפל מגיעה על רקע הביקורת כלפי החברה מצד מחוקקים בארה"ב. דוח של תת הוועדה להגבלים עסקיים בבית הנבחרים מאוקטובר קבע כי "המונופול של אפל על הפצת אפליקציות מפיק רווחיות סופר נורמלית". רווחיות זו , נטען בדוח, מובילה להעלאת מחיר ללקוחות ופוגעת בהשקעה בחדשנות. כלל המכירות בחנות האפסטור בשנה שעברה עמדו על 54 מיליון דולר, מה שאמור היה להשאיר בחישוב גס לאפל 18 מיליארד דולר.

השינוי בכל מקרה לא צפוי להשפיע על מפתחי אפליקציות גדולים כמו Epic Games, מפתחת המשחק הפופולרי פורטנייט, ששקועה בקרב משפטי מול אפל בנוגע לגובה עמלות האפסטור. לפי הערכות החברה הכניסה מעל 1.2 מיליארד דולר ברכישות של שדרוגים דרך האפסטור, כאשר אפל גזרה 30% מתוך סכום זה.