התעשייה האווירית מרחיבה את פעילותה בתחום הסבת המטוסים: במסגרת הסכם חדש שעליו היא חתמה עם GECAS, היא תסב עבורה 15 מטוסי בואינג 777 מתצורה של מטוסי נוסעים לתצורת מטען.
בתע"א לא נוקבים בסכום של העסקה, אך מציינים כי היקפה הוא כמה מאות מיליוני דולרים. עוד נמסר מהחברה כי במסגרת ההסכם שלה עם GECAS סוכם על אופציה להסבה של 15 מטוסים נוספים בעתיד.
GECAS (GE Capital Aviation Services) היא חברה-בת של ג'נרל אלקטריק ונחשבת לאחת החברות הגדולות בעולם בתחום ההחכרה של מטוסים. היא מספקת שירותים לכ 250 לקוחות ופועלת ביותר מ-75 מדינות.
מתוקף ההסכם החדש, מטוסי נוסעים מדגם 777-300 שיימסרו לתע"א, יוסבו במתקני החברה בישראל ויימסרו לחברת ההחכרה בתצורה החדשה - כמטוסי מטען. המטוס המוסב הראשון יימסר ל-GECAS ב-2022.
הסבת מטוסים היא אחת הפעילויות המרכזיות שנעשות בחטיבת התעופה של התעשייה האווירית, ושם רואים בהסכם החדש דריסת רגל בתחום ההסבות של מטוסים מדגם בואינג 777 רחבי-גוף. זאת, על רקע התחזיות לעלייה בביקוש העולמי במהלך השנים הקרובות להסבת מטוסי נוסעים למטוסי מטען, בעיקר עבור תעשיית המסחר האלקטרוני. עד כה תע"א עסקה בהסבות של מטוסים אחרים, מדגמי בואינג 737, 747 ו-747.
ההסכם עם GECAS הוא ההסכם המשמעותי הראשון שעושה חטיבת התעופה של התע"א מאז הקמתה בתחילת השנה. במסגרת מהלך זה מוזגו 3 מתוך 6 חטיבותיה של החברה לחטיבה אחת.
המיזוג מתחילת השנה כלל שורה של מהלכי התייעלות, איחוד קווים עסקיים והשמה של כ-5,000 עובדים. בראש החטיבה עומד יוסי מלמד, והכנסותיה במחצית הראשונה של השנה הסתכמו בכ 2.5 מיליארד שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.