בתי האופנה כבר מביאים לנו את החורף - להביט ולהתעדכן

אנחנו עוד עמוק בקיץ אבל בתי האופנה הגדולים כבר משחררים את הקמפיינים לעונה הקרה. יהיה קפוא

המסלולים של שבועות האופנה השונים בעולם עמוסים עדיין במיטב הקולקציות לעונת קיץ 2013, אך המגזינים הנחשבים, שיראו אור בספטמבר, מתמקדים דווקא בעתיד הקרוב יותר זה של החורף הבא. הקמפיינים שמשיקים בתי האופנה הגדולים בעת הזאת, מעטרים באופן מסורתי את עמודיה הראשונים של כל הוצאה נחשבת, ומשקפים לא פחות מהמסלול את הלך הרוח העונתי. כמדי פתיחת עונה, איגדנו את המצטיינים שבהם. יהיה קר.

האולד סקול /דיסקוורד

בית האופנה הקנדי יוצא בהצהרה עונתית חדשה על "הגיל שבו אפשר להתחיל", והפעם ברוח אווירת האולד סקול הפרפית והשמרנית של שנות ה-60. על הצילומים היפים והססגוניים אמון גם בקמפיין הזה צמד הצלמים מרט אלאס ומרכוס פיגוט. את הקמפיין מובילים לא פחות משישה דוגמנים נחשבים, ביניהם דפני גרינוולד ובטי פרנקי הטינאייג'ריות ההולנדיות, בעודן חנוטות בבגדי הקולקציה הסתווית השואבים השראה מהמראה המיושב של העשור ההוא. הקמפיין מוצלח במיוחד בזכות הצילומים שטופי האור הטבעי והמיזוג הנאה שמפגינים הדוגמנים בין בוסר לניצני תחכום נערי

הקלאסי /ברברי

ברוח הקלאסיקה הקולנועית צולם הקמפיין של ברברי על-ידי מריו טסטינו, שחוגג את הבריטיות של המותג על רקע רחובות לונדון. אף שהתוצאה נראית מעט "עשויה מדי", שני הטאלנטים שמובילים את הקמפיין, המוזיקאי רו פאנס והשחקנית גבריאלה וויילד, מצליחים להפיח בו חיים מחודשים, בעיקר הודות לפריטים היפים שעיצב מנהל הקריאיטיב של בית האופנה, כריסטופר ביילי

האוונגרדי/ז'יבנשי

המעצב ריקרדו טישי יצר קמפיין ברוח הסטייל שמציע העונה בית האופנה הצרפתי, תוך האחדת קולקציות הנשים והגברים. על הצילום אמון הצמד המוערך מרט אלאס ומרכוס פיגוט ומובילה אותו הסופרמודל סטלה טננט. על הסטיילינג הופקדה קארין רויטפלד, עורכת ווג פריז לשעבר, הנחשבת בעצמה לאייקון אופנה. על אף הביקורת סביב ההחלטה לקטוע את התמונות באופן מלאכותי, הבחירה הדי תמוהה הזאת צולחת בחינניות את מבחן התוצאה

הססגוני/ אטרו

בהמשך ישיר למגמת הצבעוניות התוססת ששטפה את הקיץ הנוכחי, גם פלטת הצבעים החורפית של אטרו תהיה עזה: גוונים מרוכזים ועמוקים של יין, ירוק בקבוק, כחול, שזיף ואדום לוהט צבעו את מסלול התצוגה של בית האופנה, ומציגים, כמצופה, נוכחות עזה בקמפיין העונתי היפה הזה שצילם מריו טסטינו. התוצאה הדרמטית לא מפתיעה, בהתחשב בעובדה שהקמפיין משקף היטב את הלך הרוח של הקולקציה הפרובוקטיבית והמאתגרת ללבישה

הסוריאליסטי / פראדה

בתצוגת החורף שלה, בחרה מיוצ'ה פראדה להשתמש באפיוניה הסגולים, הנוקשים והאסתטיים של המלתחה הנשית על מנת לשדר מראה מלא עוצמה. הקמפיין רק מחזק את המסר שביקשה להעביר האישה החזקה ביותר בעולם האופנה. במרכז התמונות, שצילם סטיבן מייזל, עומדת שורה של דוגמניות יפהפיות עטויות בכל אותם צבעים דומיננטיים שהרכיבו גם את תצוגת המסלול. עמידתן הבטוחה והשחצנית גורמת להן להיראות כשליטות הסט הרטרו והסוריאליסטי, ונדמה כאילו כרגע יצאו מתוך מכונת זמן משוכללת

החייתי/ מלברי

האנרגיה החייתית מצאה את דרכה גם אל צילומי הקמפיינים העונתיים. בהשראה זו, עוצב גם הסט של מותג התיקים הבריטי מלברי, עם בובה ענקית בדמות חיית פרא אימתנית. טים ווקר הוא הצלם שעומד מאחורי התמונות הפנטסטיות האלה, ולינדזי וויקסון היא הדוגמנית הצעירה המככבת לצד החיה באפיוניה המתוקים והנאיביים

האליטיסטי / לואי ויטון

הלוקיישן בקמפיין (שעלותו מוערכת ב-8 מיליון דולרים) הוא רכבת ה"לואי ויטון אקספרס", אותה רכבת שאיתה נכנסו הדוגמניות לאולם התצוגה בשבוע האופנה בפריז. "כל הנוסעים הזוהרים האלה מדמיינים נסיעה כלשהי בראשם, וסטיבן מייזל (שצילם את הפרויקט) הצליח ללכוד את הפנטזיה הזו", סיכם מנהל הקריאייטיב מארק ג'ייקובס. "איני יכול לחשוב על מישהו שהיה יכול לדחוס לתמונה כל-כך הרבה אנשים ועדיין לגרום לאווירה להרגיש קלה ורומנטית"

הפמיניסטי / דונה קארן

המותג מתמקד באישה בטוחה בעצמה, ואפשר לראות את זה בכל פריים, במיוחד בזכות הליהוק של אשלי גרין, מכוכבות הסרט "הדמדומים", שנכנסת היטב לתפקיד. אין כאן "ילדה אבודה" אלא אישה שיודעת בדיוק לאן היא הולכת ואת מי היא רוצה לראות. לצד הבגדים האורבניים, תחושת הביטחון והעוצמה שאופפת את הקמפיין מקבלת חיזוק בפוזות שגרין עושה למצלמה, שלוקחות את הקמפיין צעד אחד קדימה