עזריאלי ממשיכה "להפציץ": קפיצה של 40% ברווח הרבעוני ל-332 מיליון שקל, בתמיכת שערוכי נכסים

ענקית הנדל"ן המניב דיווחה על עלייה של 5% ברווח הנקי התפעולי ברבעון השני של 2019 ל-400 מיליון שקל, ועל עלייה של 4% בנכסים זהים • עיקר שערוכי הנכסים, שהצטברו ל-180 מיליון שקל, הגיע מפעילות המשרדים הצומחת של הקבוצה • תזרים המזומנים השוטף עלה ב-21% ביחס לרבעון המקביל, והסתכם ב-327 מיליון שקל

דנה עזריאלי / צילום: איל יצהר
דנה עזריאלי / צילום: איל יצהר

ענקית הנדל"ן המניב עזריאלי  סיכמה רבעון חיובי נוסף, ובתמיכת שערוכי נכסים הציגה קפיצה של 40% ברווח הנקי שלה ברבעון השני של 2019 שהגיע ל-332 מיליון שקל, לצד שיפור הפרמטרים התפעוליים המרכזיים. בסיכום מחצית השנה הציגה קפיצה דומה ברווח הנקי דומה של 42%, ל-701 מיליון שקל.

בסיכום רבעוני, עיקר שערוכי הנכסים של עזריאלי, שהצטברו ל-180 מיליון שקל, הגיע מפעילות המשרדים הצומחת שלה. אלו מהווים כיום כבר כ-45% מסך שטחי ההשכרה שלה, עם לא מעט פרויקטים נוספים שעל הפרק הצפויים להרחיב פעילות זו בעתיד.

בשלב הנוכחי, הרווח הנקי התפעולי (NOI) הרבעוני מפעילות המשרדים מציג את שיעורי הצמיחה הגבוהים בין פעילויותיה: שיפור רבעוני של 13% בפרמטר זה, ל-147 מיליון שקל, וקפיצה של 16% ב-NOI במחצית השנה, ל-291 מיליון שקל.

בעזריאלי מייחסים את עיקר השיפור בפעילות להמשך אכלוס המשרדים בשרונה שבתל אביב, בראשונים שבראשון לציון ובעזריאלי שבחולון, וכן ל"עלייה ריאלית בדמי השכירות בעת חידוש חוזים בנכסים השונים". מנגד, ההשפעה השלילת על הפעילות הייתה "מתקופות ביניים של החלפות שוכרים ומשינויים בהוצאות התפעוליות".

הצמיחה בפעילות המשרדים סייעה לעזריאלי לסכם את הרבעון עם שיפור של כ-5% בסך ה-NOI שלה, ל-400 מיליון שקל, ועלייה של 7% במחצית השנה, לכ-800 מיליון שקל. זאת כשפעילות הקניונים מציגה בפרמטר זה עליה רבעונית מתונה של 1%, ל-207 מיליון שקל, ועלייה דומה במחצית השנה, ל-413 מיליון שקל.

עזריאלי מחזיקה בישראל ב-17 קניונים ומרכזים מסחריים, 14 בנייני משרדים, שלושה בתי דיור מוגן וכן בשמונה בנייני משרדים בחו"ל, בעיקר בארה"ב. התפוסה בנכסיה מלאה, למעט אלה בארה"ב, שם שיעור התפוסה עומד על כ-80%. בסך הכול לחברה כ-1.2 מיליון מ"ר להשכרה, עיקרם (כ-550 אלף מ"ר) שטחי משרדים, ואילו שטחי הקניונים מגיעים ל-337 אלף מ"ר.

עזריאלי גם פועלת באמצעות החברה הבת גרנית הכרמל, שבידיה תיוותר בקרוב רק פעילות לטיפול במים, שפכים וכימיקלים. זאת לאחר שמכרה בשנים האחרונות את מרבית החזקותיה, וסיכמה בשבועות האחרונים על פרידה מהפעילות המרכזית האחרונה שלה - חברת סופרגז. החברה, הפועלת בשוק תחליפי האנרגיה, תימכר לידי קבוצת אלקו תמורת כ-770 מיליון שקל ותניב לעזריאלי רווח של כ-355 מיליון שקל.

פילוח הרווח התפעולי הנקי של עזריאלי
 פילוח הרווח התפעולי הנקי של עזריאלי

גידול של 2.2% בפדיונות בנכסים זהים במחצית הראשונה

עזריאלי היא חברת הנדל"ן הגדולה בבורסה, במונחי שווי שוק. זינוק של קרוב ל-40% שמציגה מנייתה בשלושת החודשים האחרונים (שנסחרה היום במגמה חיובית), השלים לה קפיצה של כ-50% מתחילת השנה. המניה נסחרת ברמות שיא, המשקפות לחברה שווי נוכחי של כ-32 מיליארד שקל - מה שמציב אותה כחברה החמישית בגודלה בבורסה, לפני טבע, הנסחרת בשווי נוכחי של כ-28 מיליארד שקל.

עוד בסיכום הרבעון, בתזרים המזומנים השוטף (FFO) שלה, נהנתה עזריאלי מזינוק של פי 15 שרשם מגזר הדיור המוגן, לסכום של 45 מיליון שקל, לעומת 3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הדבר סייע לה להציג קפיצה רבעונית של 21% בפרמטר זה, ל-327 מיליון שקל, כשבנטרול פעילות הדיור המוגן השיפור הסתכם ב-5% ל-282 מיליון שקל. ככל הידוע, הזינוק בתזרים פעילות הדיור המוגן מיוחס לאכלוס הפרויקט במודיעין, ולעלייה בפיקדונות שהתקבלו בפרויקטים בתל אביב וברעננה.

במצגת למשקיעים הציגה קבוצת עזריאלי שיפור בפדיונות השוכרים במחצית הראשונה של 2019. זאת על אף שהשוק כולו מציג ירידה של 3.1% במחצית הראשונה של השנה, וירידה של 4.2% בקניונים האזוריים לפי נתוני חברת ריס (RIS). עזריאלי אינה מפרטת בנוגע לקניונים ספציפיים, אך מציינת כי הגידול בפדיונות הקבוצה בנכסים זהים עמד על 2.2% במחצית הראשונה של השנה. עם זאת, את נתוני הרבעון עזריאלי אינה מפרטת, והיא מציגה נתונים של ארבעת החודשים מרץ-יוני - הכוללים את חג הפסח - במהלכם נרשם גידול בפדיונות בנכסים זהים של 2.4%.