זיכרונות מרות ביידר-גינסבורג: דורית ביניש מספרת על ידידות אישית

לשכת עוה"ד ערכה ערב הוקרה לשופטת ביהמ"ש העליון האמריקאי, רות ביידר-גינסבורג, שהלכה באחרונה לעולמה • וגם: ערן בן שבת מונה לבמאי הראשי של "עובדה", ויהודית גל מצטרפת למועצת המנהלים של אליום מדיקל סולושנס • השיחה

ערב לזכרה של רות ביידר-גינסבורג שארגנה לשכת עוה"ד / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין
ערב לזכרה של רות ביידר-גינסבורג שארגנה לשכת עוה"ד / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

לשכת עורכי הדין ערכה בשבוע שעבר ערב הוקרה לשופטת בית המשפט העליון האמריקאי, רות ביידר-גינסבורג, שהלכה באחרונה לעולמה. במפגש נכחו: דורית ביניש, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון; השופטת מיכל אגמון-גונן; עו"ד ברוריה לקנר, חברת המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין שיזמה את הערב; עו"ד אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין; פרופ' דפנה הקר, ראשת התוכנית ללימודי נשים ומגדר באוניברסיטת ת"א וד"ר יופי תירוש מהפקולטה למשפטים באוניברסיטה; וג'ודי רבהאן, מנהלת תחום המדיניות בארגון NCJW.

במפגש, שהיה מצומצם כנדרש ושודר בזום, סיפרה ביניש על פגישתה עם ביידר-גינסבורג: "הייתה בינינו ידידות אישית, ולשמחתי רות יזמה אותה, כיוון שאני לא העזתי. זכורה לי היטב הפעם הראשונה שפגשתי אותה, עת התארחתי אצל נשיא בית המשפט העליון של ארה"ב. באופן מוזר הוא הזמין למפגש הזה את השופטים היהודים, רק אנחנו היינו, כי הייתה פגרה ולא היו שופטים אחרים בבניין. ביקרתי בחדרה והיא הייתה כל כך גאה שבלשכתה היה כתוב המשפט 'צדק צדק תרדוף' בעברית. לאחר מכן ביוזמתה נפגשנו בכמה פאנלים, ובאחד מהם היה דיון שאליו זומנו ביידר-גינסבורג ושופטת יהודייה מקנדה, ורות אמרה למארגנת: 'למה את לא מזמינה את החברה שלי, דורית בייניש?' המארגנת באמת לא ידעה כלום על זה. הייתה לשתינו חיבה מיוחדת למוסיקה קלאסית ורות יכלה לדבר על כךשעות".

מצנח הזהב

ערן בן שבת מונה לתפקיד הבמאי הראשי של התוכנית "עובדה". בן שבת ייכנס לנעליו של גלעד טוקטלי, שעוזב את התפקיד בתום 27 שנה. בשנים האחרונות שימש בן שבת כבמאי הראשי של התוכנית "זמן אמת" בתאגיד. הוא חוזר ל"עובדה" כבמאי ראשי לקראת העונה החדשה שתעלה בקרוב בקשת 12. 

------

יהודית גל מצטרפת למועצת המנהלים של אליום מדיקל סולושנס, המתמחה בטכנולוגיות זעיר פולשניות. בעברה כיהנה גל כמנכ"לית מדטרוניק ישראל. בשנת 2017 מונתה לדירקטורית חברת נוביו ובמקביל לסמנכ"לית אסטרטגיה ופיתוח עסקי בחברת HM פתרונות רפואיים. נוסף על כך, גל שותפה בצוות ההיגוי של "אושיה" - ארגון נשים מובילות במערכת הבריאות ומשמשת כמנטורית למנהלים בענף הבריאות. 

אזור התעשייה

חברת מגדלי תקשורת מצטרפת לקהילת חברות ניהול התרנים של TowerXchange, ארגון המרכז את פעילות ענף ניהול התרנים בעולם. הארגון סוקר 306 חברות ניהול תרנים שמנהלות כ-70% מכלל אתרי התקשורת בעולם, בניגוד לקיים בישראל בה מפעילות הסלולר מחזיקות במרבית התרנים. 

חדשות טובות

בנק הפועלים, באמצעות המרכז לבנקאות חברתית, מעניק חסות לקמפיין גיוס התרומות לתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" באמצעות אפליקציית ביט, ותרם לעמותה רבע מיליון שקל.