הממשלה אישרה את הארכת סמכות השב"כ לאכן טלפונים של אזרחים ששהו ליד נשאי קורונה

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימון טוב מתנגד לתוכנית של משרד האוצר ואמר כי היא נועזת מדי • ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין כי משרד הבריאות לא העניק את המעטפת המקצועית המספקת לחידוש הפעילות במשק ובמערכת החינוך

בנימין נתניהו ומשה בר סימן טוב / צילום: איל יצהר, גלובס
בנימין נתניהו ומשה בר סימן טוב / צילום: איל יצהר, גלובס

הממשלה אישרה בישיבתה את הארכת סמכות שירות הביטחון הכללי לאכן טלפונים של אזרחים ששהו ליד נשאי קורונה עד להשלמת חקיקה בנושא.

במהלך הדיון חל עימות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימון טוב בישיבה שדנה בצעדי היציאה ובמתווים שהציעו משרד האוצר ומשרד הבריאות. שר הבריאות יעקב ליצמן גם נוכח בפגישה, אך כמעט ולא משתתף.
בר סימון טוב אמר בדיון כי היא תוכנית האוצר נועזת מדי, אך נתניהו קטע אותו ואמר כי היא תוכנית טובה ומושכלת. במהלך הוויכווח אמר כחלון: "אני דורש שכאשר מקבלים החלטה על פתיחה - חייבות לבוא לצד ההחלטה הוראות ברורות של משרד הבריאות. לא ייתכן שהכוח המונופוליסטי של משרד הבריאות יטרפד כל החלטה שאינה נראית לו, והוא הופך את ישיבות הממשלה לחסרות ערך. אני אומר לכם באחריות - גם לשרים וגם למשרד הבריאות - בכלכלה אין תרבות 'סמוך' ואין 'יהיה בסדר'. כלכלה צריכה ודאות ואופק, ויש בה גם הרבה פסיכולוגיה. כאשר הציבור רואה מצד אחד נתוני החלמה מרשימים, כמות מחלימים שעולה מדי יום וכמות חולים שמצטמצמת, ואנחנו משדרים לו מצב הפוך - הוא לא קונה את זה. ממגפה בריאותית נעבור למגפה כלכלית, ומשם למגפה חברתית".

השר גלעד ארדן הצטרף אליו וקרא להקמת צוות מנכ"לים שיקבל את ההחלטות לאור היציאה ממצב החירום.

נתניהו אמר, בין השאר, כי משרד הבריאות לא העניק את המעטפת המקצועית המספקת לחידוש הפעילות במשק ובמערכת החינוך.

במהלך הדיון התגלע ויכוח על הצעת השרה מירי רגב בנוגע לפתיחת בריכות השחייה וחופי הרחצה. השר אופיר אקוניס דרש פתיחת חדרי כושר כולל בריכות השחייה: "אנחנו ממשלה שדואגת לכל הציבור, לא רק למי שהולך למקווה דרעי זעם על ההשוואה של אקוניס שלפיה מקוואות וישיבות הן בעלות אותה חשיבות של חוף הים וביקש ממננו להתנצל, וזה אכן התנצל. 

דרישתו של השר גלעד ארדן לביטול מגבלת 100 המטרים ולפתיחת השווקים והקניונים עלתה ואושרה. כן יפתחו השווקים הפתוחים כבר ביום חמישי. כמו כן, הוחלט לאשר את סמכות הממשלה להמשיך להכריז על סגר באזור מוגבל אם תתרחש תחלואה מתפרצת. המשמעות: כך ניתן יהיה להחזיר את המגבלות לאותו אזור בלבד, ולא על כלל תושבי המדינה.

שני המשרדים הגישו תוכניות נפרדות, כאשר בין שתי התוכניות ישנם פערים גדולים, והן מציגות גישות שונות. לפי מתווה משרד האוצר, כלל הפעילויות שלא מצוינות במתווה יותרו החל מה-14.6, והחיים ישובו אל מסלולם תחת שגרת הקורונה החדשה. ואומנם, משרד הבריאות לא נוקב בתאריך על חזרתם של חלק מענפי המשק והחיים הציבוריים לפעולה, ובנקודות מסוימות נוקב בתאריכי יעד רחוקים יותר מאשר משרד האוצר.