חדרי הכושר ייפתחו, אבל קפה רק ב-TA. ואיך יגיע המענק לחשבון הבנק? כל מה שצריך לדעת על החזרה לשגרה

רה"מ נתניהו הציג את תוכנית החזרה לשגרה והודה לראשונה כי כספי הסיוע שהובטחו נתקעו בצנרת • איך יהיה אפשר לקבל מעתה מענק ישירות לחשבון הבנק, ומה לגבי פתיחת חדרי הכושר והחזרה ללימודים? • "גלובס" עושה סדר

בתי קפה סגורים בצל הקורונה / צילום: איל יצהר, גלובס
בתי קפה סגורים בצל הקורונה / צילום: איל יצהר, גלובס

לאחר כחודשיים של צעדי סגר, הממשלה הציגה הערב (ב') שורת הקלות ארוכה במטרה להחזיר את המשק ואת מרקם החיים האזרחי לשגרה. בנוסף, ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז על הקלות כלכליות נוספות ואף הודה לראשונה כי תוכנית הסיוע לא הייתה אפקטיבית דיה על רקע מה שכינה ״ביורוקרטיה״. בדיקת "גלובס" העלתה כבר בשבוע שעבר כי פחות מעשירית מהכסף שאושר כסיוע לעסקים זרם למשק.

כיצד אם כך יגיעו המענקים לעסקים, ומה כוללת החזרה לשגרה: האם מותר לבקר את המשפחה הקרובה, מתי חוזרים גני הילדים, והאם מכוני הכושר יכולים לפתוח את שעריהם? "גלובס" עושה סדר.

האם מגבלות התנועה מבוטלות?

כן. מגבלת היציאה ל-100 מטרים בלבד מבוטלת, ולמעשה ניתן לנוע בחופשיות. מפגשים משפחתיים מותרים גם הם, תוך שמירה על מרחק והיגיינה.

אילו עסקים חוזרים לעבוד?

ביום חמישי הקרוב ייפתחו הקניונים והשווקים למבקרים תחת מגבלות, כאשר בקניונים יוגבלו המבקרים בחנות לפי מפתח של אדם ל-15 מ"ר. חדרי הכושר ייפתחו ביום שישי, תחת מגבלות של "תו סגול" מיוחד שיפורסמו בהמשך.

מתי ישובו הילדים למסגרות החינוך, ומה יהיה עם החופש הגדול?

גני הילדים יחזרו ביום ראשון. כרגע לא ידוע מתי מעונות היום יחזרו לשגרה. החופש הגדול יתקיים, למעט 9 ימי לימודים נוספים והסדר "בית ספר של החופש הגדול", שבו לדברי שר החינוך יודגש הצד הלימודי.

מה השינוי שיעבור המענק לעסקים?

באתר רשות המסים יוכל כל אזרח להיכנס לאזור האישי שלו, להקליד את הנתונים הרלוונטיים ולדעת מיד האם הוא זכאי למענק. בתוך יומיים הכסף יופיע אצלו בחשבון הבנק. גובה המענק הוא עד 10.5 אלף שקל. תהיה גם פעימה שלישית, בגובה של עד 3,000 שקל מענק למי שירד בהכנסותיו. מענק נוסף יינתן החל מ-12 במאי לעסקים, עם מחזור של מעל 300 אלף עד 20 מיליון. ככל שיראו ירידה במחזורים, יהיו זכאים בהתאם לשיעור הירידה - מענק של עד 400 אלף שקל בחודש.

האם ניתן להתפלל בבתי כנסת?

בשלב זה בתי הכנסת נשארים סגורים.

מה לגבי מגבלות הספורט?

הציבור יכול לחזור לפעילות ספורטיבית בכל מקום וללא הגבלת ריחוק. שייט וסקי מים - חוזרים לאלתר. חדרי כושר יוחזרו במקביל לפתיחת הקניונים כבר השבוע, מועדוני ספורט כמו טניס - בימים הקרובים.

מה לגבי מוסדות התרבות?

ב-17 במאי יחזרו לפעילות המוזיאונים והגלריות. כל מוסדות התרבות יוכלו לחזור לחזרות ולאימונים במהלך השבוע, אך כרגע לא ידוע מתי יוכלו להופיע לפעול מול קהל.

האם בתי קפה, מסעדות וברים יוכלו לארח את לקוחותיהם?

בשלב זה לא. עסקי המסעדנות ייפתחו רק לשם טייק אוויי ומשלוחים.

האם התקהלויות מותרות?

בשלב זה התקהלויות מותרות רק במרחב הפתוח, בקבוצה של עד 20 איש, תוך שמירה על מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם. ב-17 במאי תותר התקהלות של 50 איש, ובל"ג בעומר אפשר יהיה לקיים חתונות של 50 איש. הכוונה לחופה וקידושין, ללא מגע, ללא ריקודים. ב-31 במאי מגבלת ההתקהלות תעלה ל-100 בני אדם, וב-14 ביולי תבוטל כליל.